
Grote revisie Sprinter
-
- Berichten: 105
- Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
- Locatie: Oss
Re: Grote revisie Sprinter
Iemand hier op het forum noemde hem Spongebob, vond ik wel een goeie
Ik ben er persoonlijk niet echt van onder de indruk. Zijn ze ondertussen al ver met de Breaks, of wordt dit een gezamenlijk project (Breaks en Sprinters tegelijk reviseren).

Ik ben er persoonlijk niet echt van onder de indruk. Zijn ze ondertussen al ver met de Breaks, of wordt dit een gezamenlijk project (Breaks en Sprinters tegelijk reviseren).
Re: Grote revisie Sprinter
De CR's hebben naar verluidt geen gesloten wc-systeem gekregen bij hun modernisatie?
Re: Grote revisie Sprinter
klopt volledig, de klassiekjes en sprinters hebben gewoon een vacuum wc maar geen opvangbak.Jeroen schreef:De CR's hebben naar verluidt geen gesloten wc-systeem gekregen bij hun modernisatie?
Re: Grote revisie Sprinter
Is dat dan een "gesloten" WC-systeem?Steven schreef:klopt volledig, de klassiekjes en sprinters hebben gewoon een vacuum wc maar geen opvangbak.Jeroen schreef:De CR's hebben naar verluidt geen gesloten wc-systeem gekregen bij hun modernisatie?
En waarom geen opvangbak? Dat is toch niet meer van deze tijd?
Re: Grote revisie Sprinter
Een gesloten wc systeem bestaat uit een vacuüm wc met opvangbak, in het geval van klassiekjes en sprinter kan men dus niet spreken van een gesloten systeem aangezien een essentieel onderdeel ontbreekt. Het is zeker niet meer van deze tijd om nog op de sporen te dumpen, maar langs de andere kant stel ik vast da in de ons omringende landen evengoed nog veel treinen rijden met wc's zonder opvangbak.
Feit is natuurlijk dat naast het rollend materieel ook de stelplaatsen moeten aangepast zijn om dit alles kunnen bol te werken en dat is heden verre van het geval. In alle kleine stelplaatsen zoals Aalst, Dendermonde, Leuven, .... heeft men geen installaties om die wc's leeg te maken. Dit alles vergt dus grote kosten en dat gaat dus evenmin van vandaag op morgen. Men is op de goede weg maar men heeft zeker nog een eind te gaan voor het perfect zal zijn.
Feit is natuurlijk dat naast het rollend materieel ook de stelplaatsen moeten aangepast zijn om dit alles kunnen bol te werken en dat is heden verre van het geval. In alle kleine stelplaatsen zoals Aalst, Dendermonde, Leuven, .... heeft men geen installaties om die wc's leeg te maken. Dit alles vergt dus grote kosten en dat gaat dus evenmin van vandaag op morgen. Men is op de goede weg maar men heeft zeker nog een eind te gaan voor het perfect zal zijn.
Re: Grote revisie Sprinter
Ik zou net het tegendeel denken. Modernisering/revisies zonder dit systeem in te voeren? Dan blijven we nog zeker 20 jaar op de oude manier verder doen.Steven schreef:Men is op de goede weg
Re: Grote revisie Sprinter
Er zijn dan ook grotere prioriteiten dan het sanitair bij de spoorwegenJeroen schreef:Ik zou net het tegendeel denken. Modernisering/revisies zonder dit systeem in te voeren? Dan blijven we nog zeker 20 jaar op de oude manier verder doen.Steven schreef:Men is op de goede weg

Re: Grote revisie Sprinter
Er moet ook op een redelijke manier plaats gevonden worden voor een opvangbak.
Re: Grote revisie Sprinter
De vacuüm-WC's zijn wel al een stuk hygiënischer, en stinken minder. En als de infrastructuur in de stelplaatsen niet volgt, lijken de nadelen van een gesloten systeem (sluiten zich af wanneer vol) me zelfs groter...
Re: Grote revisie Sprinter
De infrastructuur in de stelplaatsen zal op korte termijn volgen. Met de komst van de massa Desiro zijn ze daartoe nu min of meer verplicht...
Re: Grote revisie Sprinter
Ik dacht dat ze daar altijd hun mond vol hadden over ecologie en aandacht voor het leefmilieu? De boel zomaar dumpen lijkt mij nu niet echt te passen in een moderne ecologische visie. Mij lijkt zo een WC-systeem alvast belangrijker dan SIV's, nieuwe zetelstofjes of nieuwe kleurtjes. Ik vind het ook in de stations (zeker ondergronds) ronduit degoutant.Shrek schreef:Er zijn dan ook grotere prioriteiten dan het sanitair bij de spoorwegenJeroen schreef:Ik zou net het tegendeel denken. Modernisering/revisies zonder dit systeem in te voeren? Dan blijven we nog zeker 20 jaar op de oude manier verder doen.Steven schreef:Men is op de goede weg
Re: Grote revisie Sprinter
In de stations is het altijd verboden geweest bij rechtstreekse storting. Bij systemen met opvangbak stelt dit probleem zich niet, maar door vacuum-wc's in te bouwen zonder opvangbak leidt dit wel tot verwarring...Jeroen schreef:
Ik dacht dat ze daar altijd hun mond vol hadden over ecologie en aandacht voor het leefmilieu? De boel zomaar dumpen lijkt mij nu niet echt te passen in een moderne ecologische visie. Mij lijkt zo een WC-systeem alvast belangrijker dan SIV's, nieuwe zetelstofjes of nieuwe kleurtjes. Ik vind het ook in de stations (zeker ondergronds) ronduit degoutant.
Re: Grote revisie Sprinter
Onlangs kreeg een passagier tijdens een stilstand in een station van de TB van een CR-stel een berisping omdat hij de wc had gebruikt. De passagier antwoordde dat hij dacht dat dit mocht want op andere treinen mocht dit immers ook. De TB beaamde dit maar zei dat dit afhing van het treintype. "Maar dit is toch een nieuwe trein?" repliceerde de passagier.LHOON schreef:In de stations is het altijd verboden geweest bij rechtstreekse storting. Bij systemen met opvangbak stelt dit probleem zich niet, maar door vacuum-wc's in te bouwen zonder opvangbak leidt dit wel tot verwarring...
In mijn ogen een logische gedachtegang, je kan de mensen anno 2012 niet meer uitleggen dat in (ver)nieuw(d) materiaal de boel nog zomaar wordt geloosd zoals in de jaren stillekes toen riolering ook nog niet bestond.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Grote revisie Sprinter
Misschien nog 15, hooguit 20 jaar, en er rijdt enkel nog materieel rond met gesloten WC, dan krijg je zulke problemen niet meer.Jeroen schreef:Onlangs kreeg een passagier tijdens een stilstand in een station van de TB van een CR-stel een berisping omdat hij de wc had gebruikt. De passagier antwoordde dat hij dacht dat dit mocht want op andere treinen mocht dit immers ook. De TB beaamde dit maar zei dat dit afhing van het treintype. "Maar dit is toch een nieuwe trein?" repliceerde de passagier.
In mijn ogen een logische gedachtegang, je kan de mensen anno 2012 niet meer uitleggen dat in (ver)nieuw(d) materiaal de boel nog zomaar wordt geloosd zoals in de jaren stillekes toen riolering ook nog niet bestond.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.