BENELUX
Re: BENELUX
Voor alle duidelijkheid: het is niet de nmbs die deze toeslag rekent, maar infrabel. Alle reizigers, ook die van Thalys of de toekomstige trein naar den Haag moeten betalen.
Ik ken de contracten van Diabolo niet in detail, maar ik denk niet dat die formule zomaar gewijzigd kan worden.
Ik ken de contracten van Diabolo niet in detail, maar ik denk niet dat die formule zomaar gewijzigd kan worden.
Re: BENELUX
Shrek schreef:Voor alle duidelijkheid: het is niet de nmbs die deze toeslag rekent, maar infrabel. Alle reizigers, ook die van Thalys of de toekomstige trein naar den Haag moeten betalen.
Ik ken de contracten van Diabolo niet in detail, maar ik denk niet dat die formule zomaar gewijzigd kan worden.
1) elk contract is herondelhandelbaar. (wat niet wil zeggen dat je tot een nieuw akkoord komt)
2) diabolo is nu bijna een jaar in gebruik. dus men weet wat het opbrengt.
zelfs als het aantal treinen verdubbeld dan zal het aantal passagiers niet spectaculair meer stijgen als de voorwaarden niet spectaculair veranderen: als je met meerdere mensen naar de luchthaven moet ben je goedkoper af (zelfs vanuit Mechelen) als je een goede kennis of familielid vraagt om je naar de luchthaven te voeren.
dus de voorwaarden moeten veranderen:
- lagere toeslag (=risico voor bedrijf dat moet leven van die toeslag);
-NMBS probeert tot een vergelijk te komen en vwb binnenlands vervoer door de kosten (globale prijs) op zich te nemen (en deze kost dan te spreiden over alle binnenlandse ticketten)
-...
Re: BENELUX
De inkomsten van die Diabolotaks liggen helemaal niet vast hoor. Dat is net één van de risico's die de privé-investeerders genomen hebben. Het zou niet echt doordacht zijn dit risico terug naar de spoorwegen te brengen en de investeerders zekerheid te geven met een vast jaarlijks bedrag.
Het enige wat *eventueel* zou kunnen is dat de nmbs (geldt dus niet voor thalys en anderen !) het aantal reizigers op de luchthaven telt en dan de toeslagen van die reizigers socialiseert over alle reizigers.
Het enige wat *eventueel* zou kunnen is dat de nmbs (geldt dus niet voor thalys en anderen !) het aantal reizigers op de luchthaven telt en dan de toeslagen van die reizigers socialiseert over alle reizigers.
Re: BENELUX
De diabolotoeslag ligt bij wet vast. Om ze aan te passen moet je bij de heren en vrouwen politici zijn. En naast de toeslag die elke reiziger betaalt, gaat ook 0,5% van alle inkomsten van de nmbs naar diabolo...
Re: BENELUX
Dat kan volgens mij nu net niet. Dit is toch een van de projecten die buiten het "wafelijzer" van de belgische NMBS moesten blijven...Shrek schreef: Het enige wat *eventueel* zou kunnen is dat de nmbs (geldt dus niet voor thalys en anderen !) het aantal reizigers op de luchthaven telt en dan de toeslagen van die reizigers socialiseert over alle reizigers.
Ik dacht dat dit de enige manier was waarop Vlaanderen het "mocht" financieren.
Die tweede Scheldetunnel in Antwerpen is toch ook zoiets ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
1) NMBS int Diabolopremie van X reizigers, die het -zouden- moeten betalen, via ticketverkoop
2) NV Diabolo/Infrabel telt de Y reizigers in Luchthaven die er passeren (en die dus geacht worden er de trein te nemen)
3) NV Diabolo stuurt maandelijks factuur van Y x Diabolotaks aan NMBS
Het moet -helaas- gezegd dat Y veel groter is dan X
Helaas zitten in Y immers ook overstappers, toevallige passanten, mensen die iemand uitwuiven of onthalen in het station,...
Er zit iets goed fout, da's wel duidelijk...
