Dienstregeling december 2014
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: Dienstregeling 2014
Misschien dat ze elke RER dan om het uur laten rijden, en dan de half uur's diensten zo gaan doen?
Re: Dienstregeling 2014
Daar zal het volgens mij inderdaad wel op neerkomen... ook bij de IC's heb je bijvoorbeeld "dubbele" vermeldingen, daarmee zal wel bedoeld worden dat er een dubbele frequentie is ten opzichte van de standaardfrequentie.TrainzDr3ver schreef:Misschien dat ze elke RER dan om het uur laten rijden, en dan de half uur's diensten zo gaan doen?
Re: Dienstregeling 2014
Als je een beetje nadenkt dan kom je er wel uit maar dan moet je de spoorwegkaart wel goed kennen natuurlijk.Stijn91 schreef: Veel te veel dubbele RER's naar mijn mening.
RER A Aalst - Denderleeuw - Brussel Noord - West - Jette - Dendermonde: hoe kun je vanuit Brussel-Noord naar de West. Dat is toch ofwel via Jette ofwel via Brussel-Zuid maar dan nog klopt er iets niet aan.
Aalst, Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke, Essene - Lombeek, Ternat, Sint Martens Bodegem, Dilbeek, Groot Bijgaarden, Sint Agatha Berchem, Jette, Bockstael, Brussel Noord, Brussel centraal, Brussel Zuid, Brussel West, Simonis, Jette, Zellik, Asse, Mollem, Merchtem, Opwijk, Hijzeide, Lebbeke, Sint Gillis (Dendermonde), Dendermonde. Zal dan de ronde worden die deze trein doet.
Re: Dienstregeling 2014
Of weekend/week dienst. Reeds nu ook al het geval.MIVB-reiziger schreef:Daar zal het volgens mij inderdaad wel op neerkomen... ook bij de IC's heb je bijvoorbeeld "dubbele" vermeldingen, daarmee zal wel bedoeld worden dat er een dubbele frequentie is ten opzichte van de standaardfrequentie.TrainzDr3ver schreef:Misschien dat ze elke RER dan om het uur laten rijden, en dan de half uur's diensten zo gaan doen?
Weekdag: Knokke/B'berge - Hasselt
Weekend: Knokke/B'berge - Genk
Re: Dienstregeling 2014
MIVB-reiziger schreef:Daar zal het volgens mij inderdaad wel op neerkomen... ook bij de IC's heb je bijvoorbeeld "dubbele" vermeldingen, daarmee zal wel bedoeld worden dat er een dubbele frequentie is ten opzichte van de standaardfrequentie.TrainzDr3ver schreef:Misschien dat ze elke RER dan om het uur laten rijden, en dan de half uur's diensten zo gaan doen?
Inderdaad, de dubbele vermelding gaat bijna altijd om dubbele frequentie, net zoals sommige vandaag ook al rijden. Zoals Leuven - Brussel - Braine le Comte die vandaag ook al elk half uur terug te vinden is tot zowat 20u.
Re: Dienstregeling 2014
2x Jette op nog geen 20 min. voor dezelfde trein. Hoe raar kun je een verbinding maken.Steven schreef:Als je een beetje nadenkt dan kom je er wel uit maar dan moet je de spoorwegkaart wel goed kennen natuurlijk.Stijn91 schreef: Veel te veel dubbele RER's naar mijn mening.
RER A Aalst - Denderleeuw - Brussel Noord - West - Jette - Dendermonde: hoe kun je vanuit Brussel-Noord naar de West. Dat is toch ofwel via Jette ofwel via Brussel-Zuid maar dan nog klopt er iets niet aan.
Aalst, Erembodegem, Denderleeuw, Liedekerke, Essene - Lombeek, Ternat, Sint Martens Bodegem, Dilbeek, Groot Bijgaarden, Sint Agatha Berchem, Jette, Bockstael, Brussel Noord, Brussel centraal, Brussel Zuid, Brussel West, Simonis, Jette, Zellik, Asse, Mollem, Merchtem, Opwijk, Hijzeide, Lebbeke, Sint Gillis (Dendermonde), Dendermonde. Zal dan de ronde worden die deze trein doet.
Re: Dienstregeling 2014
Dat is geen rare verbinding op zich. Je koppelt twee L treinen aan elkaar die spoormatig op de beste manier door brussel geraken zonder in de NZV veel andere sporen te kruisen want in beide richtingen gaan ze door koker 1. Op deze manier krijgt Jette ook waar het recht op heeft een voldoende hoge frequentie verbinding met de NZV.
Re: Dienstregeling 2014
IC: 4 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven
L: L03 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven
Toch 2 IC-verbindingen Antwerpen-Leuven per uur?
IC: 3 Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt
L: L03 Antwerpen - Lier - Aarschot - Leuven
Toch 2 IC-verbindingen Antwerpen-Leuven per uur?
IC: 3 Antwerpen - Luchthaven - Leuven - Hasselt
Re: Dienstregeling 2014
Dan krijgt de L66 twee IC-treinen, waarvan eentje voor L-trein doorgaat?Steven schreef:Er zou enkel nog spraken zijn van IC treinen en Omnirail trein waarbij je de laatste kan opsplitsen in de huidige L en GEN treinen.
