HLE 23
Moderator: Stef
Re: HLE 23
Afgelopen weekend waren er nog een 4-tal 23'ers actief in het station van Luik (de 2315 reed rond met TBL1).
Re: HLE 23
Dat zijn de 23-ers die men blijft gebruiken als opdrukloc, dat zijn de enige die tot nader bericht zullen blijven rijden.
Re: HLE 23
Is het in theorie eigenlijk mogelijk dat een van die opdruklocs nog een "gewone" trein verzekert in een uitzonderlijk geval, of is dat totaal uitgesloten?
Re: HLE 23
Dat is vrijwel uitgesloten, met het schrappen van de locs op de rest van het net zal de kennis op de bijlages van de bestuurders ook geschrapt worden. Kortweg op het kleine groepje bestuurders in Luik na zal geen enkele andere bestuurder nog een HLE23 op zijn lijst krijgen.MIVB-reiziger schreef:Is het in theorie eigenlijk mogelijk dat een van die opdruklocs nog een "gewone" trein verzekert in een uitzonderlijk geval, of is dat totaal uitgesloten?
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
- Locatie: Tingley - West Yorkshire
Re: HLE 23
The Bankers* in Liège are needed to push three trains up the plans inclinés d’Ans in a morning between 06:08 and 06:23. During the Autumn most trains were banked but in the rest of the year the duties are restricted as most locomotives can get up the hill unaided. In the Autumn there are fallen leaves on the railhead and the railhead may also be slippery from rain/frost/snow.
This was the situation in February when I stayed in Liège and viewed the Bankers at work in the morning.
Loco 1 Main Locomotive
1728 Liège Guillemins – Ans 06.08 – 06.16
1729 Liège Guillemins – Ans 07.05 – 07.12
1734 Liège Guillemins – Ans 12.08 – 12.20
1735 Liège Guillemins – Ans 13.08 – 13.20
Loco 2
7401 Liège Guillemins – Ans 06.15 – 06.22 [starts at Ans 06.53]
Loco 3
P7400 Liège Guillemins – Ans 06.23 – 06.30 [pulled by a T18 so does not always need a push]
Loco 4
Spare at Kinkempois
*In English Opdrukloc is translated as Banker, short for Banking Locomotive. Bank is another word for the slope of a hill in railway English and a really steep hill is called an incline, which is the same in French.
Iain
This was the situation in February when I stayed in Liège and viewed the Bankers at work in the morning.
Loco 1 Main Locomotive
1728 Liège Guillemins – Ans 06.08 – 06.16
1729 Liège Guillemins – Ans 07.05 – 07.12
1734 Liège Guillemins – Ans 12.08 – 12.20
1735 Liège Guillemins – Ans 13.08 – 13.20
Loco 2
7401 Liège Guillemins – Ans 06.15 – 06.22 [starts at Ans 06.53]
Loco 3
P7400 Liège Guillemins – Ans 06.23 – 06.30 [pulled by a T18 so does not always need a push]
Loco 4
Spare at Kinkempois
*In English Opdrukloc is translated as Banker, short for Banking Locomotive. Bank is another word for the slope of a hill in railway English and a really steep hill is called an incline, which is the same in French.
Iain
Re: HLE 23
2320 en 2321 stonden te Hasselt gekoppeld aan rijtuigen nabij de werkplaats naast het gedeelte waar de grond wordt gesaneerdLukas schreef:Hoi,
Gisteren zag ik in Hasselt HLE 2320,2321 en 2373.Deze locomotieven stonden op een spoor zonder bovenleiding.
Lukas
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: HLE 23
Bij Luik stonden op het emplacement 3x HLE23, waarvan er sowieso 1 opgestart was: Frontseinen aan, panto tegen de draad etc. Ik meende de 2315 te herinneren. Bij een andere HLE23 stond ook personeel.
Re: HLE 23
Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.
Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
Re: HLE 23
Het is daarom dat ik vandaag gene gezien heb.nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.
Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
En altijd 2*27 op de IC F.
Re: HLE 23
wat gaat men dan gebruiken om op te duwen binnenkort? T27?nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.
Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.



Re: HLE 23
Waarschijnlijk dat er nu met het locomotievenoverschot altijd een 27+M4+27 zal aanwezig zijn.Robin schreef:wat gaat men dan gebruiken om op te duwen binnenkort? T27?nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.
Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
Re: HLE 23
HLD 77.Robin schreef:wat gaat men dan gebruiken om op te duwen binnenkort? T27?nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.
Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
Re: HLE 23
Er werd gisteren HLE27 gebruikt om op te drukken. De 2709 duwde E486 en de 2742 mij in de E538. Dit zouden ze meer moeten doen. We gingen veel rapper vooruit dan op 11 september, toen de HLE 18 het alleen moest doen.nahoj schreef:HLD 77.Robin schreef:wat gaat men dan gebruiken om op te duwen binnenkort? T27?nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.
Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
-
- Berichten: 587
- Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
- Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND
Re: HLE 23
9 november waren de 2378+2354+2352+2373 op slooptransport van Antwerpen Haven naar Gent, getrokken door de 2158. Hier mis ik nog één nummertje; Iemand een idee?
Re: HLE 23
2378, 2354, 2352, 2310, 2380, 2373The_Knitter schreef:9 november waren de 2378+2354+2352+2373 op slooptransport van Antwerpen Haven naar Gent, getrokken door de 2158. Hier mis ik nog één nummertje; Iemand een idee?