2) NV Diabolo/Infrabel telt de Y reizigers in Luchthaven die er passeren (en die dus geacht worden er de trein te nemen)
3) NV Diabolo stuurt maandelijks factuur van Y x Diabolotaks aan NMBS
Het moet -helaas- gezegd dat Y veel groter is dan X
Helaas zitten in Y immers ook overstappers, toevallige passanten, mensen die iemand uitwuiven of onthalen in het station,...
Er zit iets goed fout, da's wel duidelijk...
spoorwegrealist
Re: BENELUX
^^ maar er was toch een uitzondering voorzien voor het woon-werkverkeer, daar was de toeslag toch niet verschuldigd?
Re: BENELUX
Ja natuurlijk: NMBS int dan ook enkel Diabolotaks van wie ze dat moeten krijgen.
Maar op een door de Diabolo 'gescande' kop die in het station passeert, staat niet of die een abbo of een ticket of wat dan ook heeft; daar zit net het probleem! Iedereen wordt geteld, en voor iedereen moet door NMBS betaald worden!
Maar op een door de Diabolo 'gescande' kop die in het station passeert, staat niet of die een abbo of een ticket of wat dan ook heeft; daar zit net het probleem! Iedereen wordt geteld, en voor iedereen moet door NMBS betaald worden!
spoorwegrealist
Re: BENELUX
Hangt ervan af "waar" die scan hangt natuurlijk... als die ook overstappers telt dan moet Infrabel die maar ergens anders hangen toch ?stefanic schreef:Ja natuurlijk: NMBS int dan ook enkel Diabolotaks van wie ze dat moeten krijgen.
Maar op een door de Diabolo 'gescande' kop die in het station passeert, staat niet of die een abbo of een ticket of wat dan ook heeft; daar zit net het probleem! Iedereen wordt geteld, en voor iedereen moet door NMBS betaald worden!
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Shrek schreef: Als je heenrit Mechelen-Vilvoorde-Zaventem-Luchthaven is kan je de terugrit naar Mechelen na een korte buffertijd meteen aanvatten, rangeringen of uitwijkingen hoeven dan niet.
Shrek, ik heb mss iets gemist, maar ik meen begrepen te hebben dat ondanks het diabolo project het niet mogelijk is om een trein Mechelen via Vilvoorde naar de luchthaven te laten rijden;
Laatst gewijzigd door pietmol op 04 apr 2013, 11:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: BENELUX
L26 en L36 zijn in de twee richtingen mogelijk te bereiken, doch niet in beide richtingen even vlot, het heeft te maken met kruisingen.
-
- Berichten: 939
- Lid geworden op: 11 mei 2007, 22:24
Re: BENELUX
In het weekend heeft de Benelux Antwerpen-Centraal als eind en vertrekstation.
Waar wordt de loc gewisseld? In Antwerpen-Centraal of wordt er leeg gereden naar het afstelgebied van Antwerpen-Berchem-saffierstraat om daar de maneuvers uit te voeren en te wachten tot het volgende vertrek.
Waar wordt de loc gewisseld? In Antwerpen-Centraal of wordt er leeg gereden naar het afstelgebied van Antwerpen-Berchem-saffierstraat om daar de maneuvers uit te voeren en te wachten tot het volgende vertrek.
Re: BENELUX
Linksom is waarschijnlijk het handigste.. Mechelen , Vilvoorde, Luchthaven Mechelen....zou moeten lukken met minimaal aantal kruisingen.Steven schreef:L26 en L36 zijn in de twee richtingen mogelijk te bereiken, doch niet in beide richtingen even vlot, het heeft te maken met kruisingen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: BENELUX
Dat geeft inderdaad het minste aantal kruisingen aangezien in de tegengestelde richting je vanuit de luchthaven een stuk tegenspoor zal moeten doen net voor diegem om op L26 te geraken richting Vilvoorde.
Re: BENELUX
die trein wijkt dan altijd uit naar die bundel te antwerpen-berchem (sorry kan niet op de naam van de bundel komenostbahnhof schreef:In het weekend heeft de Benelux Antwerpen-Centraal als eind en vertrekstation.
Waar wordt de loc gewisseld? In Antwerpen-Centraal of wordt er leeg gereden naar het afstelgebied van Antwerpen-Berchem-saffierstraat om daar de maneuvers uit te voeren en te wachten tot het volgende vertrek.
