Hier nog niet voorbij zien komen:
Laatste week zou DB 200 traxx diesels besteld hebben bij Bombardier (vervanger loks 218)
Met VIER dieselmotoren, in het Engels Gen Sets, dus soort stroomaggregaten
UP heeft er zo al een paar honderd rondrijden als rangeerloks in Californië.
Doel energiebesparing, er draaien slechts zoveel diesels als nodig.
Zou dat voor personentreinen zo rendabel zijn ?
Gen Set Traxx - De besteld door DB
Re: Gen Set Traxx - De besteld door DB
Dit gaat over een afroepcontract tot 2020 voor 200 dieselloks bestemd voor zowel DB Regio als voor DB Schenker Rail.
De levering van de eerste 20 is voorzien voor midden 2013.
Door het in- en uitschakelen van de dieselmotoren naargelang het gevraagde vermogen kan men onder andere voldoen aan de strenge emissie standaard IIIB voor CO2.
De levering van de eerste 20 is voorzien voor midden 2013.
Door het in- en uitschakelen van de dieselmotoren naargelang het gevraagde vermogen kan men onder andere voldoen aan de strenge emissie standaard IIIB voor CO2.
Re: Gen Set Traxx - De besteld door DB
De mensen die op InnoTrans geweest zijn hebben hem vast al gezien, maar hier nogmaals voor de mensen die het gemist hebben:
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1408857&lang=1
Spijtig dat men dat "verhoog" op het dak nodig heeft en dit niet op het niveau van het dak had kunnen brengen ? Is dit nodig voor de emissienormen of omdat anders alle apparatuur er niet in past ?
http://www.railcolor.net/index.php?nav=1408857&lang=1
Spijtig dat men dat "verhoog" op het dak nodig heeft en dit niet op het niveau van het dak had kunnen brengen ? Is dit nodig voor de emissienormen of omdat anders alle apparatuur er niet in past ?
Re: Gen Set Traxx - De besteld door DB
: of gewoon dat ze het stuk boven de stuurpost gelijk zouden maken met dat verhoogde stuk . het is precies of die loc een hernia heeft 

Re: Gen Set Traxx - De besteld door DB
Ik was op InnoTrans en heb deze machine zien staan... het is een zeer imposante lok om te zien, dit vanwege het formaat. Hij is echt groot.