De nmbs heeft een nieuwe website!

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
pietje

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door pietje »

rvdborgt schreef:De NMBS liet desgevraagd aan TreinTramBus weten dat hulp of advies over de userinterface van de nieuwe automaten niet gewenst was. Dat wil niet per se zeggen dat die slecht wordt maar anderzijds is de interface van de huidige automaten nogal sub-optimaal, wat precies de aanleiding was om de NMBS advies en hulp aan te bieden...
Als ik zoiets lees blijf ik er van overtuigd dat de NMBS het nooit zal leren :roll:
Met "het" bedoel ik dus klantgericht zijn

Denken die nu echt dat eender wel bedrijf een User Interface ontwikkelt die bedoeld is voor het grote publiek zonder zg. Friendly User Trial?
Zelfs al koop je een bestaand product, even een mening buiten het bedrijf vragen kan nooit kwaad, integendeel
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Shrek »

pietje schreef: Als ik zoiets lees blijf ik er van overtuigd dat de NMBS het nooit zal leren :roll:
Met "het" bedoel ik dus klantgericht zijn

Denken die nu echt dat eender wel bedrijf een User Interface ontwikkelt die bedoeld is voor het grote publiek zonder zg. Friendly User Trial?
Zelfs al koop je een bestaand product, even een mening buiten het bedrijf vragen kan nooit kwaad, integendeel
Het is niet omdat TTB er niet aan meegewerkt heeft dat er geen testpubliek was hè.
Net zoals iedereen hier heb ik heb de automaten nog niet in werking gezien, je kan nu dus onmogelijk kritiek geven (buiten misschien op het feit dat het wel heel lang duurt voor ze in dienst komen...)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steven »

Misschien dat de nmbs heeft geopteerd voor een zelf gekozen testpubliek, ze laten nu eenmaal niet in hun kaarten kijken. Het enige wat ik kan opmaken is dat het ego van TTB geschaad is doordat ZIJ niet zijn aangeduid om die toestellen te testen. Verder kan ik shrek enkel bijtreden en zeggen dat het jammer is dat die toestellen er bijna overal al zo lang staan en nog niet in dienst zijn.
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door rvdborgt »

Steven schreef:Misschien dat de nmbs heeft geopteerd voor een zelf gekozen testpubliek, ze laten nu eenmaal niet in hun kaarten kijken. Het enige wat ik kan opmaken is dat het ego van TTB geschaad is doordat ZIJ niet zijn aangeduid om die toestellen te testen.
Dat schreef ik nergens. Wat wel blijft is de vrees dat de userinterface weer nergens op lijkt.

Groetjes,
Rian
pietje

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door pietje »

Shrek schreef:Het is niet omdat TTB er niet aan meegewerkt heeft dat er geen testpubliek was hè.
Je krijgt als bedrijf, van een geïnteresseerd en geëngageerd publiek het aanbod om iets te testen en je wijst zoiets af?

Dan moet je wel 110% zeker zijn dat het een fantastische interface is, of je bent oerdom, of onwillend.
Steven schreef:Misschien dat de nmbs heeft geopteerd voor een zelf gekozen testpubliek, ze laten nu eenmaal niet in hun kaarten kijken.
zoals ik het dus al zei, ze zullen het nooit leren, want ze weten alles toch beter. Dat zien we dagelijks hoe dit in de praktijk uitpakt. :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Steven »

Pietje, nu doe je wel echt zwartgallig hoor. Oke de nmbs is niet al rozengeur en maneschijn maar je moet de dingen ook een kans geven en ze niet spontaan compleet afschieten voor er iets is gebeurd. Waarom zou de NMBS verplicht met TTB moeten samenwerken. Wat als ze verkiezen willekeurig zelf mensen aan te duiden buiten de maatschappij die als testpersoon moeten dienen?
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Shrek »

pietje schreef:zoals ik het dus al zei, ze zullen het nooit leren, want ze weten alles toch beter. Dat zien we dagelijks hoe dit in de praktijk uitpakt. :roll:
Dit heeft volgens mij toch niets met klantvriendelijkheid te maken hoor. Hoogstens vriendelijkheid naar TTB toe.
Maar de NMBS zal wel redenen hebben om TTB niet helemaal te vertrouwen en een ander testpubliek te kiezen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door overweg13 »

