Shrek schreef:Samen met de ETCS komen ook de STM's in werking. Naar Frankrijk rijden wordt daarmee mogelijk.
STM's? Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud?
Dat is een combinatie van hardware (extra antennes, borstels, magneten,...) en software geladen in de ETCS-computer. Deze maakt het mogelijk ook inputs van niet ETCS-informatie in de ETCS-computer mogelijk te maken.
In het geval van de reeks 18 zijn er 2 STM's: die voor TBL (leest kroko, TBL2 en TBL1+) en die voor KVB
Shrek schreef:Samen met de ETCS komen ook de STM's in werking. Naar Frankrijk rijden wordt daarmee mogelijk.
STM's? Kan iemand mij uitleggen wat dit inhoud?
Dat is een combinatie van hardware (extra antennes, borstels, magneten,...) en software geladen in de ETCS-computer. Deze maakt het mogelijk ook inputs van niet ETCS-informatie in de ETCS-computer mogelijk te maken.
In het geval van de reeks 18 zijn er 2 STM's: die voor TBL (leest kroko, TBL2 en TBL1+) en die voor KVB
Blijft toch stukje dubbel werk... waarom niet ineens goed ?
Vertraging van ETCS ontwikkeling ten opzichte van de rest van de lok ?
Is natuurlijk beslist (of aanvaard) voor uw tijd , maar misschien van horen zeggen ?
Steven schreef:"Kuisblok" voor de wielen (waarschijnlijk met het oog op de toelating voor Frankrijk)
Dag Steven
Kan je hier wat meer over vertellen?
Het Franse net gebruikt een ander systeem van spoordetectie dan het Belgische. Om deze reden zou er een remblok geplaatst worden die het loopvlak van het wil moet proper houden om er zeker van te zijn dat de spoordetectie normaal werkt. Het was dit of een speciale spoel plaatsen onder de loc om dit normaal te laten werken. Zoals het er nu naar uitziet zal het dus die remblok worden. Of dit nu op 1 as of meerdere assen gaat gebeuren valt nog af te wachten. Te volgen zou ik dus zeggen.
Jeroen schreef:Welk systeem van spoordetectie gebruikt men daar dan?
Daar gaat iemand anders moeten op antwoorden vrees ik, daarvan ben ik niet echt volledig op de hoogte. Het enige wat ik weet is dat ze niet volledig gelijk loopt met de onze en dat ze vragen (eisen) dat de loopvlakken van de wielen ok zijn of dat men met zo'n spoel gaat werken.
dentheo schreef:Blijft toch stukje dubbel werk... waarom niet ineens goed ?
Vertraging van ETCS ontwikkeling ten opzichte van de rest van de lok ?
De STM voor alle Belgische systemen bij elkaar is nog niet zo lang klaar. Het zal daardoor wel zijn dat men een tijdelijke oplossing heeft moeten inbouwen.
Steven schreef: Of dit nu op 1 as of meerdere assen gaat gebeuren valt nog af te wachten. Te volgen zou ik dus zeggen.
Steven, alle 18en die terug zijn uit Munchen ( de helft ?) zijn aangepast en zouden die (werkeloze) kuisblok moeten hebben.
Hebben die geen stickertje of merkteken ?
Steven schreef: Of dit nu op 1 as of meerdere assen gaat gebeuren valt nog af te wachten. Te volgen zou ik dus zeggen.
Steven, alle 18en die terug zijn uit Munchen ( de helft ?) zijn aangepast en zouden die (werkeloze) kuisblok moeten hebben.
Hebben die geen stickertje of merkteken ?
Ik heb gisteren te Luik de 1861 gezien die door Siemens gebruikt word als testloc, doch niets extra van aanduiding gezien of extra aangebrachte remblok, af te wachten dus.
Jeroen schreef:Welk systeem van spoordetectie gebruikt men daar dan?
Goede vraag want dit is typisch iets wat je zou zien bij een dieseltrein die slecht gedetecteerd wordt maar elektrische treinen hebben per definitie geen last van detectieproblemen bij spoorstroomloop. http://nl.wikipedia.org/wiki/Treindetectie