Reeks 11, Rust in Vrede

Alles over reizigerstreinen in België.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Retard »

Dit stond ook op Wallorail:

La SNCB vient d'abandonner le programme d'équipement en TBL1+ de la série 11, car la mise hors service complète de la série pourrait intervenir d'ici la fin de l'année 2012!

:( :( :(

Ik wens de reeks Elf alvast een paar mooie laatste maanden
Laatst gewijzigd door Retard op 17 sep 2012, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door dentheo »

Lijkt mij niet onlogisch, want weggegooid geld.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Tim »

dentheo schreef:Lijkt mij niet onlogisch, want weggegooid geld.
Idd, beter investeren in ETCS dan het onnodige TBL1+...
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door HLE 2302 »

En dan te bedenken dat de T11 locomotieven van de jaren '90 zijn. :roll:

De variëteit van locomotieven met HKV treinen op het net gaat echt naar een triest hoogtepunt.

T23, T26, T20, T13 en T11 zijn verdwenen/zullen verdwijnen. En zelfs op de P-treinen neemt de T18 nu bijna alle diensten van de T21 over, wat ze nu met de T21 zullen doen is een even groot vraagteken. Ik hoop dat T21/27 het nog eventjes volhoud, of anders zal het toch wel héél monotoon worden op gebied van locomotieven in ons land.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Retard »

HLE 2302 schreef:En dan te bedenken dat de T11 locomotieven van de jaren '90 zijn. :roll:

De variëteit van locomotieven met HKV treinen op het net gaat echt naar een triest hoogtepunt.

T23, T26, T20, T13 en T11 zijn verdwenen/zullen verdwijnen. En zelfs op de P-treinen neemt de T18 nu bijna alle diensten van de T21 over, wat ze nu met de T21 zullen doen is een even groot vraagteken. Ik hoop dat T21/27 het nog eventjes volhoud, of anders zal het toch wel héél monotoon worden op gebied van locomotieven in ons land.
De T21 heeft nog de stuurstandrijtuigen van de M4 en M5 als 'levensverzekering'. Dat is onze hoop. Voor de T27 bestaat zoiets natuurlijk niet :(
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steve »

Retard schreef:
HLE 2302 schreef:En dan te bedenken dat de T11 locomotieven van de jaren '90 zijn. :roll:

De variëteit van locomotieven met HKV treinen op het net gaat echt naar een triest hoogtepunt.

T23, T26, T20, T13 en T11 zijn verdwenen/zullen verdwijnen. En zelfs op de P-treinen neemt de T18 nu bijna alle diensten van de T21 over, wat ze nu met de T21 zullen doen is een even groot vraagteken. Ik hoop dat T21/27 het nog eventjes volhoud, of anders zal het toch wel héél monotoon worden op gebied van locomotieven in ons land.
De T21 heeft nog de stuurstandrijtuigen van de M4 en M5 als 'levensverzekering'. Dat is onze hoop. Voor de T27 bestaat zoiets natuurlijk niet :(
Nou, de T27 kan nu prima werken met de MUX-stuurstandrijtuigen (M6 en I11 - al is dat laatste minder waarschijnlijk gezien de HSL) en kan indien nodig ook opnieuw compatibel gemaakt worden met de M4 en M5, neem ik aan. Of omgekeerd zouden de M4 en M5 misschien "gemuxt" kunnen worden (mogelijk??) en kunnen er alsnog 27'en voor gehangen worden. Het zou alvast zonde zijn om de zwakke reeks te behouden en de sterke reeks te schrappen, in een tijdperk waar snel inhalen van vertragingen en een zo eenvormig mogelijke rittijd (meekunnen met alle treinstellen en 18'en) zo belangrijk geworden zijn...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Retard »

MIVB-reiziger schreef:
Retard schreef:
HLE 2302 schreef:En dan te bedenken dat de T11 locomotieven van de jaren '90 zijn. :roll:

De variëteit van locomotieven met HKV treinen op het net gaat echt naar een triest hoogtepunt.

T23, T26, T20, T13 en T11 zijn verdwenen/zullen verdwijnen. En zelfs op de P-treinen neemt de T18 nu bijna alle diensten van de T21 over, wat ze nu met de T21 zullen doen is een even groot vraagteken. Ik hoop dat T21/27 het nog eventjes volhoud, of anders zal het toch wel héél monotoon worden op gebied van locomotieven in ons land.
De T21 heeft nog de stuurstandrijtuigen van de M4 en M5 als 'levensverzekering'. Dat is onze hoop. Voor de T27 bestaat zoiets natuurlijk niet :(
Nou, de T27 kan nu prima werken met de MUX-stuurstandrijtuigen (M6 en I11 - al is dat laatste minder waarschijnlijk gezien de HSL) en kan indien nodig ook opnieuw compatibel gemaakt worden met de M4 en M5, neem ik aan. Of omgekeerd zouden de M4 en M5 misschien "gemuxt" kunnen worden (mogelijk??) en kunnen er alsnog 27'en voor gehangen worden. Het zou alvast zonde zijn om de zwakke reeks te behouden en de sterke reeks te schrappen, in een tijdperk waar snel inhalen van vertragingen en een zo eenvormig mogelijke rittijd (meekunnen met alle treinstellen en 18'en) zo belangrijk geworden zijn...
De reeks 18 kan ook op die M6 en I11 rijden.
En een T21 valt minder in panne dan een T27.
Stijn82
Berichten: 201
Lid geworden op: 23 sep 2006, 17:17

