Samenwerken met Eurostar is ook een mogelijkheid, want dat heeft ook een liventie voor België.AlexNL schreef:Het probleem is België: een vervoerder zou een licentie moeten krijgen voor personenvervoer, of samenwerken met de NMBS.
Groetjes,
Rian
Samenwerken met Eurostar is ook een mogelijkheid, want dat heeft ook een liventie voor België.AlexNL schreef:Het probleem is België: een vervoerder zou een licentie moeten krijgen voor personenvervoer, of samenwerken met de NMBS.
Dat klopt, maar aangezien NMBS voor 28% aandeelhouder is van Eurostar is het de vraag of Eurostar daartoe bereid zou zijn.rvdborgt schreef:Samenwerken met Eurostar is ook een mogelijkheid, want dat heeft ook een liventie voor België.
Op 1 september 2010, wordt de nieuwe bedrijfsstructuur voor Eurostar International geïntroduceerd en het bedrijf verandert van een joint venture zonder rechtspersoonlijkheid in een eengemaakte bedrijfsentiteit die eigendom is van drie aandeelhouders: SNCF (55%), NMBS (5%) en LCR (40%).
Maar langs de andere kant: als er nu één lijn is waar je als investeerder redelijk zeker bent van een return-on-investment is het wel de oude benelux. Als het monopolie van de nmbs op internationale verbindingen ergens kan doorbroken worden is het wel daar volgens mij...AlexNL schreef:Het probleem is België: een vervoerder zou een licentie moeten krijgen voor personenvervoer, of samenwerken met de NMBS. Aangezien NMBS al de Fyra heeft lijkt het mij uitgesloten dat ze mee zouden werken aan een alternatieve intercity, dus zou Arriva/Veolia de aanvraagprocedure moeten doorlopen (vergunning, veiligheidscertificaat, rollend materieel, enz) en ook nog eens capaciteit moeten krijgen. Dat alleen al is dermate veel werk dat het mij onmogelijk lijkt om per april 2013 ineens weer een intercity Den Haag - Brussel te starten.
Vergeet niet dat internationaal vervoer niet gesubsidieerd mag worden, zomaar prijzen verlagen kan dus niet...treinbruno schreef:Ze kunnen zo'n trein direct kapotconcurreren door de Fyra tegen ongeveer dezelfde prijzen aan te bieden, waardoor het voor een andere vervoerder waarschijnlijk niet interessant is om een poging te doen...
De Fyra bedient slechts 6 stations waar de Beneluxtrein er 10 bediende. Het gemak van overstapvrij reizen zal voor een substantieel deel van de reizigers zwaar wegen.treinbruno schreef:Ze kunnen zo'n trein direct kapotconcurreren door de Fyra tegen ongeveer dezelfde prijzen aan te bieden, waardoor het voor een andere vervoerder waarschijnlijk niet interessant is om een poging te doen...
Hoe vaak moet ik nu nog schrijven dat dat niet waar is?Shrek schreef:Vergeet niet dat internationaal vervoer niet gesubsidieerd mag worden, zomaar prijzen verlagen kan dus niet...treinbruno schreef:Ze kunnen zo'n trein direct kapotconcurreren door de Fyra tegen ongeveer dezelfde prijzen aan te bieden, waardoor het voor een andere vervoerder waarschijnlijk niet interessant is om een poging te doen...
Ik kan het lezen van Verordening 1370/2007/EG aanbevelen, artikel 1, lid 2:Shrek schreef:Nog heel vaak, want het is niet zo?rvdborgt schreef:Hoe vaak moet ik nu nog schrijven dat dat niet waar is?
Een uurdienst zou haalbaar moeten zijn, denk ik. Het laten rijden van een trein is niet goedkoop, maar als je je bedenkt hoeveel reizigers de Beneluxtrein vervoerde zou er zeker wel een markt moeten zijn voor een uurdienst.kika schreef:Als die enkel Den Haag-Brussel doet, zonder treinbinding maar slechts 1x 2 uur of iets dergelijks, moet je toch goed kunnen rekenen.
Dat hangt er vanaf, of je de NMBS meekrijgt voor distributie van vervoerbewijzen. Als dat niet lukt zal het neerkomen op kaartautomaten (op de stations of in de trein?), wellicht loketten (winkelruimte huren op de stations), online verkoop en verkoop in de trein.En wat met kaartjes? Kan je in pakweg Sint-Niklaas aan het loket een kaartje voor een derde spoorvervoerder op een andere lijn?
April zeggen zonder jaar lijkt me het slimste, kan je er in 2015 beginnen met rijden als je nu al begint met de voorbereiding.