Hallo iedereen,
Ik zit in mijn laatste jaar Film en hoop eind juni eindelijk af te studeren maar dit alles hangt af van mijn eindwerk.
Voor dit eindwerk ben ik op zoek naar een verlaten spoorweg om daar enkele scènes op te nemen.
Ik weet niet of die er zijn en of het toegelaten is daar te filmen maar het is voor mij enorm belangrijk dus als iemand mij wil/kan helpen zou ik die perso(o)n(en) eeuwig dankbaar zijn !
Alvast Bedankt !
Vriendelijke Groeten Ann-Sophie
Filmlocatie Eindwerk
Re: Filmlocatie Eindwerk
valt te bezien hoe en wat je wilt filmen denk ik. Moet je in de sporen of langs de kant?
In de ardennen heb je het meeste kans op verlate spoorwegen, meestal omringd door de natuur
In de ardennen heb je het meeste kans op verlate spoorwegen, meestal omringd door de natuur

Je hebt ook nog de lijn Dendermonde-Puurs waar er enkel in het weekend treinen rijden en is ook nog vrij beperkt ( die lijn wordt open gehouden door een vrijwilligers groep die af en toe is met hun oude treinen op stap gaan en alles daar onderhouden ) . Op zaterdag loopt er wel wat volk rond in baasrode daar kan je ook ééns proberen ... 

Wat betreft toeristische spoorlijnen, heb je ook nog de mooiste spoorlijn van België: Le Chemin de Fer du Bocq (http://www.cfbocq.be/index.php?lang=nl), spoorlijn 128 gelegen tussen Ciney en Yvoir (Provincie Namen). Hier ben ik vrijwilliger.
Ik kan u ook in contact brengen met "Het Kolenspoor" (http://www.kolenspoor.be/) met een spoorlijn tussen Waterschei en Eisden met hoofdzetel te As (Limburg).
Ik kan u ook in contact brengen met "Het Kolenspoor" (http://www.kolenspoor.be/) met een spoorlijn tussen Waterschei en Eisden met hoofdzetel te As (Limburg).
Hey Ann-Sophie,
De oude spoorlijn 29 Herentals-Aarschot is ook een kanshebber. Vanaf de splitsing richting Noorderwijk/Morkhoven ligt er nog spoor tot aan de brug van de E313. Tot aan de stootblok ligt het spoor er nog degelijk bij, achter de stookblok richting Aarschot ligt er nog spoor tot aan de brug, maar de natuur is er wel heer en meester...
Succes met uw eindwerk...
De oude spoorlijn 29 Herentals-Aarschot is ook een kanshebber. Vanaf de splitsing richting Noorderwijk/Morkhoven ligt er nog spoor tot aan de brug van de E313. Tot aan de stootblok ligt het spoor er nog degelijk bij, achter de stookblok richting Aarschot ligt er nog spoor tot aan de brug, maar de natuur is er wel heer en meester...
Succes met uw eindwerk...

Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Filmlocatie Eindwerk
Is bovendien vlot toegankelijk en 100% veilig!
In haar postvak zal ze nog wel enkele waardevolle locaties vinden...
In haar postvak zal ze nog wel enkele waardevolle locaties vinden...
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Ann-Sophie, toch wel opletten, je mag u zomaar niet begeven op spoorlijnen, zelfs niet op onberijdbare en buitendienst gestelde spoorlijnen zoals bijvoorbeeld bij ons tussen Purnode en Yvoir. Daarvoor moet je steeds toestemming vragen bij Infrabel of de huurder van de spoorlijn. De reden daarvoor is dat het privédomein is.
Op oude spoorlijnen die gehuurd worden door gemeente en dergelijke en die dienen als wandel-, fietspaden, Ravels mag je u wel vrij bewegen.
Op oude spoorlijnen die gehuurd worden door gemeente en dergelijke en die dienen als wandel-, fietspaden, Ravels mag je u wel vrij bewegen.
Prachtig toch en hoe moet ik dat allemaal weten ? De huurder van een oude spoorlijn ...Bibke schreef:Ann-Sophie, toch wel opletten, je mag u zomaar niet begeven op spoorlijnen, zelfs niet op onberijdbare en buitendienst gestelde spoorlijnen zoals bijvoorbeeld bij ons tussen Purnode en Yvoir. Daarvoor moet je steeds toestemming vragen bij Infrabel of de huurder van de spoorlijn. De reden daarvoor is dat het privédomein is.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Tsja Theo,dentheo schreef:Prachtig toch en hoe moet ik dat allemaal weten ? De huurder van een oude spoorlijn ...Bibke schreef:Ann-Sophie, toch wel opletten, je mag u zomaar niet begeven op spoorlijnen, zelfs niet op onberijdbare en buitendienst gestelde spoorlijnen zoals bijvoorbeeld bij ons tussen Purnode en Yvoir. Daarvoor moet je steeds toestemming vragen bij Infrabel of de huurder van de spoorlijn. De reden daarvoor is dat het privédomein is.
Dat is nu éénmaal de wet die jij geacht wordt te kennen

Je weet toch dat alles wat in het Staatsblad verschijnt, begint met:
ALBERT II, Koning der Belgen,
Aan allen die nu zijn en hierna wezen zullen, Onze Groet.