22 juni 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Sparrow

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Sparrow »

Het wordt hier toch gepresenteerd als zeer waarschijnlijk, nu wordt het wat afgezwakt. Op het forum beneluxspoor.net wordt weer gezegd dat het uitgesloten is dat de 11.8 ooit ergens terugkomt:
Ik verwacht niet dat de reeks 11 voor de tijdelijke Benelux komt te rijden, omdat dan alle machinisten van NS-Hispeed opnieuw opgeleid moeten worden, danwel herinstructie moeten krijgen. Terwijl die allemaal de TRAXX wel hebben. Bovendien moeten van de Reeks 11 nog een aantal weer worden voorzien van ATB, en dus hiervoor weer gekeurd moeren worden.
Denkt er nou echt ook nog maar 1 iemand dat de 11.8 ooit serieus in beeld is geweest? Het ding is niet voor niks al een jaartje of drie, vier het land uit. Het goederenvervoer ligt ook in België redelijk op zijn g*t dus er zijn Traxx'en genoeg beschikbaar of desnoods vrij te maken door andere locs.
Het niet door gaan van de afscheidsrit van de 11.8 heeft ongetwijfeld een andere oorzaak, verzekering of betrouwbaarheid, alles is mogelijk.
Iemand die enige duidelijkheid kan verschaffen over het materieel voor de beneluxtrein? En ook over of de 1187 in Merelbeke op dit moment te fotograferen is? En wat nou de reden van aflasten is?

Niemand die in goed Vlaams of Frans eens navraag kan doen bij PFT/TSP over de reden van aflasten?
loic1811
Berichten: 1445
Lid geworden op: 30 dec 2011, 19:20
Locatie: Londerzeel

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door loic1811 »

wellicht omdat de reeks 20 er al zeker uit roulatie gaat gaan spijtig genoeg en ik vermoed dat we voor de T11 nog een beetje moeten afwachten nu ook met al die onzekerheid rijd hij/nietgeen paniek ik vermoed dat die rit nog wel zal komen en dan zal je het ook wel weten wanneer ,hoe ,wat waar :wink:
edit : kanjers van fouten :oops:
Laatst gewijzigd door loic1811 op 29 jan 2013, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
Sparrow

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Sparrow »

hle2127 schreef:wellicht omdat de reeks 20 er al zeker vanuit gaat spijtig genoeg en ik vermoed dat de T11 nog een beetje willen afwachten nu ook met al die onzekerheid ... geen paniek ik vermoed dat die rit nog wel zal komen en dan zal je het ook wel weten wanneer ,hoe ,wat waar :wink:
Ok, afwachten dan maar, en hopen dat er sowieso een afscheidsrit komt voor de 11.8.
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Bibke »

Sparrow schreef:Niemand die in goed Vlaams of Frans eens navraag kan doen bij PFT/TSP over de reden van aflasten?
Zie mijn post dd Di Jan 29, 2013 8:02 am op de vorige pagina.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Retard »

Als de Benelux (of iets dat daar op moet lijken) terug ingevoerd wordt, lijkt het mij verstandiger om een afscheidsrit te houden aan de HLE11 i.p.v. de HLE 20. Die laatste zal (zoals in vorige post vermeld) waarschijnlijk bij Logistics de HLE 28 moeten vervangen die de trein tussen België en Nederland zullen moeten slepen.
Tenzij ze B-Logistics met het locoverschot HLE 27 kunnen geven.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Steve »

Retard schreef:Als de Benelux (of iets dat daar op moet lijken) terug ingevoerd wordt, lijkt het mij verstandiger om een afscheidsrit te houden aan de HLE11 i.p.v. de HLE 20. Die laatste zal (zoals in vorige post vermeld) waarschijnlijk bij Logistics de HLE 28 moeten vervangen die de trein tussen België en Nederland zullen moeten slepen.
Tenzij ze B-Logistics met het locoverschot HLE 27 kunnen geven.
Het zou me sterk verbazen dat de HLE 11 in de goederendienst ingezet wordt, rekening houdend met het relatieve locoverschot dat er momenteel is (zeker bij Mobility) en hun al bij al beperkte vermogen.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Retard »

In mijn post bedoel ik wel dat de HLE 20 goederentreinen zal moeten slepen i.p.v. HLE 28.
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5298
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Steve »

Retard schreef:In mijn post bedoel ik wel dat de HLE 20 goederentreinen zal moeten slepen i.p.v. HLE 28.
Oeps, verkeerd gelezen... de HLE 20 zou natuurlijk al een stukje realistischer zijn, maar dan blijf je nog met het punt van het locoverschot. Niet zeker of ze die HLE 20's echt nodig zullen hebben. Maar misschien betekent het wel dat ze nog iets langer in reserve zullen worden gehouden voor het geval er plots meer vraag zou zijn.

Hoe dan ook blijft dit allemaal giswerk, ik denk dat we nog even zullen moeten af wachten tot er meer duidelijkheid is.
Sparrow

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Sparrow »

In Nederland circuleert het bericht dat de Duikbril weer verdwijnt naar Roosendaal en vanaf maandag de Brusselaar weer ingesteld wordt, dus de Benelux trein. Deze rijdt dan tot Den Haag omdat er door de intercity naar Vlissingen geen ruimte is om tot Amsterdam door te rijden. Op de foto staat een mooie 11.8 maar op Nederlandse fora vind men de serie 28 waarschijnlijker.

http://www.dagroosendaal.nl/nieuws/2013 ... ar-belgie/

De NS ontkent dat het al rond is.
Sparrow

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Sparrow »

De nieuwe benelux zal wss gewoon met serie 28 gereden worden en of Veolia of Arriva moet de 11.8 serie kopen voor de eventuele Lagen Landen lijn Den Haag-Brussel wat me onwaarschijnlijk lijkt, maar anders zal de 11.8 dus gewoon blijven staan zonder kopers. Dan kan die afscheidsrit er dus gewoon komen. Hopelijk komt er binnenkort wat nieuws over.
Sparrow

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Sparrow »

We zijn ondertussen 3,5 week verder. Nog steeds niks bekend over waarom de afscheidsrit gecancelled is voor wat betreft de HLE 11 of wanneer de HLE 11 wel zal rijden?
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Bibke »

Sparrow, ten gepaste tijde zal je dat aan de weet komen via OP DE BAAN en/of de website http://www.pfttsp.be.
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
etoile du nord
Berichten: 552
Lid geworden op: 03 nov 2007, 22:18
Locatie: Zingem ( Kruisem )
Contacteer:

22 JUNI 2013 : AFSCHEIDSRIT HLE 11

Bericht door etoile du nord »

Afbeelding Gezien in de TSP nieuwsbrief en "Op de baan" :
er komt toch een afscheidsreis van de HLE 11 ( 2 spanningslok van Benelux-trein ) , en wel op

22 JUNI 2013

Het programma zal later volgen zeker ?
Dit is de laatste lok van Belgisch fabrikaat die deze dienst reed ( Brugeoise-Nivelles en A.C.E.C.) !!!
Afbeelding
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Wilson »

Goed maar tegelijk ook jammer nieuws. Ik ben er hopelijk 100% zeker bij ! Lang leve HLE11. Beste locs ooit
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: 11 mei 2013 PFT/TSP Afscheidsrit HLE 11

Bericht door Stijn91 »

Die afscheidsrit moet zeker via L89 rijden aangezien die daar toch de laatste jaren doorbracht op de p-treinen naar Zottegem/Oudenaarde.
Plaats reactie