nahoj schreef:Waarom überhaupt al dat doorschuiven van locomotieven? Men kan toch ook met type 11 naar Nederland!ferry schreef:Waarom opnieuw "29" leasen? Men kan toch ook met type 12 naar Frankrijk!
nahoj, je hebt volledig gelijk.
maar de perceptie is dat NMBS & NS kost wat kost willen bewijzen dat deze Benelux niet rendabel is; sla er de kranteberichten van 18feb maar op na:
275 reizigers reden van DenHaag naar Brussel; daarmee komt men een een bezettingsgraad van 50%. Hiermee is de trein net niet rendabel.
1) over de passagiers die niet het volledige traject afleggen wordt mooi gezwegen, en de uitspraak geeft de indruk dat deze zelfs niet meegeteld worden.
2) door die 28 te leasen, kan men de leasing prijs 'correct' en zonder discussie in rekening brengen. Als men de '11' gebruikt dan kan men moeilijk hetzelfde bedrag in rekening brengen.(en minder kosten maakt dat je sneller rendabel bent...)
(volksgazet 18feb)
De NS blijft de komende tijd het aantal reizigers tussen Den Haag en Brussel tellen. Als dat er voldoende zijn, zal het bedrijf kijken of het haalbaar is de verbinding erin te houden. Maar het is aan de staatssecretaris van Infrastructuur om daarover een besluit te nemen, benadrukte de zegsman van de NS. Hij wees er onder meer op dat de vroegere intercity tussen Amsterdam en Brussel met een bezettingsgraad van 50 procent niet rendabel was.