wielrenners krijgen voorrang op trein.

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Hobbes »

Ik maak er geen geheim van dat wielersport mij geen hol interesseert, evenals voetbal trouwens, maar iedereen zijn interesses uiteraard.

Ik vind echter dat men hier een zeer gevaarlijk precedent schept, want als het voor de koers kan, waarmee gaan ze in de toekomst dan nog afkomen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Shrek »

Dit is geen precedent, het is vorig jaar ook al gebeurd...
franksken

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door franksken »

Lijnbussen worden aan de kant gezet,autoverkeer wordt een tijdje opgehouden.
Kunnen we de zaken bekijken vanuit een breder perspectief aub.
Niet iedereen is fanatiek wanneer er treinen aan te pas komen. :roll:
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door BlubBlub »

franksken schreef:Lijnbussen worden aan de kant gezet,autoverkeer wordt een tijdje opgehouden.
Dat vind ik ook allemaal niet logisch, maar mijn idee over "topsport" is nogal donker ingekleurd (maar dat zou te ver off-topic gaan).
franksken schreef:Kunnen we de zaken bekijken vanuit een breder perspectief aub.
Ik denk dat het enige perspectief iets met brood en spelen zal zijn.
franksken schreef:Niet iedereen is fanatiek wanneer er treinen aan te pas komen. :roll:
Maar ik erger me er ook aan dat de wegen worden afgesloten, dat er een paar ton zwerfafval zal blijven liggen, dat er weer een deel van de mensen langs de weg heel gewoon pinten drinken en autorijden gaan combineren (maar dat is niet uniek aan het wielrennen).

Allé - ergeren. Meestal probeer ik gewoon die onderwerpen te vermijden. Dat is gezonder naar het schijnt :-)
Jean

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Jean »

Vanaf maandag voorrang v rechts aan overwegen ?
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Stijn91 »

Moet leuk zijn om te horen, deze trein heeft vertraging opgelopen doordat we de renners van de Ronde van Vlaanderen voorrang hebben gegeven. In Menen was het al het geval met IC 2310 (Poperinge - Lokeren).
franksken

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door franksken »

Stijn91 schreef:Moet leuk zijn om te horen, deze trein heeft vertraging opgelopen doordat we de renners van de Ronde van Vlaanderen voorrang hebben gegeven. In Menen was het al het geval met IC 2310 (Poperinge - Lokeren).
10(TIEN!!) minuten.Ramp o ramp!
Morgen de borden tijdens de ochtendspits in 't oog houden.(NZ-verbinding)!
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Steven »

franksken schreef:
Stijn91 schreef:Moet leuk zijn om te horen, deze trein heeft vertraging opgelopen doordat we de renners van de Ronde van Vlaanderen voorrang hebben gegeven. In Menen was het al het geval met IC 2310 (Poperinge - Lokeren).
10(TIEN!!) minuten.Ramp o ramp!
Morgen de borden tijdens de ochtendspits in 't oog houden.(NZ-verbinding)!
Ik denk niet dat er morgen veel ochtendspits zal zijn :mrgreen:
franksken

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door franksken »

oeps,foutje :wink:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door HLE 2302 »

Vandaag werd een nieuw record gevestigd. E2334 werd in Zottegem maarliefst 23 minuten (!) opgehouden voor de ronde van Vlaanderen. Dit resulteerde in een vertraging van 38 minuten bij aankomst in Poperinge. (Aangezien er in Komen moest gewacht worden op kruising van E2314, Komen - Ieper en Ieper - Poperinge is enkel spoor.)

