De leeftijdspiramide van de NMBS
De leeftijdspiramide van de NMBS
De leeftijdspiramide van de NMBS: je moet 'm zien om het te geloven
http://www.express.be/sectors/nl/logist ... 188856.htm
Weet iemand wat bedoeld wordt met dat laatste zinnetje? Er werken toch allochtonen bij de NMBS?
http://www.express.be/sectors/nl/logist ... 188856.htm
Weet iemand wat bedoeld wordt met dat laatste zinnetje? Er werken toch allochtonen bij de NMBS?
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Er werken zeker en vast mensen van verschillende aard en soort bij de NMBS, dat niet gezien hebben is ziende blind zijn.
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Is ook een gevolg van de aanwervingsstop te danken aan Herman De Croo in de jaren 80. Vandaar de zware val in de grafiek van 51 jaar naar jonger.
-
- Berichten: 111
- Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Weer een bericht opgesteld waarvan al snel duidelijk is dat de schrijver ervan wilt kankeren op het spoor. O wee dat er eens een journalist iets positief zou durven schrijven over het spoor. De grafiek is informatief: de rest van de schrijver is kul...
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Zo'n grafiekvorm is een ideaal als men zonder veel "bloedvergieten" iets wil veranderen aan de organisatie van de spoorweg in Belgie.
Gelijk met het op pensioen gaan van veel mensen moet men leren de niet-kern bezigheden uit te besteden aan andere bedrijven, zo wordt NMBS slank en efficiënt zonder moeite en pijn.
Gelijk met het op pensioen gaan van veel mensen moet men leren de niet-kern bezigheden uit te besteden aan andere bedrijven, zo wordt NMBS slank en efficiënt zonder moeite en pijn.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Zo gaat het zeker voor een deel gaan. Iedereen weet dat met 20.000 mensen hetzelfde kan gedaan worden als met het huidige personeelsbestand van de NMBS-groep. Alleen moet je de juiste 20.000 mensen hebben, en daar kan zo'n natuurlijke afvloeiing zeker in helpen.dentheo schreef:Zo'n grafiekvorm is een ideaal als men zonder veel "bloedvergieten" iets wil veranderen aan de organisatie van de spoorweg in Belgie.
Gelijk met het op pensioen gaan van veel mensen moet men leren de niet-kern bezigheden uit te besteden aan andere bedrijven, zo wordt NMBS slank en efficiënt zonder moeite en pijn.
De huidige aanwervingen zijn massaal, maar ook zeer specifiek. Dus het gaat de goeie richting uit volgens mij.
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Dat hoeft niet eens. Gewoon door binnen het bedrijf efficiënter te werken kan je het personeelsbestand al serieus inkrimpen.SvMp schreef:Uitbesteden kost ook geld.
Uitbesteden kan voor sommige zaken helpen, maar is zeker niet zaligmakend.
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Moet je van de NMBS misschien een Belgisch paspoort hebben? Of een paspoort van een EU-lidstaat? Dat lijkt me inderdaad een onwettige beperking, als die er is.Retard schreef:De leeftijdspiramide van de NMBS: je moet 'm zien om het te geloven
http://www.express.be/sectors/nl/logist ... 188856.htm
Weet iemand wat bedoeld wordt met dat laatste zinnetje? Er werken toch allochtonen bij de NMBS?
Groetjes,
Rian
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Inderdaad,men moet de Belgische nationaliteit hebben.En daar is volgens mij niks onwettig aan.rvdborgt schreef:Moet je van de NMBS misschien een Belgisch paspoort hebben? Of een paspoort van een EU-lidstaat? Dat lijkt me inderdaad een onwettige beperking, als die er is.Retard schreef:De leeftijdspiramide van de NMBS: je moet 'm zien om het te geloven
http://www.express.be/sectors/nl/logist ... 188856.htm
Weet iemand wat bedoeld wordt met dat laatste zinnetje? Er werken toch allochtonen bij de NMBS?
Groetjes,
Rian
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Maar bovenal vraagt men ook naar een diploma en laat dat bij een bepaalde groep van de bevolking net een probleem zijn. De tijd dat je zonder diploma overal aan de slag kan is voorbij.
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Discriminatie tussen EU-nationaliteiten is verboden. Ik zie ook niet direct in waarom andere EU-burgers niet voor de NMBS zouden mogen werken.franksken schreef:Inderdaad,men moet de Belgische nationaliteit hebben.En daar is volgens mij niks onwettig aan.rvdborgt schreef:Moet je van de NMBS misschien een Belgisch paspoort hebben? Of een paspoort van een EU-lidstaat? Dat lijkt me inderdaad een onwettige beperking, als die er is.Retard schreef:De leeftijdspiramide van de NMBS: je moet 'm zien om het te gelovenhttp://www.express.be/sectors/nl/logist ... 188856.htm
Weet iemand wat bedoeld wordt met dat laatste zinnetje? Er werken toch allochtonen bij de NMBS?
Groetjes,
Rian
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Men moet Belg zijn of EU-inwoner zijn en dus een ID-bewijs hebt van een van de lidstaten.
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Indien men alle kosten van een "ambtenaar "meerekent ook denk je ?SvMp schreef:Uitbesteden kost ook geld.
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: De leeftijdspiramide van de NMBS
Dat staat zo inderdaad in de wet en is zo ook voor vele andere beroepen in de openbare sector, maar met de EU-verdragen is die bepaling overal aangepast waardoor elke burger van een EU-land dezelfde rechten heeft.franksken schreef:Inderdaad,men moet de Belgische nationaliteit hebben.En daar is volgens mij niks onwettig aan.rvdborgt schreef:Moet je van de NMBS misschien een Belgisch paspoort hebben? Of een paspoort van een EU-lidstaat? Dat lijkt me inderdaad een onwettige beperking, als die er is.Retard schreef:De leeftijdspiramide van de NMBS: je moet 'm zien om het te geloven
http://www.express.be/sectors/nl/logist ... 188856.htm
Weet iemand wat bedoeld wordt met dat laatste zinnetje? Er werken toch allochtonen bij de NMBS?
Groetjes,
Rian
Maar je kan ongetwijfeld de betrokken artikels uit de wetgeving nog opvragen met de oorspronkelijke bepaling erin.
Het mag allemaal niet te eenvoudig zijn, anders is het te moeilijk om alle achterpoortjes in de wetten te steken.