NMBS investeert in nieuw treinmateriaal

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

NSNMBS schreef:
Duikbril AM86 schreef:Reden die varkensneuzen vroeger ook naar het buitenland?

Ik vind hem echt wel schik ze diene foto.
Vandaag de dag ook nog. AM75 rijd nog tot Roosendaal. En AM klassiek rijd tot Maastricht. (Vroeger was dat Break)
En vanaf december hopelijk ook nog 13 en I11 naar Maastricht! :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

voorlopig enkel geweten tot luik
Trainspotterke

Bericht door Trainspotterke »

Trainspotterke schreef:hopelijk
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Trainspotterke schreef:
Trainspotterke schreef:hopelijk
Lol, ik hoop ook op 13+I11. Zou mooi zijn als je 13+I11 en 1700+ICRm naast elkaar zou zien staan 8)
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

NSNMBS schreef:
Duikbril AM86 schreef:En AM klassiek rijd tot Maastricht. (Vroeger was dat Break)
Is het grensbaanvak naar Maastricht dan onder 3kv??
Want een break kan en mag niet rijden op 1.5kv lijnen,dan sluit zijn dur niet. Je kan dat wel oplossen door een schakelaar te draaien, maar in de depannage boek staat in dat de break enkel in Luxemburg mag komen en niet in Nederland.
Begin januari toen het zo'n extreem hard had gesneeuwd in België, stond de voorziene trein naar Roosendaal (een 800), in panne en moest er met vervangmateriaal gereden worden. Dat was toen een break.
In Kapellen was hun euro gevallen dat breaks niet binnen mochten in Roosendaal en hebben ze me beperkt tot Essen. Sprinters daarintegen mogen daar wel komen maar maximum 1 stelletje.
NSNMBS

Bericht door NSNMBS »

Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

NSNMBS schreef:Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Dan vind ik dat bizar dat daar breaks opgereden hebben.
Maar alles kan bij de nmbs zeker.
KB
Berichten: 644
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Bericht door KB »

Bart schreef:
NSNMBS schreef:Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Dan vind ik dat bizar dat daar breaks opgereden hebben.
Maar alles kan bij de nmbs zeker.
Ze hebben daar idd gereden als IC-trein Maastricht/Genk - Knokke/Blankenberge tot ergens in de jaren '90.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 23037
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

KB schreef:
Bart schreef:
NSNMBS schreef:Tot Maastricht Randwyck is he 3 kv. Tussen Maastricht Randwyck en Maastricht is het 1,5 Kv.
Dan vind ik dat bizar dat daar breaks opgereden hebben.
Maar alles kan bij de nmbs zeker.
Ze hebben daar idd gereden als IC-trein Maastricht/Genk - Knokke/Blankenberge tot ergens in de jaren '90.
tot 98 vermoedelijk he dan :-) wegens het toen in voege komen van het ic/ir plan 1998 :-)
bobby

Bericht door bobby »

Wanneer gaat NMBS eens dubbeldekrijtuigen kopen die 200km/u (of zelfs 240 km/u) mogen rijden, zodat er op de IC Oostende- Eupen enidelijk eens voldoende zitplaatsen zijn?
Terminus
Berichten: 1146
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Bericht door Terminus »

bobby schreef:Wanneer gaat NMBS eens dubbeldekrijtuigen kopen die 200km/u (of zelfs 240 km/u) mogen rijden, zodat er op de IC Oostende- Eupen enidelijk eens voldoende zitplaatsen zijn?
Ik vind het raar dat er nog nooit over dubbeldektreinstellen gesproken is voor IR en IC-diensten. Dat bespaart toch op locomotieven!
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 13026
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Bericht door Shrek »

ze gaan juist locomotieven bijkopen om met de dubbeldekkers te kunnen rijden :P
En gezien de strustuur van de M6 lijkt het mij niet onmogelijk dat ze die draastellen ooit eens zullen aanpassen voor 200 km/u :wink:
Wover

Bericht door Wover »

Heb ik ook al eens geopperd, dat ze bij de order hadden moeten zetten dat ze 200 moesten kunnen gaan...

Of eventueel een soort van IC-TGV voor België, bestaande uit 6 dubbeldeksrijtuigen en twee lichte locomotieven die samen genoeg vermogen en trekkracht hebben voor 200 te kunnen gaan. Deze zouden dan ingezet kunnen worden op alle IC diensten ofzo...

Maar dat zijn wat te wilde dromen vrees ik, maar waarschijnlijk goedkoper dan M6 + nieuwe locomotieven + ander materieel aankopen, want als ze zo'n 20 HST's hadden aangekocht zoals ik zeg, zouden ze nog 20 jaar toekomen met het huidige materieel voor IR en L treinen.
bobby

Bericht door bobby »

NS heeft dubbeldek treinstellen de IRM.

oorspronkelijk 3 & 4 ledige uitvoering, doc een aantal zijn verlengd tot 6-ledig. v-max = 160 km/u (hoewel NS ooit aangekondigd heeft dat 200 km/u in de toekomst haalbaar zou zijn, samen met een upgrade naar 25 kV)

http://www.train-photos.com/picture/number138.asp
bobby

Bericht door bobby »

men zou natuurlijk een aantal locs HLE21 kunnen aanpassen zodat deze in traktieschakeling 200km/u (of zelfs meer bv 240km/u) zouden kunnen halen. Als men dan ook nog een 25 kV transformator & gelijkrichter (HLE12)inbouwt zou men op de TGV lijnen kunnenrijden.
Plaats reactie