Hoe je het ook draait of keert, het is een schande.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door Asterix »

HLE 2302 schreef:Vandaag werd een nieuw record gevestigd. E2334 werd in Zottegem maarliefst 23 minuten (!) opgehouden voor de ronde van Vlaanderen.
Ik zat op deze trein en het was volgens mij nog een handvol minuten méér. Ik ben met ongeveer 30 minuten vertraging aangekomen te Oudenaarde. Dus drie keer zoveel als die 10 minuten die hier worden geproclameerd. Ik vind dit trouwens een tamelijk ruim tijdskader voor een passage door profrenners dus haast zeker heeft men heel de karavaan (inclusief VIP's) voorrang verleend. Het zou mij niet verwonderen mocht organisator Vanden Haute (die sinds twee jaar de Ronde organiseert) dergelijke fratsen via de lokale politiek afdwingen. Waar gaat dit eindigen?

Er werd trouwens netjes omgeroepen dat we "20 tot 25 minuten" zouden stilstaan om de renners van de Ronde van Vlaanderen voorrang te verlenen.
pietje

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door pietje »

HLE 2302 schreef:Vandaag werd een nieuw record gevestigd. E2334 werd in Zottegem maarliefst 23 minuten (!) opgehouden voor de ronde van Vlaanderen. Dit resulteerde in een vertraging van 38 minuten bij aankomst in Poperinge. (Aangezien er in Komen moest gewacht worden op kruising van E2314, Komen - Ieper en Ieper - Poperinge is enkel spoor.)

Hoe je het ook draait of keert, het is een schande.
Wel daar geef ik u 100% gelijk in.
Het is al ergerlijk genoeg dat je met de regelmaat van de klok in zowat elk dorp in Vlaanderen een hele zondag massa's tijd verliest omwille van de zoveelste kermiskoers waar hoop en al enkele tientallen wannabe's enkele tientallen rondjes mogen rijden.

Het kan in mijn ogen niet dat belangrijke verkeersassen worden afgesloten voor zoiets, en dit zijn voor mij dus zowel autosnelwegen, spoorwegen als andere hoofdwegen. Het is toch echt overdreven dat zoveel mensen daar hinder van moeten ondervinden.

Ik ben niet echt een sportliefhebber, maar heb geen problemen met sporten waar ik als buitenstaander geen of beperkt hinder (file naar de parking of zo) van ondervind.
Voetbal, veldrijden, zaalsporten, autosport,... gebeurt steeds op speciale, afgesloten lokaties en daar worden geen heelder gementes en steden urenlang voor geblokkeerd.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: wielrenners krijgen voorrang op trein.

Bericht door HLE 2302 »

pietje schreef:
HLE 2302 schreef:Vandaag werd een nieuw record gevestigd. E2334 werd in Zottegem maarliefst 23 minuten (!) opgehouden voor de ronde van Vlaanderen. Dit resulteerde in een vertraging van 38 minuten bij aankomst in Poperinge. (Aangezien er in Komen moest gewacht worden op kruising van E2314, Komen - Ieper en Ieper - Poperinge is enkel spoor.)

Hoe je het ook draait of keert, het is een schande.
Wel daar geef ik u 100% gelijk in.
Het is al ergerlijk genoeg dat je met de regelmaat van de klok in zowat elk dorp in Vlaanderen een hele zondag massa's tijd verliest omwille van de zoveelste kermiskoers waar hoop en al enkele tientallen wannabe's enkele tientallen rondjes mogen rijden.

Het kan in mijn ogen niet dat belangrijke verkeersassen worden afgesloten voor zoiets, en dit zijn voor mij dus zowel autosnelwegen, spoorwegen als andere hoofdwegen. Het is toch echt overdreven dat zoveel mensen daar hinder van moeten ondervinden.

Ik ben niet echt een sportliefhebber, maar heb geen problemen met sporten waar ik als buitenstaander geen of beperkt hinder (file naar de parking of zo) van ondervind.
Voetbal, veldrijden, zaalsporten, autosport,... gebeurt steeds op speciale, afgesloten lokaties en daar worden geen heelder gementes en steden urenlang voor geblokkeerd.
Ik vind dat men op die manier de mobiliteit van de reizigers afneemt. Mensen zijn onverwachts hun aansluitingen kwijt, en dat zonder dat er eigenlijk problemen zijn. Gewoon voor een hoopje fietsers ...
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Plaats reactie