Fip-kaart = BahnCard 50?
Fip-kaart = BahnCard 50?
Hallo,
Ik probeer tickets te kopen via www.bahn.de. Ik beschik over een Fip-kaart, maar kan deze niet ingeven als kortingskaart. Is deze echter (qua gevolgen voor het tarief) niet te vergelijken met (b.v.) een BahnCard 50? Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt,
Terminus
Ik probeer tickets te kopen via www.bahn.de. Ik beschik over een Fip-kaart, maar kan deze niet ingeven als kortingskaart. Is deze echter (qua gevolgen voor het tarief) niet te vergelijken met (b.v.) een BahnCard 50? Iemand ervaring mee?
Alvast bedankt,
Terminus
Re: Fip-kaart = BahnCard 50?
Tracht DB hierover zelf eens te contacteren met een mail, als je geen Duits kan probeer het dan eventueel in het engels. Ik heb het tot nu toe voor mezelf nog niet online geboekt en heb geen idee of ze dit zouden aanvaarden.
Binnenlands zou je inderdaad BC50 kunnen nemen. Internationaal een kinderkaartje. Een kennis van me heeft dat al vaker zo gedaan en dat leverde nooit problemen op als je vriendelijk uitlegt dat FIP-korting niet online te koop is.Steven schreef:Tracht DB hierover zelf eens te contacteren met een mail, als je geen Duits kan probeer het dan eventueel in het engels. Ik heb het tot nu toe voor mezelf nog niet online geboekt en heb geen idee of ze dit zouden aanvaarden.
Groetjes,
Rian
Alvast bedankt voor de antwoorden. Misschien even de context van de vraag schetsen: ik stelde onlangs de vraag aan het loket hoeveel me een FIP Duitse grens - Keulen zou kosten... 30 euro (ik vermoed/hoop dat ze daarmee h/t bedoelden). Dat klopte volgens mij niet, en toen ben ik deze zoektocht begonnen.
Ik mag hopen dat je met Duitse grens de Deens-Duitse of de Pools-Duitse bedoeld of iets dergelijks? Met ICE last-minute kost het 32€ voor Köln-Lüttich (enkel, 2e klasse), en als ik me niet vergis is het een CIV prijs van 24,60 (RE,IR,IC vanaf Welkenraedt). Met BC50 komt dat dan op 14 euro nogwat, maar je wilt pas vanaf de grens... enfin kloppen doet het niet, die 30 euro.
Aan het NMBS-loket zou dat 11 euro enkele reis moeten kosten. Zie ook: http://jizdenka.idos.cz/IT.aspxTerminus schreef:Alvast bedankt voor de antwoorden. Misschien even de context van de vraag schetsen: ik stelde onlangs de vraag aan het loket hoeveel me een FIP Duitse grens - Keulen zou kosten... 30 euro (ik vermoed/hoop dat ze daarmee h/t bedoelden). Dat klopte volgens mij niet, en toen ben ik deze zoektocht begonnen.
Online kun je bij DB overigens geen tickets vanaf de grens kopen. Misschien hebben ze er 2 x 4 euro ICE-reservering bij gerekend? Die is niet verplicht.
Groetjes,
Rian
Hergenrath-Koln kost 8.70 euro met BahnCard 50... dat is nog een verschil van 2.30 euro.
Dat kan ook, maar dat is dan met de RE en niet met de ICE.Terminus schreef:Hergenrath-Koln kost 8.70 euro met BahnCard 50... dat is nog een verschil van 2.30 euro.
Groetjes,
Rian
Het antwoord van DB:
Only the following discount card's will be accepted:
- BahnCard 25. 2nd class (incl. RAILPLUS)
- BahnCard 25. 1nd class (incl. RAILPLUS)
- BahnCard 50. 2nd class (incl. RAILPLUS)
- BahnCard 50. 1nd class (incl. RAILPLUS)
- A - VORTEILScard (incl. RAILPLUS)
- CH-HalbtaxAbo (incl. RAILPLUS)
- CH-HalbtaxAbo (without RAILPLUS)
- NL-Voordeelurenabo (incl. RAILPLUS)
- NL-Voordeelurenabo (without RAILPLUS)
You can't use the option "BahnCard 50".
For further questions please contact our Reiseservice at ++49 / (0) 180 5 99 66 33; please dial extension 1, 14 ct/min from German landline, for other rates please contact your current phone provider.
Mmm, nog eens goed nadenken wat ik ga doen
Only the following discount card's will be accepted:
- BahnCard 25. 2nd class (incl. RAILPLUS)
- BahnCard 25. 1nd class (incl. RAILPLUS)
- BahnCard 50. 2nd class (incl. RAILPLUS)
- BahnCard 50. 1nd class (incl. RAILPLUS)
- A - VORTEILScard (incl. RAILPLUS)
- CH-HalbtaxAbo (incl. RAILPLUS)
- CH-HalbtaxAbo (without RAILPLUS)
- NL-Voordeelurenabo (incl. RAILPLUS)
- NL-Voordeelurenabo (without RAILPLUS)
You can't use the option "BahnCard 50".
For further questions please contact our Reiseservice at ++49 / (0) 180 5 99 66 33; please dial extension 1, 14 ct/min from German landline, for other rates please contact your current phone provider.
Mmm, nog eens goed nadenken wat ik ga doen

Ik heb begrepen dat de FIP-kaart een beperktere geldigheid heeft dan de BC50 (minder deelnemende bedrijven). En dus in principe niet geldig is (al zullen de meeste controleurs er geen probleem van maken). In principe is de FIP-korting dus alleen via het loket verkrijgbaar (of je moest je kaartje via de intranetwebsite kunnen kopen, via Rail Facilities, maar het online aanbod is bedroevend).