Testritten M6 op de lijn 2

Alles over reizigerstreinen in België.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door loic1811 »

De afgelopen weekends 14-16/09 en 21-23/09 zijn er testritten geweest op de lijn 2 met M6 rijtuigen .ze zouden er tegen 200km/h gereden hebben ondanks de maximum snelheid 160 km/h bedraagd . Ik zou er niet van verschieten dat de IC-O binnenkort verzekerd wordt door M6 rijtuigen in plaats van I11en
Ik heb dit net gehoord van men vader dat TB te FBMZ is
groeten HLE 2127
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Shrek »

hle2127 schreef:De afgelopen weekends 14-16/09 en 21-23/09 zijn er testritten geweest op de lijn 2 met M6 rijtuigen .ze zouden er tegen 200km/h gereden hebben ondanks de maximum snelheid 160 km/h bedraagd . Ik zou er niet van verschieten dat de IC-O binnenkort verzekerd wordt door M6 rijtuigen in plaats van I11en
Ik heb dit net gehoord van men vader dat TB te FBMZ is
groeten HLE 2127
Op zijn minst de stuurstand zal toch I11 moeten zijn, de M6 hebben voor zover ik weet geen TBL2.
Weet je toevallig de samenstelling van de testtreinen?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door loic1811 »

Eerlijk gezegd ik geloofde het eerst ook niet echt goed .Maar een instructeur van FBMZ zou die ritten uitgevoerd hebben . We hebben de zaterdag 2 M6 rammen in de bundel gent zien staan . En dat was al iets raar want normaal staat er niet zo een ram in het weekend .Maar als ze zo zouden rijden is het geen probleem want de HLE 18 staat aan de uiteinden van de trein .En die beschikt wel over TBL 2
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Mechanik »

de stuurrijtuigen kunnen ook uitgerust worden met TBL2, is een module bij te plaatsen in de DMI :-)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

En zou 200 km/h "au fond" echt zo problematisch zijn voor een M6? Uiteraard mag je niet zomaar vergelijken, maar de I11 en de (omgebouwde maar nog steeds veel oudere) I6 en I10 kunnen 't ook probleemloos...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Shrek »

MIVB-reiziger schreef:En zou 200 km/h "au fond" echt zo problematisch zijn voor een M6? Uiteraard mag je niet zomaar vergelijken, maar de I11 en de (omgebouwde maar nog steeds veel oudere) I6 en I10 kunnen 't ook probleemloos...
Voor de onderstellen maakt dat niet heel veel verschil. Maar de ruiten en deuren moeten een schokgolf kunnen weerstaan van een trein die met 500km/h kruist.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steven »

Niet te onderschatten is ook de hoogte, wat bij stevige zijwind, deze rijtuigen vangen veel meer wind dan de andere rijtuigen.
wbrm
Berichten: 408
Lid geworden op: 28 mei 2011, 21:11

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door wbrm »

De M6 heeft echt een gigantische oppervlakte aan deuren als je het vergelijkt met ander 200km/h mat. Dat wil niet zeggen dat het niet veilig kan.
Dorfmeister
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
Locatie: Bruxelles

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Dorfmeister »

Ik heb een gesprek gehad enkele manden geleden met "iemand" van de "bureau matériel" en hij had mij gezegd dat de bedoeling was de snelheid van een antaal M6 te verhogen naar 200 Km/h (dat is wel mogelijk) maar deze moeten in samenstelling met een HLE18/19 aan beide kanten omdat het is onmogelijk (te veel en te kostelijk werken nodig) de M6 stuurijtuig aan te passen.

Deze proeven moeten zeker een begint zijn.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Retard »

Dorfmeister schreef:Ik heb een gesprek gehad enkele manden geleden met 'iemand' van de 'bureau matériel' en hij had mij gezegd dat de bedoeling was de snelheid van een antaal M6 te verhogen naar 200 Km/h (dat is wel mogelijk) maar deze moeten in samenstelling met een HLE18/19 aan beide kanten omdat het is onmogelijk (te veel en te kostelijk werken nodig) de M6 stuurijtuig aan te passen.

Deze proeven moeten zeker een begint zijn.
Kan er niet met een I11-stuurrijtuig gewerkt worden, zoals Shrek hier al suggereerde? Er staan er in Oostende toch zoveel aan de kant.
Dorfmeister
Berichten: 22
Lid geworden op: 03 aug 2011, 14:00
Locatie: Bruxelles

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Dorfmeister »

Retard schreef:Kan er niet met een I11-stuurrijtuig gewerkt worden, zoals Shrek hier al suggereerde? Er staan er in Oostende toch zoveel aan de kant.
"Normal gezien" alles kan samenwerken met de MUX Univ... maar als echt het geval is, da's een ander verhaal (en ik heb er geen idee over) ;)
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Steve »

In ieder geval, mocht iemand weet hebben van nieuwe proeven die zullen plaatshebben, aarzel niet om het te delen... zou leuk zijn om dat eens vast te leggen!
Gebruikersavatar
Joris
Berichten: 2851
Lid geworden op: 03 feb 2006, 21:36
Contacteer:

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Joris »

Hallo,
Het werd naar mijn mening hoog tijd dat de NMBS eens denkt aan dubbeldekmaterieel dat geschik is voor 200kmph. In de nabije toekomst zal je van Brugge tot Luik (met uitzondering van de NZV) 200 kmph kunnen rijden, maar tot nu toe kan geen enkele Belgische dubbeldek dat...
Of zouden dit testen zijn voor een volgende bestelling?
Tegen 2015 zou de NMBS namelijk "iets" bestellen ter grote van 100 000 zitplaatsen (tov 85 000 voor de Desiro), bron: De Tijd.
Deze zomer zat ik bvb in de dubbeldek Flirts van WestBahn (of zijn dat Kiss?), en dat zou voor hier ideaal zijn: die stellen kunnen ook 200kmph, en koppelproblemen met de Knokke/Blankenberge behoren tot het verleden.
Groeten,
Joris De Mol
Afbeelding
Gebruikersavatar
msts.be
Berichten: 1476
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:06

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door msts.be »

Joris schreef:Deze zomer zat ik bvb in de dubbeldek Flirts van WestBahn (of zijn dat Kiss?), en dat zou voor hier ideaal zijn: die stellen kunnen ook 200kmph, en koppelproblemen met de Knokke/Blankenberge behoren tot het verleden.
Yep, dat zijn Kiss. Je weet toch, je geeft toch een dikke smakkerd aan je partner na eens goed geflirt te hebben :lol: De BLS-stellen zijn buiten de andere voorkant ook KISS-stellen, maar de BLS ziet het iets frisser en zet ze een muts (mutz) op:
http://www.flickr.com/photos/fototak/8007451183/
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Testritten M6 op de lijn 2

Bericht door Mechanik »

MIVB-reiziger schreef:In ieder geval, mocht iemand weet hebben van nieuwe proeven die zullen plaatshebben, aarzel niet om het te delen... zou leuk zijn om dat eens vast te leggen!
Hier zit iemand die naast zijn werk ook niets anders doet als de BNX'en uitpluizen ... die is perfect op de hoogte maar lost spijtig genoeg nooit iets tenzij aan zijn "vrienden" ...
Plaats reactie