NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
dentheo

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door dentheo »

Retard schreef:
Merijn schreef:Er rijdt nu ook een Desiro tussen Leuven en Ottignies. Onder andere de trein die in Leuven vertrekt om 13u, is met een Desiro.
Is dit de juiste samenstelling, of is dit ter vervanging van de 24 in panne gevallen Varkensneuzen?

Wat is hun "zwakke punt" bij dit weer ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Retard

Bericht door Retard »

dentheo schreef:
Retard schreef:
Merijn schreef:Er rijdt nu ook een Desiro tussen Leuven en Ottignies. Onder andere de trein die in Leuven vertrekt om 13u, is met een Desiro.
Is dit de juiste samenstelling, of is dit ter vervanging van de 24 in panne gevallen Varkensneuzen?
Wat is hun "zwakke punt" bij dit weer ?
Naar het schijnt liggen 90 % van de pannes bij een Varkensneus aan luchtdrukproblemen. Of dit bij dit weer meer voorkomt, weet ik niet.
Steven

Bericht door Steven »

Mensen, gelieve het terug over de Desiro te hebben, dank u.
kika

Bericht door kika »

Vandaag weer een stukje Desiro ML gereden, heerlijk op tijd. Wat is jullie ervaring met de Belgische versie in het winterweer?
Steven

Bericht door Steven »

De desiro doet goed zijn werk tijdens de winter, de grootste fysieke problemen bevinden zich ter hoogte van de deuren, om precies te zijn de kleine beweegbare treden, bij ijsvorming durven ze al is iets of wat blijven haperen waardoor er een storing ontstaan aan de bewuste deur. De bestuurder kan op zijn overzichtsscherm duidelijk zien welke deur er problemen veroorzaakt.
Retard

Bericht door Retard »

profke schreef:Andere vraag,

op dit moment rijden de desiro's op enkele, welbepaalde , lijnen.

Behalve de voorwaarde van bovenleiding, is er nog ergens een beperking waardoor deze "ingeval van calamiteiten", niet over het hele net kunnen uitzwermen?

Ikzelf ken er maar eentje: Lijnkennis van de bestuurders die met Desiro mogen rijden, of omgekeerd: Desirokennis voor de bestuurders die de respectieve lijn kennen....

Is er nog eentje?
Steven schreef:de desiro's zijn motorstellen met een vrij groot vermogen, niet alle lijnen kunnen zoveel vermogen leveren indien er meerdere treinen uit dit materieel rondrijden.
Heeft het met onderstaande wat te maken, dat er niet te veel Desiro's over de blauwe lijnen mogen rijden?
Bijlagen
drr_c-05-i_max_10490-01_2.pdf
(243.54 KiB) 332 keer gedownload
Shrek

Bericht door Shrek »

Ze mogen er wel rijden, maar de bestuurders moeten zich wat inhouden :lol:
nahoj

Bericht door nahoj »

Steven schreef:De desiro doet goed zijn werk tijdens de winter, de grootste fysieke problemen bevinden zich ter hoogte van de deuren, om precies te zijn de kleine beweegbare treden, bij ijsvorming durven ze al is iets of wat blijven haperen waardoor er een storing ontstaan aan de bewuste deur. De bestuurder kan op zijn overzichtsscherm duidelijk zien welke deur er problemen veroorzaakt.
U rijdt duidelijk enkel onder 3kV.
kika

Bericht door kika »

nahoj schreef:U rijdt duidelijk enkel onder 3kV.
Ik rij voornamelijk onder 15kV maar eigenlijk merk ik daar niet zoveel van, als reiziger zijnde. Wat bedoel je precies? Zijn er problemen bij het omschakelen, werkt de deurindicatie niet onder 25kV of nog iets anders?
nahoj

Bericht door nahoj »

kika schreef:
nahoj schreef:U rijdt duidelijk enkel onder 3kV.
Ik rij voornamelijk onder 15kV maar eigenlijk merk ik daar niet zoveel van, als reiziger zijnde. Wat bedoel je precies? Zijn er problemen bij het omschakelen, werkt de deurindicatie niet onder 25kV of nog iets anders?
Ik bedoel dat (treinbestuurder?) Steven niet met tweespannings-Desiro's onder 25kV rijdt, anders was hij wellicht veel minder positief geweest.
dentheo

Bericht door dentheo »

Nu maak je ons nieuwsgierig.... op Noorderkempen ook problemen met hoofdschakelaar zoals op 13 ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Steven

Bericht door Steven »

Ik rijd er inderdaad enkel onder 3kV mee. Maar als je de noorderkempen pendel wil zeggen vermoed ik dat er nog steeds problemen zijn door het frequent omschakelen van spanning net zoals dat het geval was met de hle13 met M6
dentheo

Bericht door dentheo »

Waarom heeft men daar geen 13 vervangen door een 18 ?, lijkt mij ideale testbaan om de componenten van Siemens te testen :wink: :wink:
Theo
Groeten vanop de Heide
Merijn

Bericht door Merijn »

Vandaag heb ik een prachtige bijnaam voor deze treinen gehoord: Mesiro...
Plaats reactie