De langst levende klassiekjes

Alles over reizigerstreinen in België.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door HLE 2302 »

Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Shrek »

HLE 2302 schreef:Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
Maar dat zal snel veranderen, de seininrichting wordt zo gemaakt dat je naar Aken enkel met LZB (160 km/h), TBL1+ (100km/h) of rit op zicht (40 km/h) kan rijden.
De Duitsers wilden -helaas- niet ingaan op het verzoek van infrabel om ETCS op het grensbaanvak te leggen...
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de klassiekjes.
LHOON
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door LHOON »

Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Retard »

Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
wva
Berichten: 325
Lid geworden op: 09 mar 2008, 21:45

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door wva »

Deze ochtend om 07h30 een samenstelling van 5 rode klassiekjes te Duffel richting Mechelen. Voor de nummers te zijn was ik te ver weg.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Stijn91 »

LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
In het weekend zijn het bijna altijd Desiro's op Aalst - Geraardsbergen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Shrek »

LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Dat was dus weggegooid geld :mrgreen:
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13020
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door Shrek »

Retard schreef:Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Dat is uit het oogpunt van veiligheid natuurlijk. In veel landen is het al ondenkbaar dat een trein zonder veiligheidssysteem rondrijdt. België zit nog jaren achter op dat vlak. Als het van mij afhing werd alle memor/gong-fluit vanaf morgen al verboden in België, maar zo'n hoge functie heb ik nog niet binnen infrabel :lol:
Maar Duitsland eist dus wel beveiligde treinen en wil dus terecht af van het kroko-systeem. We mogen al van geluk spreken dat ze nog akkoord gaan met TBL1+ :wink:
am62
Berichten: 841
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door am62 »

LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Volgende keer eens binnenkomen hé !!!! Een goede "bergwandeling" zal dat zijn ! Nu ja, had je nog even moeten doorsporen tot FGRA in elk geval.
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door nahoj »

Shrek schreef:
HLE 2302 schreef:Enkel de oudste klassiekjes met JH uitrusting zijn op het grensbaanvak naar Aken toegelaten.
Maar dat zal snel veranderen, de seininrichting wordt zo gemaakt dat je naar Aken enkel met LZB (160 km/h), TBL1+ (100km/h) of rit op zicht (40 km/h) kan rijden.
De Duitsers wilden -helaas- niet ingaan op het verzoek van infrabel om ETCS op het grensbaanvak te leggen...
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de klassiekjes.
Kleine correctie:
De krokodillen zullen er dus verdwijnen, samen met de rode klassiekjes.
De gemoderniseerde klassiekjes zullen het overnemen, eens de homologatie rond is.
LHOON
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door LHOON »

am62 schreef:
LHOON schreef:Vanmorgen aalst-zandbergen, had op een rood klassiekje gehoopt (en te dien einde zelfs een eersteklasticket aangekocht), maar het was... een Desiro (8024)!
Volgende keer eens binnenkomen hé !!!! Een goede "bergwandeling" zal dat zijn ! Nu ja, had je nog even moeten doorsporen tot FGRA in elk geval.
Was in elk geval een goede wandeling (van Zandbergen terug naar Aalst gestapt, 28 km langs GR5A), geen bergen maar wel veel modder!
LHOON
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: 23 maart : AFSCHEID VAN ONZE "KLASSIEKJES" (TSP)

Bericht door LHOON »

Retard schreef:Waarom die 40 km/h op zicht? De Klassiekskes rijden al vanaf 1962 130 km/h op zicht?
Hoe snel zal deze regel worden toegepast?
Hoezo? "Op zicht" is toch altijd max. 40 km/h?
Wat is de precieze definitie van deze term in dit kader?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2955
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Bibke »

Dat je moet kunnen stoppen voor elk opstakel. In een bocht waar je minder zicht hebt, moet je de snelheid verminderen zodanig dat je voor elke hindernis in die bocht kan stoppen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Stijn91 »

Ce dimanche 24/2 , l'automotrice 262 sera transférée vers Monceau pour ensuite aller chez Keyser à Courcelles.
Remorqué par une locomotive série 77 le convoi partira THEORIQUEMENT de Mons à 13h15, passage à Piéton à 13h45 pour ensuite rentrer à Monceau à 14h00.

Bron: Wallorail: http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... continuent
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5457
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: De langst levende klassiekjes

Bericht door Steve »

Tiens, in dezelfde post is sprake van de overbrenging van 26'ers van Mons naar Gent. De vermelde reisweg loopt via Brugelette en Ninove, en dus ook Geraardsbergen in Denderleeuw... maar zijn de problemen in Geraardsbergen dan helemaal geen bezwaar om zo'n rit te laten plaatsvinden?
Plaats reactie