Gisteren bemerkt in Bru-N:
Op mijn telefoonscherm +7
op tv scherm samenvatting +5
op perronaanduider...niets.
paar minuten later alles +7
Hoe dikwijls loopt het update process van al deze computers? Niet één keer per minuut ?
Smartphone, TV schermen , perronaanduiders update frequenti
Re: Smartphone, TV schermen , perronaanduiders update frequ
Waarschijnlijk zijn al die verschillende systemen gemaakt door verschillende dochtermaatschappijen van de NMBS-Holding (Haek), deels in opdracht van NMBS Mobility (Descheemaecker), deels in opdracht van Infrabel (Lallemand).
En vermits die allemaal niet met mekaar praten, kan je ook moeilijk verwachten dat al die systemen dezelfde informatie zouden geven op hetzelfde moment.
En vermits die allemaal niet met mekaar praten, kan je ook moeilijk verwachten dat al die systemen dezelfde informatie zouden geven op hetzelfde moment.
Daarom dat ik eigenlijk vroeg hoe dikwijls wisselen al die systemen informatie uit ...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Maar overal staat toch de naam "Railtime" bij (dit staat nu zelfs op de meeste (alle?) perronaanduider/tv-schermen). Het enige dat ik zo zou kunnen bedenken is dat de smartphone afhankelijk is van de internet-verbinding. Maar dat verklaart het verschil perronaanduider - tv-schermen niet.
Wat ik trouwens eigenlijk wat lastig vind, is dat in Railtime een vertraging van minder dan 5 minuten niet gemeld wordt...maar misschien ben ik nu een muggenzifter, want ik meen dat dit vroeger ook nooit vermeld werd.
Wat ik trouwens eigenlijk wat lastig vind, is dat in Railtime een vertraging van minder dan 5 minuten niet gemeld wordt...maar misschien ben ik nu een muggenzifter, want ik meen dat dit vroeger ook nooit vermeld werd.
Mij viel wel op dat de smartphone altijd eerst kwam, dan het TV scherm met overzicht en dan de perronaanduider.
Mijn schatting Railtime, internet en smartphone zijn on-line gekoppeld.
Dan eens per minuut door naar de TV schermen en dan weer eens per minuut verder naar perronaanduiders.
De laatste hangen dus ongeveer twee minuten achter...
Mijn schatting Railtime, internet en smartphone zijn on-line gekoppeld.
Dan eens per minuut door naar de TV schermen en dan weer eens per minuut verder naar perronaanduiders.
De laatste hangen dus ongeveer twee minuten achter...
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide