IC/IR2007

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Shrek

Bericht door Shrek »

het zou wel kunnen volgens mij, maar de IC-A komt wel toe met 12 I-11 rijtuigen volgens mij. 160 km/h is trouwens ook niet slecht voor alle andere Ic's dan :wink:
Steven

Bericht door Steven »

Jonathan schreef:
Wover schreef:Ze hadden de M6'en wel beter laten bouwen voor 200kph, dan hadden ze daarmee de ICA kunnen doen enz...
Dat is wel een goed idee, maar kan je dat daar wel mee? Is dat niet te groot of te zwaar? Bestaat dat al?
niet in belgie :-)
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
zo zal een deel van het gen plan ingevoerd worden (welke verbindingen eerst is nog ni 100% duidelijk) op een aantal grote assen zoals richting luik zou er ook al een aanpassing komen, rond antwerpen zou de aanpassing ingevoerd worden rond april 2007 als ik me ni vergis ivm de werken aan nzv aldaar
Dus wordt het nog wat wachten op de snelle p-trein Brussel - Zottegem.
Maar ze mogen ons lijn 89 niet vergeten ze!!!! :(
am62

Bericht door am62 »

Duikbril AM86 schreef:
Steven schreef:rond 12/12/06 gaat dat plan in voege, om een 98bis te voorkomen worden alle vernieuwingen niet in 1 keer doorgevoerd maar stapsgewijs.
zo zal een deel van het gen plan ingevoerd worden (welke verbindingen eerst is nog ni 100% duidelijk) op een aantal grote assen zoals richting luik zou er ook al een aanpassing komen, rond antwerpen zou de aanpassing ingevoerd worden rond april 2007 als ik me ni vergis ivm de werken aan nzv aldaar
Uit Zottegem zijn eerlijk gezegd toch al genoeg treinen richting Brussel. Blijkbaar is het Wafelijzer dichtgevallen te FZT. (en de andere kant te Mons) :P
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

am62 schreef:
Duikbril AM86 schreef:
Uit Zottegem zijn eerlijk gezegd toch al genoeg treinen richting Brussel. Blijkbaar is het Wafelijzer dichtgevallen te FZT. (en de andere kant te Mons) :P

Eingelijk vind ik die snelle P-trein niet écht nodig als hij maar tot FZT gaat, als hij bijvoorbeeld (LK)-FDN-FZT-(FDD)-FBMZ deed dan leek het nog nuttig en vullend, een CR en een IC bijgevuld met P-treinen in de spits lijkt mij meer dan genoeg (in FDN zijn er al een pak minder P's dus de verlenging tot FDN zou eventueel intressant zijn (of e.v. LK))
am62

Bericht door am62 »

Wel volgens de allerlaatste plannen zou het weldegelijk toch een snelle P-trein Kortrijk - Vichte - Anzegem - Oudenaarde - Zottegem - Brussel worden...
Duikbril AM86

Bericht door Duikbril AM86 »

am62 schreef:Wel volgens de allerlaatste plannen zou het weldegelijk toch een snelle P-trein Kortrijk - Vichte - Anzegem - Oudenaarde - Zottegem - Brussel worden...
Des goed nieuws!
Nu heeft Zottegem, Oudenaarde, Kortrijk en de andere tussenstations ook een snelle verbinding met Brussel, zonder tijdverlies in stations zoals Schoupkerke (Liedekerke) en Denderleeuw, daar stoppen toch al treinen genoeg! :D
Nu ben ik echt wel tevreden ze, ik gaan direct reclame maken voor dienen trein!! :D
Dat zal toch nen M6 woden?
Stopt hem ook in Brussel-Congres?
Steven

Bericht door Steven »

het verlies door te stoppen in liedekerke en/of denderleeuw is minimaal hoor, trouwens die treinen moeten in denderleeuw toch trager rijden (de maximum snelheid op doorgaande hoofdsporen is 80 als de trein al het geluk heeft zo te mogen binnekomen zoniet is het 40 of 70 (komende uit aalst op hoofdspoor))
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

Duikbril AM86 schreef: Dat zal toch nen M6 woden?
Dat zou me verbazen, kheb meer zo een voorgevoel dat ze M4's gaan gebruiken. (met 2 ADX'en zoals IR 4107 bijvoorbeeld), dan kunnen ze de M4m's wissellen met de ICH (FMC-FSR) en de ICC/IRf/L (FSD-LK-FM-FLV)
Duikbril AM86 schreef:Stopt hem ook in Brussel-Congres?

ik weet niet of er een goede markt zal zijn voor Brussel-Congres
indien wel is het niet zo intressant die P-trein te laten stoppen ginter. Er zou beter dan een andere P-trein stoppen die de L 89 opmoet. Zoals Steven hierboven zegt is er al een minieme tijdswinst met het weglaten van sommige stopplaatsen, met de stop in Brussel-Congres zou deze trein van LK naar FBN evenlang opdoen als een andere trein. (IC L).

a propos, nog nieuws de P 7905 (FDN 6h44 FSR 8h00) en de P 8906 (FSR 16h56 FDN 18h22) ook met M4m ADX rijden i.p.v gewoon rijtuigen
Raf

Bericht door Raf »

Shrek schreef:als ze aan die boog van leuven wat verderwerken moet die in december 2006 tich af kunnen zijn, alle brugdelen liggen er al :roll:
Weet er al iemand iets van dienstregeling voor deze P-treinen van Hasselt naar Brussel?
FLV-FGSP

Bericht door FLV-FGSP »

Raf schreef:
Shrek schreef:als ze aan die boog van leuven wat verderwerken moet die in december 2006 tich af kunnen zijn, alle brugdelen liggen er al :roll:
Weet er al iemand iets van dienstregeling voor deze P-treinen van Hasselt naar Brussel?
Die info staat bij de BTTB.
Raf

Bericht door Raf »

FLV-FGSP schreef:
Raf schreef:
Die info staat bij de BTTB.
Bedankt!!
OO-MSS

Bericht door OO-MSS »

volgens BTTB zal in het weekend de IR a doorrijden naar Lokeren, en de IC L niet meer in Belsele en Sinaai stoppen
Steven

Bericht door Steven »

http://img430.imageshack.us/img430/9489 ... 7nw3tf.jpg

op deze kaart kan je zien hoe het ontwerp er uit ziet voor de diensten, hoofdletters zijn IC treinen (rode lijnen) kleine letters de IR (blauwe lijnen) en groene lijnen zijn de L of CR treinen dit is de kaart voor noordwest belgie (oost wes vlaanderen en een stuk vlaams brabant en antwerpen
am62

Bericht door am62 »

Steven schreef:http://img430.imageshack.us/img430/9489 ... 7nw3tf.jpg

op deze kaart kan je zien hoe het ontwerp er uit ziet voor de diensten, hoofdletters zijn IC treinen (rode lijnen) kleine letters de IR (blauwe lijnen) en groene lijnen zijn de L of CR treinen dit is de kaart voor noordwest belgie (oost wes vlaanderen en een stuk vlaams brabant en antwerpen
Idd een leuke kaart die door de BTTB werd toegevoegd aan hun site !
Plaats reactie