reeks-13 personenvervoer

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
bobby

reeks-13 personenvervoer

Bericht door bobby »

Vraag,

wat is eigenlijk de status van die 2 locs reeks 13 die (nog) bij personenvervoer zitten/zaten/...?


oeps foutje, ik bedoelde 20 locomotieven R13
Laatst gewijzigd door bobby op 08 apr 2013, 14:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Steven »

er zijn wel meer dan 2 locs reeks 13 die reizigerstreinen verzekeren hoor, ik denk dat het er momenteel 5 of 6 moeten zijn.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Steve »

Momenteel is het heel eenvoudig samen te vatten: alle getrokken treinen op de IC Brussel-Luxemburg worden door 13 gedaan (inclusief de EC's), daarbij nog een aantal P-treinen op dezelfde lijn (Aarlen en Jemelle), én als uitschieter nog de P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg (trein rijdt 's morgens vroeg leeg naar Dendermonde vanuit Brussel).
mijack1985
Berichten: 105
Lid geworden op: 28 aug 2012, 00:25
Locatie: Oss

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door mijack1985 »

Kijk anders op BeLuxTrains. Daar kan je zien waar de reeks 13 allemaal rijdt. Van wat ik heb begrepen is deze site vrij actueel.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Robin »

Steven schreef:er zijn wel meer dan 2 locs reeks 13 die reizigerstreinen verzekeren hoor, ik denk dat het er momenteel 5 of 6 moeten zijn.
1345 t.e.m. 1360 behalve 1359 trekken reizigers
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Retard »

Naar het schijnt slaagt er af en toe een 20 (2001, 2003, 2004, 2005, 2007) in om een rit van de 13'en af te snoepen.
bobby

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door bobby »

Robin schreef:
Steven schreef:er zijn wel meer dan 2 locs reeks 13 die reizigerstreinen verzekeren hoor, ik denk dat het er momenteel 5 of 6 moeten zijn.
1345 t.e.m. 1360 behalve 1359 trekken reizigers


blijven deze bij reizigers, of is de toekomst nog steeds wazig?
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Robin »

bobby schreef:
Robin schreef:
Steven schreef:er zijn wel meer dan 2 locs reeks 13 die reizigerstreinen verzekeren hoor, ik denk dat het er momenteel 5 of 6 moeten zijn.
1345 t.e.m. 1360 behalve 1359 trekken reizigers


blijven deze bij reizigers, of is de toekomst nog steeds wazig?
ik denk dat er wel wat verschuiving zullen gebeuren eenmaal alles in orde is met de T18 & T19, voorlopig is het idd nog wat wazig.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Steven »

Die blijven daar rijden tot de reeks 18 zijn toestemming heeft om ook op het Luxemburgse net te rijden.
pietmol

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door pietmol »

een vraagje,

er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.

wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Shrek »

pietmol schreef:een vraagje,

er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.

wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Er is er toch maar 1 definitief weg?
Al de rest is -naar mijn weten- gerepareerd.
Het lijkt me ook heel onzinnig een nieuwe loc op te offeren voor een oude stuurstand.
pietmol

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door pietmol »

Shrek schreef:
pietmol schreef:een vraagje,

er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.

wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Er is er toch maar 1 definitief weg?
Al de rest is -naar mijn weten- gerepareerd.
Het lijkt me ook heel onzinnig een nieuwe loc op te offeren voor een oude stuurstand.

elders op dit forum staat toch dat 1308; 1318, 1326 & 1340 "niet meer meespelen"


het is zeker niet de bedoeling om een recente loc op te offeren, maar als het zo is dat ze total loss zijn, dan kan recuperatie van onderdelen nuttig zijn.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door HLE 2302 »

pietmol schreef:een vraagje,

er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.

wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Lijkt me nogal nutteloos om dit bij een aantal rijtuigen te doen en dan bij andere rijtuigen weer niet. Daarbij heeft een T21, die altijd rijd met de M4 stuurrijtuigen géén mux, maar trek -en duw kabels. Verder denk ik ook niet dat dit zo gemakkelijk uit te voeren is ivm comptabiliteit van de vorm van de stuurpost.

Sorry, maar ik denk niet dat het zo simpel is zoals jij denkt. Het is meer dan even een tafel 'verplaatse' en done. :P
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Steven »

pietmol schreef:
Shrek schreef:
pietmol schreef:een vraagje,

er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.

wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Er is er toch maar 1 definitief weg?
Al de rest is -naar mijn weten- gerepareerd.
Het lijkt me ook heel onzinnig een nieuwe loc op te offeren voor een oude stuurstand.

elders op dit forum staat toch dat 1308; 1318, 1326 & 1340 "niet meer meespelen"


het is zeker niet de bedoeling om een recente loc op te offeren, maar als het zo is dat ze total loss zijn, dan kan recuperatie van onderdelen nuttig zijn.
Recuperatie zal men zeker doen maar dan wel binnen de eigen reeks. Onderdelen van een geschrapte loc gebruikt men altijd eerst voor soortgenoten. Kortweg voor andere hle13.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: reeks-13 personenvervoer

Bericht door Retard »

pietmol schreef:een vraagje,

er zijn ondertussen al een aantal HLE13-en total loss.

wat gebeurt er met de stuurtafels van deze machines? Kunnen deze gerecupereerd worden en in een M4 stuurpost ingebouwd worden zodat deze stuurpost met een mux locomotief kan communiceren?
Zeg maar, Wat hebben jullie tegen de combinatie M4+21 met gewone sleepkabels? Ik neem zeer veel de relatie Oostende-Kortrijk en de meeste treinen worden daar door deze samenstelling gereden. Geloof mij, dat werkt gewoonweg perfect :D Het is een van de meest stipte verbindingen van het land, en als we al eens een beetje te laat zijn, dan is het omdat we aansluiting of voorrang moeten verlenen. Al dat gechipoteer bestaat uit rare combinaties die pas werken (en dan nooit voor 100 %) na veel foefelare.

Want in zo van die situaties die 2012 aanhaalde, heb ik geen goesting:
2012 schreef:
dentheo schreef:
2012 schreef:Maar die communicatie (met de HLE27) loopt nogal es fout. Veel M6 reizigers kunnen daarvan meespreken vrees ik.
Zijn het bepaalde kommando's die dikwijls mislopen of van alles een beetje...
Op sommige momenten zowa vanalles, heb zelfs één keer gehad da de stroomafnemer op de loc naar beneden kwam zonder dat ik iets gedaan had in het stuurrijtuig (al rijdend dus) Nochtans was ik het "contact" met de loc niet kwijt want ik kreeg de foutmeldingen wel binnen die vanaf de loc kwamen op die moment ...
Bij sommige HVR is het moeilijk om aan te zetten, je lost de remmen en je geeft tractie maar achteraan schakelt de loc dan uit. Meestal na de tweede ten laatste derde poging ben je dan weg. Maar ooit zo es met dat probleem ne rit mogen afschaffen want na 10 keer was ik nog niet weg. Stond dan in Aalter, van kant veranderd en zonder problemen vanuit de 27 naar Gent terug gekeerd, dus de loc was wel 100% ok he.
Om het met een spreekwoord te zeggen: Het orgineel is altijd beter dan de kopie :wink:
Plaats reactie