Shrek schreef: Maar de NMBS zal wel redenen hebben om TTB niet helemaal te vertrouwen en een ander testpubliek te kiezen.
Nochtans wordt Treintrambus erg regelmatig uitgenodigd voor advies over alles en nog wat. Het is wel zo dat Treintrambus ongetwijfeld reizigers vertegenwoordigt die zich veel geëngageerder opstellen dan de doorsnee NMBS-klant. Maar of dat een reden moet zijn om er bang voor te zijn? Je hebt hetzelfde verschijnsel bij vakbonden. Ook daar kun je veronderstellen dat de meeste leden meer met de zaak begaan zijn dan de niet-leden. Al zal het aantal leden dat lid van Treintrambus is uit eigenbelang wel duidelijk lager liggen dan de aantallen gesyndiceerden die vooral uit zijn op winst...
Met vriendelijke groet

overweg13
franksken

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door franksken »

Komt daarbij dat TTB niet erg NMBS-gezind is.
Als ze kunnen geven ze maar al te graag kritiek,zelfs onterechte.
pietje

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door pietje »

Steven schreef:Pietje, nu doe je wel echt zwartgallig hoor. Oke de nmbs is niet al rozengeur en maneschijn maar je moet de dingen ook een kans geven en ze niet spontaan compleet afschieten voor er iets is gebeurd. Waarom zou de NMBS verplicht met TTB moeten samenwerken.
Niet verplicht, maar mij komt het over alsof ze totaal niet mee zijn met dingen die bij de meeste bedrijven allang een gewoonte zijn.
Friendly User Trial heet zoiets, maar waarschijnlijk zullen andere bedrijven dan wel dommeriken zijn :roll:
Wat als ze verkiezen willekeurig zelf mensen aan te duiden buiten de maatschappij die als testpersoon moeten dienen?
Dat is de volgende stap, maar eerst ga je op zoek naar de geëngageerde gebruiker, en dan nog liefst eentje die het zelf aanbiedt
Shrek schreef: Dit heeft volgens mij toch niets met klantvriendelijkheid te maken hoor. Hoogstens vriendelijkheid naar TTB toe.
Maar de NMBS zal wel redenen hebben om TTB niet helemaal te vertrouwen en een ander testpubliek te kiezen.
De beste manier om een kritisch publiek te overtuigen, is ze betrekken bij de ontwikkeling.
Ze zullen achteraf meer tevreden zijn, zelfs als het resultaat hetzelfde is, omdat ze desnoods gezien hebben waarom bepaalde keuzes gemaakt zijn.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door dentheo »

Anderzijds gebruiken en kopen de TTB leden waarschijnlijk meer kaartjes, de NMBS mensen hebben die zelf niet nodig.... :D :D
Theo
Groeten vanop de Heide
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door groentje »

Het blijft een enorme gemiste kans voor de NMBS. Zeker, TreinTramBus is niet onfeilbaar (welke vereniging bestaande uit MENSEN is dat wel?), maar ze heeft in de loop der jaren wel behoorlijk wat expertise opgebouwd.
En dat ze niet altijd even vriendelijk zijn jegens de NMBS, dat heeft die voornamelijk aan zichzelf te danken.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door Asterix »

Hobbes schreef:De nmbs website is weer goede punten aan het scoren.
Ik ben van plan om volgend weekeinde een B-dagtrip naar Brugge te doen met mijn vriendin, maar als ik wil berekenen (zone A/B/C) hoeveel het nu eigenlijk kost voor haar komt de berekening op -1 euro uit... :roll: Zeer leuk natuurlijk, maar daar ben ik niets mee.
En dat is zoveel maanden later nog altijd het geval! :roll:
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door kika »

En weer een mooie: vandaag verwijst de Nederlandse taalkeuze op http://nmbs.be/ zoals gewoonlijk naar http://www.b-rail.be/main/N/ wat een prachtige 404 (page not found) geeft. http://www.b-rail.be/ heeft dan weer Apaches standaard 'net geïnstalleerd pagina' :lol:
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: De nmbs heeft een nieuwe website!

Bericht door rvdborgt »

kika schreef:En weer een mooie: vandaag verwijst de Nederlandse taalkeuze op http://nmbs.be/ zoals gewoonlijk naar http://www.b-rail.be/main/N/ wat een prachtige 404 (page not found) geeft. http://www.b-rail.be/ heeft dan weer Apaches standaard 'net geïnstalleerd pagina' :lol:
Lijkt inmiddels opgelost.

Groetjes,
Rian
Plaats reactie