Dus jij denkt dat de CW het zomaar voor het zeggen heeft wanneer een stel moet binnen komen??Teach2 schreef: Je blijft de argumenten herhalen die enkel zouden kunnen gebruikt worden om te verklaren waarom er minder stellen gerenoveerd worden, NIET waarom ze veel langer binnen staan. Simpel gezegd: als je maar genoeg geld krijgt om aan drie breaks tegelijk te werken, dan zorg je ervoor dat er ook maar drie breaks binnen staan, en geen zes, waarvan er dan drie half afgebroken of half opgebouwd stof staan te vergaren.
Om je simplistische lampenvoorbeeld te gebruiken: als je maar voor vier lampen per maand geld krijgt en je hebt er in een stel 20 nodig, dan haal je dat stel niet de eerste maand binnen, om er dan elke maand vier lampen in te steken, dan haal je dat stel binnen op het moment dat je die 20 lampen hebt, en steek je die er ineens allemaal in.
Die hebben daar even veel aan te zeggen als jij en ik. Niks dus.
Het is de NMBS die in samenspraak met de tractieverdelers beslist welk stel, en wanneer die naar de CW worden verzonden.
De NMBS heeft de 843 maanden geleden (als ik niet mis ben zelf al langer als een jaar) naar de CW Mechelen verzonden voor zijn modernistatie.
Als de NMBS een rechtzaak heeft lopen tegen de leverancier van de toiletten (en dat is wel degelijk zo), en hierdoor geen toiletten worden geleverd is dat niet de fout van de CW dat ze die niet kunnen plaatsen hé.
Het ontwerp van de stuurpost is pas in november 2012 goedgekeurd geweest....