Doch hle 12 goede en degelijke machines zijn (zoals alle locomotieven van de familie 21/27 dat zijn) worden ze verkocht doordat (zoals ik het zie):
-geen reostatische rem
-nogal beperkte trekkracht
-geen mogelijkheid tot treinschakeling
-nv. Logistics heeft nu al locomotieven te veel, het is nogal vanzelfsprekend om de nieuwste locomotieven te houden en de oudere te verkopen, om op die manier een flink aantal jaren verder te kunnen.
De nieuwe reeks van Logistics in Gent zeehaven is ook "openbaart" een tijdje geleden. Daarin staat 1 dienst met hle 13, en alle andere met Hle 28. Dit wordt een sterke modernisering van de vloot. Onderandere de hle 28's die momenteel nog beneluxtreinen slepen zullen naar Logistics komen zodra het vogelbekdier in vaste dienst komt.
Ik rij als leerling bestuurder in Gent zeehaven en heb al meer dan eens met een hle 12 gereden ter vervanging van een 20. Aangename machines. Maar goed, de traxxen zullen dat ook wel zijn

mvg
Robby