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Stijn82 »

Retard schreef: De reeks 18 kan ook op die M6 en I11 rijden.
En een T21 valt minder in panne dan een T27.
Is dat zo? Zijn de T27 problemen niet eerder Mux/M6 gerelateerd? Lijkt mij dat de T21/27 beiden ook geen eeuwig leven meer beschoren hebben, gezien dat hun T11 broertjes al na 20 jaar tot op de draad versleten waren, en de T21 het nu toch ook niet altijd feilloos doet. Maar vooralsnog is T21 idd de enige locreeks die met M4/M5 overweg kan, en die laatste zullen nog niet niet zo snel afgevoerd worden. M.a.w. ze zijn wel redelijk verplicht om de T21 nog lang "gezond" te houden door voldoende onderhoud.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steve »

Retard schreef:
MIVB-reiziger schreef: Nou, de T27 kan nu prima werken met de MUX-stuurstandrijtuigen (M6 en I11 - al is dat laatste minder waarschijnlijk gezien de HSL) en kan indien nodig ook opnieuw compatibel gemaakt worden met de M4 en M5, neem ik aan. Of omgekeerd zouden de M4 en M5 misschien "gemuxt" kunnen worden (mogelijk??) en kunnen er alsnog 27'en voor gehangen worden. Het zou alvast zonde zijn om de zwakke reeks te behouden en de sterke reeks te schrappen, in een tijdperk waar snel inhalen van vertragingen en een zo eenvormig mogelijke rittijd (meekunnen met alle treinstellen en 18'en) zo belangrijk geworden zijn...
De reeks 18 kan ook op die M6 en I11 rijden.
En een T21 valt minder in panne dan een T27.
Als dat klopt (waar baseer je je op??), wat zou daar de oorzaak van zijn? Iets fundamenteel aan de machine zelf (die nochtans in zeer grote mate overeenkomt met de 21), of veeleer alle snufjes die er later aan aangebracht zijn (maar wellicht ook weer zonder veel gedoe te verwijderen) zoals de MUX, GF-koppeling, enzovoort?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steven »

HLE 2302 schreef:En dan te bedenken dat de T11 locomotieven van de jaren '90 zijn. .
Ze zijn van de jaren 80
wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door wattman »

Hoezeer het vanuit het perspectief van de liefhebber te betreuren valt dat ze verdwijnen, nu ze niet meer ingezet worden in het grensoverschrijdend verkeer met Nederland lijkt mij het handhaven van zo'n kleine reeks merkwaardig.
Op de wikipedia pagina http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_11 zie ik nog vermeld staan dat ze zouden invallen bij een defecte reeks 28. Daarvan is geen sprake meer. Ik kan mij eigenlijk niet (meer) herinneren dat dat gebeurde.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steve »

wattman schreef:Hoezeer het vanuit het perspectief van de liefhebber te betreuren valt dat ze verdwijnen, nu ze niet meer ingezet worden in het grensoverschrijdend verkeer met Nederland lijkt mij het handhaven van zo'n kleine reeks merkwaardig.
Op de wikipedia pagina http://nl.wikipedia.org/wiki/HLE_11 zie ik nog vermeld staan dat ze zouden invallen bij een defecte reeks 28. Daarvan is geen sprake meer. Ik kan mij eigenlijk niet (meer) herinneren dat dat gebeurde.
Ik heb, onder meer op dit forum, toch een aantal meldingen gezien van een HLE 11 die toch ingezet werd op de Benelux bij gebrek aan een (werkende) 28.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door Steven »

Dat zal dan niet recent zijn want de ATB was niet meer in orde om op het NS net te komen, de geldigheid van het certificaat hiervoor was verlopen.
wattman
Berichten: 264
Lid geworden op: 23 apr 2007, 20:48

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door wattman »

Ik heb het forum doorzocht. Ik zie inderdaad nog een melding van reeks 11 in de Benelux dienst uit mei 2011.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Reeks 11, Rust in Vrede

Bericht door TrainzDr3ver »

Zeer triest nieuws, dit zijn samen met de HLE27, de grote favoriet :(
Weer een reden minder om met de camera langs het spoor te gaan staan.
Plaats reactie