Renovatie AM75 ?

Alles over reizigerstreinen in België.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Teach2 »

Steven schreef:Die van de CW klagen ook over een tekort aan materieel, materieel om die renovaties sneller te laten verlopen dus.
Sorry, maar dat zijn excuses, en je weet wat ze daar van zeggen: excuses are like.... (vul zelf maar aan).

Een tekort aan materieel, of personeel, zou een excuus kunnen zijn waarom er minder stellen worden gerenoveerd, maar niet waarom ze veel langer binnen staan. Als men in Nederland een stel, grondiger dan in Mechelen, volledig gerenoveerd krijgt in zes weken, dan is er een enkele aanvaardbare reden waarom dat hier meer dan een half jaar moet duren. Geen enkele.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

Dus als ze van de directie uit besparen op de aankoop van de nodige onderdelen dan is dat de fout van de cw. Rare denkwijze.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Teach2 »

Steven schreef:Dus als ze van de directie uit besparen op de aankoop van de nodige onderdelen dan is dat de fout van de cw. Rare denkwijze.
Vooral raar daaraan is dat niemand dat hier gezegd, noch geïnsinueerd heeft, en je dat even uit je duim meent te moeten zuigen als zijnde iemand's argument.
Ralph
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 feb 2011, 18:48
Locatie: Roosendaal (NL)
Contacteer:

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Ralph »

Naar aanleiding van mijn citaat uit Spoorwegen 2013, kwamen duidelijke reacties naar voren, die de zaak duidelijk maken. Waarvoor dank aan de lijstleden die erop reageerden.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

Teach2 schreef:
Steven schreef:Dus als ze van de directie uit besparen op de aankoop van de nodige onderdelen dan is dat de fout van de cw. Rare denkwijze.
Vooral raar daaraan is dat niemand dat hier gezegd, noch geïnsinueerd heeft, en je dat even uit je duim meent te moeten zuigen als zijnde iemand's argument.
Het tekort aan materieel komt door besparingen. Ga is rondhoren in tw's en cw's over hoe ze daar moeten werken voor je hun werk afschiet.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Bart »

Dieselfreak schreef: Overigens: ik zit heel vaak in een MS96, en zo vaak heeft die geen panne, voor zover ik het meemaak.
De MR96 was dan ook een slecht voorbeeld van mij.
Inderdaad van het modernere materiaal (al zijn de oudste MR96 ondertussen ook al 16 jaar), doet hij het vrij goed.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Bart »

Steven schreef: Ga is rondhoren in tw's en cw's over hoe ze daar moeten werken voor je hun werk afschiet.
Het is altijd makkelijk om bepaalde dingen af te schieten, zonder dat je er het fijne van weet.
Dat is nu eenmaal eigen aan de mens. Ik maak me daar al lang niet druk meer in, en in discussie treden brengt toch niks op.
Zoals je al eerder zei, met de middelen die de NMBS hun CW's ter beschikking stellen, leveren die mensen mooi werk.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Teach2 »

Steven schreef:Het tekort aan materieel komt door besparingen. Ga is rondhoren in tw's en cw's over hoe ze daar moeten werken voor je hun werk afschiet.
Ik ken mensen die er werken. Citaat van één van hen, nadat hij er begonnen was, en voordien bij een zekere busbouwer gewerkt had die er niet om bekend staat dat je er zeer hard moet werken: 'Ik dacht dat je bij xx niet veel moest doen, maar hier: dit slaat echt wel alles.' Letterlijk citaat, uit eerste hand.

Waar ze het allemaal over eens zijn is dat de organisatie van het werk er een ramp is. Het is maar al te makkelijk het maar op 'de besparingen' te steken, maar het feit is dat het altijd al zo geweest is dat het materieel er veel te lang binnen stond voor renovaties en revisies. Dat je niet genoeg materieel kan renoveren door besparingen daar zou ik kunnen inkomen, maar dat het een half jaar blijft binnen staan, da's een kwestie van organisatie, niet van besparingen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

Dus als bepaalde onderdelen niet worden geleverd waardoor je simpelweg niet naar de volgende stap kan gaan van afwerking is dat de fout van het personeel ter plaatse. Ik zeg niet dat ze teveel moeten werken. Maar het ene (de besparing) werkt het andere in de hand. Als je geen middelen hebt om mee te werken kan je niets doen waardoor een motorstel langer binnen blijft. Je kan het werk dus niet organiseren als je middelen niet hebt. Ik ken meerdere mensen op cw Mechelen en ken die uitspraken dus ook maar je moet dan wel het complete verhaal kennen en niet enkel die uitspraak.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Teach2 »

Steven schreef:Dus als bepaalde onderdelen niet worden geleverd waardoor je simpelweg niet naar de volgende stap kan gaan van afwerking is dat de fout van het personeel ter plaatse.
Nee, da's een kwestie van op tijd bestellen. Organisatie dus, zoals ik al zei.

Voor wat renovaties en revisies betreft weet je al lang op voorhand wanneer stellen binnenkomen, en wanneer dus die onderdelen nodig zullen zijn. Dat heeft niks te maken met besparingen, alles met organisatie.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Steven »

Maar dat is net de besparing van bovenuit. Ook al heeft de cw bijvoorbeeld 20 lampen per maand nodig als de directie bespaart door een budget te voorzien voor max 4 lampen te kopen om zo op de uitgaven per maand te besparen dan moet je daar mee leren werken. Deze truc past men op veel afdelingen toe binnen de NMBS.
De lonen van het personeel kan men niet aanpassen maar wel de uitgaven per maand van aan te kopen onderdelen. Op dat moment kijkt men niet echt meer hoeveel men nodig heeft om die break (of ander ms) zo snel mogelijk klaar te krijgen.
Delanopro

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Delanopro »

Crisis he :p
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door groentje »

De hogere directie zou toch direct moeten inzien dat dat valse besparingen zijn? In dat geval bevestigt het wat veel mensen denken: dat het onbekwamen zijn.
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Teach2 »

Steven schreef:Maar dat is net de besparing van bovenuit. Ook al heeft de cw bijvoorbeeld 20 lampen per maand nodig als de directie bespaart door een budget te voorzien voor max 4 lampen te kopen om zo op de uitgaven per maand te besparen dan moet je daar mee leren werken.
Onzin. Je blijft de argumenten herhalen die enkel zouden kunnen gebruikt worden om te verklaren waarom er minder stellen gerenoveerd worden, NIET waarom ze veel langer binnen staan. Simpel gezegd: als je maar genoeg geld krijgt om aan drie breaks tegelijk te werken, dan zorg je ervoor dat er ook maar drie breaks binnen staan, en geen zes, waarvan er dan drie half afgebroken of half opgebouwd stof staan te vergaren.

Om je simplistische lampenvoorbeeld te gebruiken: als je maar voor vier lampen per maand geld krijgt en je hebt er in een stel 20 nodig, dan haal je dat stel niet de eerste maand binnen, om er dan elke maand vier lampen in te steken, dan haal je dat stel binnen op het moment dat je die 20 lampen hebt, en steek je die er ineens allemaal in.

Organisatie, niks anders.
Delanopro

Re: Renovatie AM75 ?

Bericht door Delanopro »

Zonder een goede planing is georganiseerd werken onmogenlijk...
Plaats reactie