Anciaux heeft ook al last vd hitte : Zaventem>sportcentru

Voor alle minder serieuze en/of niet-treingerelateerde zaken.
Jonathan

Bericht door Jonathan »

K V B schreef: Wel kan je je afvragen of een bedrijf als DHL op Zaventem gevestigd dient te zijn... En je kan ook afvragen of er ergens anders een land is waar het gepikt wordt dat de hoofdstad zich zo arrogant opstelt...

Krist
Er is daar al zoveel werkloosheid en dan gaan ze daar nog een werkgever voor iets minder geschoolde mensen gaan wegjagen. :roll: :roll: :roll: Ik zeg het nog eens: als de politiek zich met iets moeit, dan is het gegarandeerd om zeep :!: :!: :roll:
KB

Bericht door KB »

Anciaux' idee is behoorlijk belachelijk, maar de houding van Brussel is dat ook. Door de starre houding van Brussel - niet dat ik de mensen rond de luchthaven hun nachtrust niet gun - kan de luchthaven of de bedrijven die het van de luchthaven moeten hebben in de problemen komen, kijk maar naar de hele DHL-affaire. Als Brussel een internationale luchthaven in de buurt wil, moet het ook maar een deel van de last daarvan op zich nemen. Misschien is het dat wat Anciaux wil proberen duidelijk te maken ...
Steven

Bericht door Steven »

tja kijk zoals in zovele gevallen he, de lusten willen maar niet de lasten, vrij egoistisch noem ik zulke houding
Ruben

Bericht door Ruben »

Misschien een domme vraag, maar waar ligt Bevekom?
Steven

Bericht door Steven »

Ruben schreef:Misschien een domme vraag, maar waar ligt Bevekom?
waals brabant :-) ik zou zeggen neem effe een online routeplanner zoals mapy.com of zo :-)
groentje

Bericht door groentje »

Anciaux mag dan wel een dromer zijn, als je van een wit papier zou moeten beginnen, zou ik ook de luchthaven nooit in Zaventem hebben gezet. Beauvechain is dan eenvoudigweg de dichtstbijzijnde plaats, waar de omwonenden er relatief weinig last van zouden hebben, omdat er niet heel erg veel bewoning is.
De vraag is natuurlijk, hoelang dat zou blijven. Niet dat Zaventem niet zou groeien, het licht in de directe uitbreidingszone van grootstad Brussel, maar de luchthavenjobs en de hele economische boost door de luchthaven hebben natuurlijk die groei nog versterkt.

Nu, als ik erover nadenk, mocht Zaventem ooit moeten worden gesloten, is een concentratie van sportactiviteiten in Zaventem misschien toch niet heel erg geschikt. Sport en recreatie worden net best gebundeld met bewoning, mensen hun auto in dwingen om te gaan sporten, of naar sport te gaan kijken, is geen goed idee. Dus toch niet zo'n goed idee als ik misschien in eerste instantie dacht.
groentje

Bericht door groentje »

Het is trouwens Mappy.be. En Routenet.be is ook niet slecht.
Mocht je Bevekom niet vinden, de Franse naam is Beauvechain.
Steven

Bericht door Steven »

ni vergeten da de luchthaven daar eerst was, toen die er begon was daar ook nog ni zoveel te zien hoor :-)
Goya

Bericht door Goya »

Ruben schreef:Misschien een domme vraag, maar waar ligt Bevekom?
http://tinyurl.com/n3boo

Zie beauchevain
groentje

Bericht door groentje »

Akkoord. Maar Brussel-Centrum ligt niet verder dan waar het nu ligt. Ooit lag de luchthaven van Brussel trouwens in Haren. En toonaangevende architecten hebben zelfs ooit een luchthaven (voor watervliegtuigen) pal in het midden van Antwerpen-LO gepland. Die zijn echter gesloten, of er zelfs nooit gekomen. Inzichten veranderen namelijk. Er is geen enkele zekerheid dat ook Zaventem dat lot beschoren is, Berlin Tempelhof zou dacht ik ook binnenkort gesloten worden. En London City is naar ik meen ook alleen maar open overdag.
Steven

Bericht door Steven »

groentje schreef:Akkoord. Maar Brussel-Centrum ligt niet verder dan waar het nu ligt. Ooit lag de luchthaven van Brussel trouwens in Haren. En toonaangevende architecten hebben zelfs ooit een luchthaven (voor watervliegtuigen) pal in het midden van Antwerpen-LO gepland. Die zijn echter gesloten, of er zelfs nooit gekomen. Inzichten veranderen namelijk. Er is geen enkele zekerheid dat ook Zaventem dat lot beschoren is, Berlin Tempelhof zou dacht ik ook binnenkort gesloten worden. En London City is naar ik meen ook alleen maar open overdag.
met da verschil da de vrije ruimte in belgie schaars geworden is (zeker door onze manier van bouwe, lintbebouwing) en in die andere landen hebben ze dat ni zo en dus meer opties dan hier
groentje

Bericht door groentje »

Och, met de L2 is Bierset op een klein uurtje van Brussel. Een upgrade naar Charleroi en een aansluiting kan BSCA haar naam eveneens doen waarmaken. En op de korte afstand lijken (hogesnelheids)treinen me sowieso te prefereren. Maar ja, wie ben ik... :roll:
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Ik hoop voor Bert Anciaux dat hij Het Laatste Nieuws niet leest, want bij de lezersbrieven was er veel reactie! :P
Steven

Bericht door Steven »

Trainspotterke schreef:Ik hoop voor Bert Anciaux dat hij Het Laatste Nieuws niet leest, want bij de lezersbrieven was er veel reactie! :P
het nieuwsblad idem :-)
SteC

Bericht door SteC »

Ik denk dat hij zoals hier eerder gezegd vooral wil provoceren, en ondertussen over zich latern praten...
Plaats reactie