IC treinen
12 Brugge - Brussel - luchthaven - Brussel - Kortrijk - Oostende
21 Kortrijk - Brugge
Er zijn trouwens maar twee treinen meer naar Oostende, daar dat er vroeger nog drie waren.
Re: Dienstregeling 2014
Dat zijn er nog steeds drie hoor
Vanuit Brussel Antwerpen en Kortrijk komen er treinen in Oostende aan.
Vanuit Brussel Antwerpen en Kortrijk komen er treinen in Oostende aan.
Re: Dienstregeling 2014
Hallo,
Het lijkt me maar een bizar plan.
Ook is het wegvallen van de IR benaming in sommige opzichten jammer. Op grote lijnen kan je zo moeilijker het verschil tussen een snelle en trage IC aanduiden. Anderzijds klopten die benamingen al lang niet meer... Neem nu de IR's vanuit Gent naar Brussel via Aalst, of enkele IR's tussen Brussel en A'pen, dat zijn L-treinen die overal stoppen, en geen IR's meer. Ik mag dan wel hopen dat ze nu hun benaming wat consequenter gaan toepassen, en er geen stoptreinen als IC's aangeduid gaan worden. Het is al erg genoeg dat je nu stop-IR's hebt, aub geen stop-IC's.
Groeten.
Het lijkt me maar een bizar plan.
Ook is het wegvallen van de IR benaming in sommige opzichten jammer. Op grote lijnen kan je zo moeilijker het verschil tussen een snelle en trage IC aanduiden. Anderzijds klopten die benamingen al lang niet meer... Neem nu de IR's vanuit Gent naar Brussel via Aalst, of enkele IR's tussen Brussel en A'pen, dat zijn L-treinen die overal stoppen, en geen IR's meer. Ik mag dan wel hopen dat ze nu hun benaming wat consequenter gaan toepassen, en er geen stoptreinen als IC's aangeduid gaan worden. Het is al erg genoeg dat je nu stop-IR's hebt, aub geen stop-IC's.
Groeten.
Re: Dienstregeling 2014
Ik vond semi-direct vroeger wel iets hebben...
stopt meer dan een direct, maar niet overal en niet altijd op dezelfde plaatsen
Dan weet je tenminste dat je niets weet.
stopt meer dan een direct, maar niet overal en niet altijd op dezelfde plaatsen
Dan weet je tenminste dat je niets weet.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Dienstregeling 2014
Anders gezegd: drukkingsgroepen, verenigingen, plaatselijke politici en dergelijke mogen zich klaarhouden om met hun lobbywerk/gezeur (doorhalen wat niet past) te beginnen.Steven schreef:alle verbindingen staan er in maar let wel op de opmerking dat dit onder voorbehoud is en dat er nog veel kan veranderen tegen dat het effectief ter publicatie komt.
L'union fait la force.
Re: Dienstregeling 2014
Waarom duidt men de "gewone snelle" treinen niet aan als IR en behoudt men de caterogie IC voor voor enkele echt snelle treinen met een beperkt aantal haltes. Zoals de huidige bijkomende en snellere IC's tussen Brussel en Luxemburg bijvoorbeeld of de IC/A. Dan heb je geen snelle en trage IC meer.Joris schreef:Hallo,
Het lijkt me maar een bizar plan.
Ook is het wegvallen van de IR benaming in sommige opzichten jammer. Op grote lijnen kan je zo moeilijker het verschil tussen een snelle en trage IC aanduiden. Anderzijds klopten die benamingen al lang niet meer... Neem nu de IR's vanuit Gent naar Brussel via Aalst, of enkele IR's tussen Brussel en A'pen, dat zijn L-treinen die overal stoppen, en geen IR's meer. Ik mag dan wel hopen dat ze nu hun benaming wat consequenter gaan toepassen, en er geen stoptreinen als IC's aangeduid gaan worden. Het is al erg genoeg dat je nu stop-IR's hebt, aub geen stop-IC's.
Groeten.
L'union fait la force.
-
- Berichten: 312
- Lid geworden op: 02 dec 2012, 21:27
- Locatie: Delfshaven
Re: Dienstregeling 2014
Door alle treinen die ergens niet stoppen IC te noemen en treinen die wel overal stoppen L te noemen maak je de treindienst een stuk overzichtelijker voor de reiziger. Het verschil tussen een IC en een IR is behoorlijk vervaagd in de loop der tijd.
Ik hoop dat men bij het herontwerp ook doorheeft dat bij een versimpeling in de soorten diensten ook de tussenstops voor de IC-treinen die lijnen delen zoveel mogelijk gelijk moet zijn. Dus of alle IC-treinen stoppen ergens, of geen enkele IC-trein stopt er. Dat kan inderdaad verliezers opleveren, maar ook winnaars.
Ik hoop dat men bij het herontwerp ook doorheeft dat bij een versimpeling in de soorten diensten ook de tussenstops voor de IC-treinen die lijnen delen zoveel mogelijk gelijk moet zijn. Dus of alle IC-treinen stoppen ergens, of geen enkele IC-trein stopt er. Dat kan inderdaad verliezers opleveren, maar ook winnaars.