Ik denk dat het niet zozeer de ETCS is die niet goed werkt (daar kan je niet zoveel aan aanpassen). Maar het zal wel eerder de STM voor kroko, TBL1+ en TBL2 zijn die moeilijk doet. Ze willen dat allemaal in 1 pakket stoppen wat volgens mij niet simpel is...Steven schreef:Men is naar het schijnt bezig met nachtelijke testritten HLE18 op ETCS maar er moet nog redelijk wat aanpassingen gebeuren zoals ik opgevangen heb. Dus nog geen foutloze ritten op ETCS voor de HLE18Shrek schreef:En sinds kort ook ETCS L1, al willen de 18tjes die nog niet gebruiken
De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Re: De nieuwe loks reeks 18
Details heb ik niet gekregen, ik weet dat er nog aanpassingen nodig zijn op de loc om alles te laten werken naar wens, is dit enkel software of hardware of beide samen zal nog een vraag blijven 

Re: De nieuwe loks reeks 18
En niet alleen de ETCS met STBL voor TBL wordt getest, er zijn ook testritten gepland met de F-softwareversie en KVB-STM (om naar Frankrijk te rijden dus). Ik weet alleen niet goed of het de bedoeling is om deze uiteindelijk allemaal samen te brengen of dat er subreeksen 18 gaan zijn met verschillende eigenschappen.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat ze maar beginnen met ze goed te keuren voor Luxemburg, denk dat zoiets dringender is dan Frankrijk.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Kroko werkt nu toch al daar rijden ze nu toch mee ???Shrek schreef: Ik denk dat het niet zozeer de ETCS is die niet goed werkt (daar kan je niet zoveel aan aanpassen). Maar het zal wel eerder de STM voor kroko, TBL1+ en TBL2 zijn die moeilijk doet. Ze willen dat allemaal in 1 pakket stoppen wat volgens mij niet simpel is...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
De kroko nu werkt op een losstaand systeem, niet op STM.dentheo schreef:Kroko werkt nu toch al daar rijden ze nu toch mee ???Shrek schreef: Ik denk dat het niet zozeer de ETCS is die niet goed werkt (daar kan je niet zoveel aan aanpassen). Maar het zal wel eerder de STM voor kroko, TBL1+ en TBL2 zijn die moeilijk doet. Ze willen dat allemaal in 1 pakket stoppen wat volgens mij niet simpel is...
Re: De nieuwe loks reeks 18
En nadien wel ?? Wordt er dan kastje uitgebouwd ?Shrek schreef:De kroko nu werkt op een losstaand systeem, niet op STM.dentheo schreef:Kroko werkt nu toch al daar rijden ze nu toch mee ???Shrek schreef: Ik denk dat het niet zozeer de ETCS is die niet goed werkt (daar kan je niet zoveel aan aanpassen). Maar het zal wel eerder de STM voor kroko, TBL1+ en TBL2 zijn die moeilijk doet. Ze willen dat allemaal in 1 pakket stoppen wat volgens mij niet simpel is...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
-
- Berichten: 28
- Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
- Locatie: Bruxelles
Re: De nieuwe loks reeks 18
Volgens de twee mensen van Siemens die waren met mee gisteren, er zijn 4 HLE18 al geschikt met ETCS (voor testen, natuurlijk) EN homologaties in Nederland, Frankrijk en Lux zijn gepland voor alle machines.Shrek schreef:En niet alleen de ETCS met STBL voor TBL wordt getest, er zijn ook testritten gepland met de F-softwareversie en KVB-STM (om naar Frankrijk te rijden dus). Ik weet alleen niet goed of het de bedoeling is om deze uiteindelijk allemaal samen te brengen of dat er subreeksen 18 gaan zijn met verschillende eigenschappen.

De twee eerste machines moeten in Oktober voor retrofit naar München vertrekken.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Dat is fijn, zijn wij die ETCS toch niet voor niets aan het leggenDorfmeister schreef:Volgens de twee mensen van Siemens die waren met mee gisteren, er zijn 4 HLE18 al geschikt met ETCS (voor testen, natuurlijk) EN homologaties in Nederland, Frankrijk en Lux zijn gepland voor alle machines.![]()
De twee eerste machines moeten in Oktober voor retrofit naar München vertrekken.

Werken alle STM-systemen dan al naar behoren?
Waarom dat? De hle 18 is een 3 spanningsloc hè, niet op vol vermogen onder 1500v maar hij werkt er wel.AlexNL schreef:Homologatie in Nederland... ik neem aan alleen voor de grensbaanvakken?
ATB-stm'etje erin en je kan zo naar Amsterdam (het grote voordeel natuurlijk van die eurocab en evc

Re: De nieuwe loks reeks 18
Volgens mij ligt er op de grenstrajecten al enkele jaren ATB, zou Nederland nog "nieuwe" loks toelaten zonder ATB ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
Voor de geïnteresseerden, sinds 10/09/2012 heeft reeks 18 alle ptreinen van/naar Oostende overgenomen. T18 verzekert nu dus: 7002*, 7003, 7005, 7006* en 7008 s'morgens en 8002, 8003*, 8005, 8006 en 8008* 's avonds. Ritten met * werden reeds door deze locs gereden. Ook zijn 7004 en 8004 van en naar Kortrijk T18 geworden ipv T21. Dit zal waarschijnlijk van dag tot dag afhangen van de beschikbaarheid. Maar op papier zijn ze allemaal al T18.
@dentheo, op de grenstrajecten heeft Nederland, ik dacht in 2010 (allesinds het jaar dat ik wegging uit Antwerpen), krokodillen gelegd voor memor naast de NS seinen. De ATB wordt op het traject Essen-Roosendaal pas actief vlak voor Roosendaal.
@dentheo, op de grenstrajecten heeft Nederland, ik dacht in 2010 (allesinds het jaar dat ik wegging uit Antwerpen), krokodillen gelegd voor memor naast de NS seinen. De ATB wordt op het traject Essen-Roosendaal pas actief vlak voor Roosendaal.
Re: De nieuwe loks reeks 18
Volgens mij na het spanningssas dat inderdaad net voor Roosendaal ligt.KurtDS schreef: @dentheo, op de grenstrajecten heeft Nederland, ik dacht in 2010 (allesinds het jaar dat ik wegging uit Antwerpen), krokodillen gelegd voor memor naast de NS seinen. De ATB wordt op het traject Essen-Roosendaal pas actief vlak voor Roosendaal.
Vroeger lag er op het stuk na het sas tot Roosendaal zelfs geen ATB, die is daar gelegd in de tijd van de komst van de Thalys, die schakelde zijn spanning samen met zijn beveiligingssysteem om. En zonder ATB signaal.....ATB stop
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De nieuwe loks reeks 18
P8307 (Brussel-Hasselt)was vandaag ook met een reeks 18 ipv een reeks 27. P8307 is de beruchte bonte P-trein met I6, I10 en M4. Soms was er ook een resto-rijtuig mee, maar vandaag was dat niet het geval.KurtDS schreef:Voor de geïnteresseerden, sinds 10/09/2012 heeft reeks 18 alle ptreinen van/naar Oostende overgenomen. T18 verzekert nu dus: 7002*, 7003, 7005, 7006* en 7008 s'morgens en 8002, 8003*, 8005, 8006 en 8008* 's avonds. Ritten met * werden reeds door deze locs gereden. Ook zijn 7004 en 8004 van en naar Kortrijk T18 geworden ipv T21. Dit zal waarschijnlijk van dag tot dag afhangen van de beschikbaarheid. Maar op papier zijn ze allemaal al T18.