Fyra

Ralph
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 feb 2011, 18:48
Locatie: Roosendaal (NL)
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door Ralph »

Die Ierland-club heet NS Financial Services (NSFS). Deze NS leasemaatschappij koopt materieel aan (in opdracht van diezelfde NS als moedermaatschappij), en least die uit aan de moedermaatschappij of dochtermaatschappij. Dus NS heeft ze weldegelijk bestelt.
Hoe NMBS dat doet, leasen of echt zelf aangeschaft is mij niet bekend.
De Lint-treinstellen van Syntus zijn ook van NSFS overigens..

Ralph.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Fyra.

Bericht door Steven »

De nmbs heeft het recente materieel in eigendom, echter zijn i11, M4, HLE21, HLE27 wel geleasd. Deels aan een engels bedrijf en deels bij een duits bedrijf.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Steven schreef:De nmbs heeft het recente materieel in eigendom, echter zijn i11, M4, HLE21, HLE27 wel geleasd. Deels aan een engels bedrijf en deels bij een duits bedrijf.
Ik dacht dat er ook materieel reed met bordje van Bombardier Leasing.
De Ikea locs zijn precies allemaal weg ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Rob

Re: Fyra.

Bericht door Rob »

rvdborgt schreef:
Rob schreef:De NMBS heeft op 12/02 het bedrag dat ik eind december heb besteed aan onbruikbare Fyra-tickets, integraal terugbetaald.

Een reactie op mijn klacht over de weigering van NMBS om die tickets om te wisselen voor Thalys-tickets, ingediend op 28/01, is tot op heden niet beantwoord.
Ze hebben nog 2 weken. Klachten moeten in principe binnen een maand gemotiveerd beantwoord worden. De NMBS is helaas niet zo snel.

Groetjes,
Rian
En die 2 weken zijn intussen ook feestelijk verstreken zonder enig teken van leven van de NMBS-Groep. De Ombudsman liet mij al op 15 februari per post weten dat de tijd om was, maar ik heb veiligheidshalve tot vandaag gewacht om de toezichthouder van de FOD Mobiliteit via e-mail in te schakelen. Ik ben eens benieuwd wat er uit de bus zal komen!
nahoj
Berichten: 1150
Lid geworden op: 01 apr 2009, 23:10

Re: Fyra.

Bericht door nahoj »

Steven schreef:De nmbs heeft het recente materieel in eigendom, echter zijn i11, M4, HLE21, HLE27 wel geleasd. Deels aan een engels bedrijf en deels bij een duits bedrijf.
Er wordt ook modern materieel geleased.
Ralph
Berichten: 30
Lid geworden op: 14 feb 2011, 18:48
Locatie: Roosendaal (NL)
Contacteer:

Re: Fyra.

Bericht door Ralph »

Klopt. De reeks 28 en 29 bij Alpha Trains (ATC). Die hebben hun zetel (hoofdkantoor) in Antwerpen als ik me niet vergis.
Er is maar 1 moment om op tijd te komen. Anders ben je te vroeg of te laat.
Accelerat
Berichten: 2771
Lid geworden op: 01 sep 2006, 22:37
Locatie: Canada

Re: Fyra.

Bericht door Accelerat »

Intussen zijn er wel testritten gaande met de V250. Toen ik daarstraks om 13h40 in Breda op m'n bus stond te wachten, reed er een V250 met flink knetterende en flitsende pantograven door het station richting Tilburg. :lol:
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Fyra.

Bericht door dentheo »

Best "veilige" testrit...rijdt hij niet de weg van de Thalys, maar de overschakeling naar Belgie ETCS moet dan ook niet natuurlijk. :) :)
Theo
Groeten vanop de Heide
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Fyra.

Bericht door Bordensteker »

Best opvallend intussen dat zelfs het wéér meewerkt aan het testprogramma ...

_________________
intussen hebben ze in de Weerkamer van het K(N)MI al jaren klimaatregeling!
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: Fyra.

Bericht door Iain Dobson »

The Den Haag City Transport Authority is inviting railway companies to operate a Den Haag to Brussels Service

http://www.railwaygazette.com/news/pass ... rvice.html

13 March 2013

NETHERLANDS: Den Haag's city-owned company The Hague Trains Holding has invited expressions of interest in a two-year contract to operate inter-city services between Den Haag and Brussels.

