Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

Bij de lijnfolders op de site van de nmbs staan voor de lijnen die in Geraardsbergen komen enkel deze die gelden voor de brand, niet de normale.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

am62 schreef:
Stijn91 schreef:Vanaf volgende week rijden weer de L-treinen die ze (ont)koppelen en waarvan een deel naar Zottegem en naar Geraardsbergen gaat, deze naar Geraardsbergen rijden verder naar Lessen of komen van Lessen.
http://him-hari.b-rail.be/him/upload/14 ... 022013.pdf
Slecht, slechter, slechtst, vanaf maandag is de vakantie gedaan en er rijden amper treinen en de treinen langer maken zie ik ook echt niet gebeuren. Nu moet iedereen met de L-trein (Geraardsbergen - Aalst) of met de L-trein (vorige CR) vanuit Ninove, maar de mensen uit de kleine stations laat men dan weer in de steek. Proficiat NMBS.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door am62 »

Stijn91 schreef:Slecht, slechter, slechtst, vanaf maandag is de vakantie gedaan en er rijden amper treinen en de treinen langer maken zie ik ook echt niet gebeuren. Nu moet iedereen met de L-trein (Geraardsbergen - Aalst) of met de L-trein (vorige CR) vanuit Ninove, maar de mensen uit de kleine stations laat men dan weer in de steek. Proficiat NMBS.
Het ziet er inderdaad niet goed uit of men moet in maximale samenstelling rijden. Ik ben er zelf nog niet uit welke trein ik ga nemen om te ontsnappen aan de drukte. Dan toch de bus naar Zottegem en daar de trein naar Gent Sint-Pieters of Brussel-Noord ? Maar de reizigers van de tussenstations op lijn 90 zijn inderdaad gefopt.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

am62 schreef:
Het ziet er inderdaad niet goed uit of men moet in maximale samenstelling rijden. Ik ben er zelf nog niet uit welke trein ik ga nemen om te ontsnappen aan de drukte. Dan toch de bus naar Zottegem en daar de trein naar Gent Sint-Pieters of Brussel-Noord ? Maar de reizigers van de tussenstations op lijn 90 zijn inderdaad gefopt.
Ik hoop dat ze in maximale samenstelling gaan rijden. Voor kleine stations gaat men tussen 7u en 8u van 3 naar 1 trein, voor Ninove gaat men van 4 naar 2, dit voor treinen richting Denderleeuw. De samenstelling van de treinen van die treinen is normaal 2 Desiro's/3 klassiekjes/2 sprinters en 2 klassiekjes (voor station Ninove), dus als de samenstellingen niet zouden veranderen heb je eens 3 en eens 2 klassiekjes en ik zie ze nog in die samenstelling rijden ook.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Retard »

NMBS geeft abonnees gratis tickets na brand in Geraardsbergen

Mensen met een treinabonnement die de voorbije weken een vervangende busdienst moesten gebruiken als gevolg van de brand in een seinhuis in Geraardsbergen, krijgen van de NMBS twee vrijbiljetten als compensatie voor het ongemak. Dit heeft de spoorwegmaatschappij vandaag aangekondigd.

De brand legde op 6 februari een seinhuis van Infrabel in de as. Treinreizigers tussen Zottegem en Geraardsbergen en tussen Edingen en Geraardsbergen moesten een vervangende bus nemen.

De getroffen NMBS-klanten krijgen binnenkort een brief in de bus waarmee ze de vrijbiljetten in een station naar keuze kunnen ophalen. De gebruiker van de biljetten, die niet op naam staan, kan een dag vrij rondreizen op het hele net. Vanaf 4 maart zou het treinverkeer grotendeels weer normaal moeten verlopen.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Stijn91 »

Dus de reizigers die er wel last van hebben gehad, maar wel minder die krijgen niks.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door am62 »

Retard schreef:NMBS geeft abonnees gratis tickets na brand in Geraardsbergen
Daarmee volgen ze het voorbeeld van Herentals vermoed ik.
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door loic1811 »

Stijn91 schreef:Dus de reizigers die er wel last van hebben gehad, maar wel minder die krijgen niks.
Hier bij ons is het een ramp geweest ,bussen dat van in Galmaarden niet langs Herne reden omdat die al overvol zat, in Edingen NIKS organisatie echt triestig ,zowel voor de treinen en de bussen wat ze daar uit steken ik weet het niet maar het is alvast geen reclame , als je mijn vertragingen van de maand bekijkt zegt het al genoeg zeker? Je moet er dan wel 100 min aftrekken en dat kwam door dat er een vos was aangereden . Dan kom ik nog aan 351 minuten vertraging Dit is dan nog enkel met de trein ...
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Retard »

Schade na brand in seinhuis van Geraardsbergen hersteld

Vanaf maandag 4 maart rijden de treinen weer volgens het normale uurschema op de spoorlijnen 90 (Denderleeuw-Geraardsbergen-Aat), 122 (Geraardsbergen-Zottegem) en 123 (Geraardsbergen-Edingen). Na de brand in het seinhuis van Geraardsbergen heeft Infrabel alle herstellingen uitgevoerd. Dit weekend worden de laatste testen uitgevoerd, zo maakte infrastructuurbeheerder Infrabel bekend.

Woensdagochtend 6 februari brak een zware brand uit in het seinhuis van Geraardsbergen, na een kortsluiting veroorzaakt door een defecte kabel van de bovenleiding. De brand was snel onder controle maar de schade aan de spoorinfrastuctuur was groot.

De NMBS legde een alternatieve treindienst in tussen Denderleeuw en Aat en zorgde voor vervangbussen tussen Zottegem, Geraardsbergen en Edingen.

Het seinhuis is nu hersteld. Vanaf maandag 4 maart zullen de treinen weer volgens de normale dienstregeling rijden.

Enkel maandagmorgen zullen twee piekuurtreinen niet rijden. De P-trein Geraardsbergen-Ronse van 06.11 uur vertrekt uitzonderlijk om 07.00 uur vanuit Zottegem. Tussen Geraardsbergen en Zottegem rijdt een vervangbus (vertrek om 06.25 uur). De P-trein vanuit Geraardsbergen (07.26 uur) vertrekt uitzonderlijk om 7.44 uur vanuit Zottegem richting Gent-Sint-Pieters. Reizigers vanuit Geraardsbergen nemen om 7.10 uur de bus richting Zottegem.


88 % van de lezers van hln.be vind dit nieuws beangstigend :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door Steven »

Lezers van HLN.Be noem ik dan ook niet bepaald de beste referentie, als je geregeld ziet wat die er allemaal schrijven. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: Treinverkeer in en om Geraardsbergen onderbroken

Bericht door loic1811 »

ik ben benieuwd wat het maandag ochtend gaat worden als ik naar het station ga :mrgreen:
Plaats reactie