Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
L1766 werd gereden met 1 klassiekje, namelijk de 768, ik had er minstens 2 verwacht aangezien die trein al sinds 9 december met 2 ipv 3 stellen is, maar nu was het er zelf nog maar 1, zijn er wel nog genoeg klassiekjes in Aalst om alle treinen die nog met klassiekjes zijn nog met de juiste samenstelling te rijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
In de spits heb ik daar ook nogal wat Duikbrillen opgemerkt. In augustus 2010 werd bv. E2717 met vijf Duikbrillen gereden en die zaten allemaal bomvol.Stef schreef:Is het normaal dat de IR 2716 met 4 sprinters wordt gereden? Gisteren gezien.
Re: gewijzigde samenstelling.
E1517 werd vandaag tussen Knokke en Brugge niet verzekerd door een HLE 18 of 19 met M6'ssen, maar door één Bordeauxrood Klassiekske
De 223 nam deze taak op zich.

De 223 nam deze taak op zich.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik weet niet of het in de juiste thread start en of er al een antwoord op gegeven is, maar ik zie al enkele maanden heel vaak I11-treinen rondrijden met een ouder I10 rijtuig aan één van de koppen van de stam, of soms zelfs achter een M6-stam... Is daar een specifieke reden voor?
Re: gewijzigde samenstelling.
Die I10 rijtuigen in de I11 stam is heel normaal. Deze rijtuigen werden zelfs speciaal aangepast om aan 200 km/u te kunnen rijden.
Die I10 rijtuigen aan de M6, was waarschijnlijk een van de trein van/naar Luxemburg...daar rijdt zo'n stam omdat er materieeltekort is.
Hopelijk is het hiermee opgehelderd.
Die I10 rijtuigen aan de M6, was waarschijnlijk een van de trein van/naar Luxemburg...daar rijdt zo'n stam omdat er materieeltekort is.
Hopelijk is het hiermee opgehelderd.
Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi
Op vrijdag ll de IC Essen-Charleroi vertrek 16:10 bestaande uit 2 M6 stammen van telkens 4 wagens met aan weerszijden een "27" maar zonder 1e klasse wagen!
Op vrijdag ll de IC Essen-Charleroi vertrek 16:10 bestaande uit 2 M6 stammen van telkens 4 wagens met aan weerszijden een "27" maar zonder 1e klasse wagen!
Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi,
Retard,
De IC 1517 werd met dit materieel uitgevoerd omdat deze trein volledig doorreed naar Blankenberge.De reden hiervan zijn werken op lijn 50A tussen Brussel Zuid en Denderleeuw.
Lukas
Retard,
De IC 1517 werd met dit materieel uitgevoerd omdat deze trein volledig doorreed naar Blankenberge.De reden hiervan zijn werken op lijn 50A tussen Brussel Zuid en Denderleeuw.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: gewijzigde samenstelling.
Ja, maar ik heb dat donderdag gezien, en toen waren er geen werkenLukas schreef:Hoi,
Retard,
De IC 1517 werd met dit materieel uitgevoerd omdat deze trein volledig doorreed naar Blankenberge.De reden hiervan zijn werken op lijn 50A tussen Brussel Zuid en Denderleeuw.
Lukas

Vandaag waren er trouwens nog van die Knokke ritten en superchauffagestel 223 deed hier weer aan mee, tusseningesloten tussen twee gemoderniseerde stellen.
Re: gewijzigde samenstelling.
vorige week vrijdag 16u50 (?) tussen Brusssel Zuid en Kapellekerk:
trein in duw-mode.
vooraan I11 stuurstandrijtuig
andere rijtuigen M4
loc T18
is dit een nieuwe standard configuratie, of was dit uitzonderlijk?
weet iemand over welke trein het gaat (reed richting BrZ)
trein in duw-mode.
vooraan I11 stuurstandrijtuig
andere rijtuigen M4
loc T18
is dit een nieuwe standard configuratie, of was dit uitzonderlijk?
weet iemand over welke trein het gaat (reed richting BrZ)
Re: gewijzigde samenstelling.
Je weet toevallig niet op welk spoor het was? Dat kan al sterk helpen om te achterhalen om welke trein het ging.pietmol schreef:vorige week vrijdag 16u50 (?) tussen Brusssel Zuid en Kapellekerk:
trein in duw-mode.
vooraan I11 stuurstandrijtuig
andere rijtuigen M4
loc T18
is dit een nieuwe standard configuratie, of was dit uitzonderlijk?
weet iemand over welke trein het gaat (reed richting BrZ)
Re: gewijzigde samenstelling.
Kan het zijn dat het stuurstandrijtuig achteraan hing? In dit geval is dit gewoon een rijtuig dat meegegeven wordt in een P-trein om een lege rit te vermijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Je kan dat toch evengoed meegeven vooraan in de trein?Merijn schreef:Kan het zijn dat het stuurstandrijtuig achteraan hing? In dit geval is dit gewoon een rijtuig dat meegegeven wordt in een P-trein om een lege rit te vermijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Kan een I11 stuurstandrijtuig dan samen met M4-rijtuigen rijden (dan bedoel ik dat men effectief het stuurstandrijtuig zou gebruiken)?
Re: gewijzigde samenstelling.
Zolang de locomotief maar een 13 of een 18 is kan dat.Merijn schreef:Kan een I11 stuurstandrijtuig dan samen met M4-rijtuigen rijden (dan bedoel ik dat men effectief het stuurstandrijtuig zou gebruiken)?
Re: gewijzigde samenstelling.
En met wat goede wil en mogelijk een kleine softwareaanpassing wellicht ook met een (gemuxte) 27?Shrek schreef:Zolang de locomotief maar een 13 of een 18 is kan dat.Merijn schreef:Kan een I11 stuurstandrijtuig dan samen met M4-rijtuigen rijden (dan bedoel ik dat men effectief het stuurstandrijtuig zou gebruiken)?