An OJEU notice was published on March 13, following informal discussions with six potential operators and approval from the Dutch completion authority for the carriage of domestic passengers on the proposed cross-border service.

The new 'Lage LandenLijn' service calling at Delft, Rotterdam, Dordrecht, Roosendaal, Antwerpen, Mechelen and Brussels Airport would start on December 15 2013 and initially run for two years. THTH would apply for train paths and then provide them to the chosen operator, which would be expected to operate the services on a commercial basis. An hourly service of 16 trains/day each way is envisaged.

Bidding documents are available until March 22, with bids due by April 19.

My comment

One of the problems with the Fyra service, apart from the crap train vehicles, was that there was a supplement to pay. One of the things that makes the current Benelux services work is that they can be used for domestic journeys in either country as well as cross border journeys. Start making things stand alone again and you end up with empty trains, so there has to be some form of ORCATS* apportionment to make this work.

The problem with the current set up is the rolling stock belongs to NS HiSpeed and are they going to continue to run their trains after December 13th? Equally would they want to allow another operator to use their stock? I suspect that the joint NMBS/SNCB – NS HiSpeed bid will win using the existing locomotives and stock. This will give two years breathing space to get a permanent replacement in place.

From Wikipedia

*ORCATS (Operational Research Computerised Allocation of Tickets to Services), is a large centralised legacy computer system used in Great Britain. It is used for real time reservation and revenue sharing on interavailable tickets between Train Operating Companies (TOCs). The system is used to divide ticket revenue when a ticket or journey involves trains operated by multiple TOCs. The system was owned by British Rail, and is now managed by the Association of Train Operating Companies.

EDIT - Found this on the Nederlands Language section of Wikipedia

http://nl.wikipedia.org/wiki/Lage_Landen_Lijn

Seems to exclude the carriage of domestic passengers which will make it difficult to make money!

Iain
AlexNL
Berichten: 2180
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Fyra.

Bericht door AlexNL »

As can be read in this document, the intention is that this new train also carries domestic passengers (cabotage).
LHOON
Berichten: 619
Lid geworden op: 30 dec 2008, 21:30
Locatie: FM

Re: Fyra.

Bericht door LHOON »

Vanavond 2030: een Fyra op spoor 9 in FBMZ!!

4813. Vertrok 2035 richting noord.
carlos

Re: Fyra.

Bericht door carlos »

AlexNL schreef:As can be read in this document, the intention is that this new train also carries domestic passengers (cabotage).


men wil cabotage, maar men wil geen binnenlandse passagiers meenemen

(geen haltes in Berchem of Brussel Noord)
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Fyra.

Bericht door Shrek »

carlos schreef:
AlexNL schreef:As can be read in this document, the intention is that this new train also carries domestic passengers (cabotage).


men wil cabotage, maar men wil geen binnenlandse passagiers meenemen

(geen haltes in Berchem of Brussel Noord)
Er is wel publiek voor een snelle verbinding Antwerpen centraal-Mechelen-Brussel-Centraal hoor. De tijdelijke benelux laat dat heel duidelijk zien.
Wanneer je gewoon dezelfde reistijden neerzet als een IC heb je geen enkele reden om niet die (goedkopere) IC te nemen.
carlos

Re: Fyra.

Bericht door carlos »

Shrek schreef:
carlos schreef:
AlexNL schreef:As can be read in this document, the intention is that this new train also carries domestic passengers (cabotage).


men wil cabotage, maar men wil geen binnenlandse passagiers meenemen

(geen haltes in Berchem of Brussel Noord)
Er is wel publiek voor een snelle verbinding Antwerpen centraal-Mechelen-Brussel-Centraal hoor. De tijdelijke benelux laat dat heel duidelijk zien.
Wanneer je gewoon dezelfde reistijden neerzet als een IC heb je geen enkele reden om niet die (goedkopere) IC te nemen.

nochtans zegt jullie baas Descheemaker altijd dat die Benelux niet rendabel is...

dus waarom zo halsstarrig vasthouden aan die foute keuze om Berchem en BrN te schrappen als halte?


tenslotte het gaat hier niet over een HST maar over een gewone IC trein
Plaats reactie