Testritten M6 op de lijn 2
Re: Testritten M6 op de lijn 2
blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Er word over gecommuniceerd, aan alleen diegene die het moeten wetennahoj schreef:Er wordt overigens wel degelijk intern gecommuniceerd over projecten in uitvoer, voor het grote publiek er iets van ziet. Bv. via Connect.
Maar gewoonlijk niet vòòr er enige zekerheid is.
Om te besluiten met een extravagante vergelijking: hoeveel zou Apple intern communiceren over pakweg zijn nieuwe Iphone, voor de officiële lancering?

Zulke testritten zullen wel worden gedaan door een instructeur en met de nodige ing's bij.



Re: Testritten M6 op de lijn 2
De kritieke grens in welk opzicht? Afstand tot de wasdraad?Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
dat werd me niet verteld en ik vermoed dat betrokken persoon het ook niet wist, hij wist wel te vertellen dat de rijtuigen uitermate stabiel bleven, zelfs zonder de laterale schokdempers ...
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Tussen Olten en Bern rijdt de SBB ook met dubbeldekkers aan 200 km/h over de Neubaustrecke (HSL).
Heel comfortabel ondanks deze treinen iook al meer dan 10 jaar oud zijn.
Heel comfortabel ondanks deze treinen iook al meer dan 10 jaar oud zijn.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Ja, maar die hebben wel FIAT-SIG 725 draaistellen. Dat zijn verder ontwikkelde Fiat-draaistellen (zoals onder onze I6/I10), maar standaard met luchtvering uitgevoerd. Zelfde draaistellen zijn ook onder de DB IC-stuurrijtuigen en de ex-Metropolitan rijtuigen te vinden, die dagelijks op lange afstanden 200 km/u of sneller (ex-Metropolitan) rijden.neigezug schreef:Tussen Olten en Bern rijdt de SBB ook met dubbeldekkers aan 200 km/h over de Neubaustrecke (HSL).
Heel comfortabel ondanks deze treinen iook al meer dan 10 jaar oud zijn.
Mmm, en ik dacht dat net dát het zwakke punt was van de M6. Vind het raar in ieder geval, misschien kan het comfort wel goed zijn, maar ik vind het geluidsniveau van de M6 op L25 (dus 140 km/u) veel te luid. En dan rijden we nog geen 200 hé. Als men dus ooit van plan is dit dagdagelijks te doen, moet hier een oplossing voor gezocht worden. Geen sinecure voor bijna 400 rijtuigen..Mechanik schreef:dat werd me niet verteld en ik vermoed dat betrokken persoon het ook niet wist, hij wist wel te vertellen dat de rijtuigen uitermate stabiel bleven, zelfs zonder de laterale schokdempers ...

Re: Testritten M6 op de lijn 2
Zijn de stuurrijtuigen "veel" zwaarder en op dezelfde draaistellen ?Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Op belrail zou het blijkbaar maar 'enkele' 100 kilos schelen.dentheo schreef:Zijn de stuurrijtuigen "veel" zwaarder en op dezelfde draaistellen ?Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
http://www.belrail.be/F/fiches/car/inde ... page=fiche



Re: Testritten M6 op de lijn 2
Dan is een stuurpost lichter dan ik dacht.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Lijkt me inderdaad peanuts, enkele honderden kilo is het equivalent van een paar reizigers meer of minder... en dergelijke variatie kan steeds voorkomen.
Daar komt nog bij dat het stuurstandrijtuig gezien z'n positie meestal minder goed gevuld is dan de middelste rijtuigen, dus wellicht zal het op die manier zelfs een stukje lichter zijn dan de rest.
Daar komt nog bij dat het stuurstandrijtuig gezien z'n positie meestal minder goed gevuld is dan de middelste rijtuigen, dus wellicht zal het op die manier zelfs een stukje lichter zijn dan de rest.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
vergeet niet dat de vorm van de stuurpost ook misschien een invloed kan hebben?
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Mechanik schreef:blijkbaar waren de testritten bevredigend met uitzondering van, de stuurstandrijtuigen waarbij op bepaalde punten de "kritieke" grnes bijna benaderd werd, daar zal nog verder studiewerk aan voorafgaan.
Tevens zou de L37 geschikt zijn gemaakt voor M6'en en zijn de verbodsbordjes al verwijderd ...
wanneer komt de M6 op de Oostende-Eupen?
mss kunnen ze hem in Luik splitsten zodat slechts de helft van de trein het ganse traject moet doen
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Laat dat splitsen maar zo, van alle verbindingen die ik ken zijn de verbindingen die gesplitst worden vertragingsgevoelig.
Re: Testritten M6 op de lijn 2
Als een van de delen wordt afgesteld en niet naar een andere bestemming moet, is het probleem wel minder groot. Als het langer duurt dan normaal, dan splits je niet, en klaar.