Steve schreef:Shrek schreef:bobby schreef:is idd enkel nuttig, als het achtergebleven stuk relatiefsnel opgepikt wordt door een trein in de andere richting
Of wanneer je in een andere richting verder rijdt. Als je M6Bx zou kunnen gebruiken zou ik er Oostende-Brussel-Luik-Verviers/Maastricht van maken. De 2e trein doet dan Brussel-Luik-Eupen.
Zo krijg je een halfuursfrequentie tot Verviers en toch geen zware overcapaciteit.
Maar dan zit je toch met heel wat haken en ogen:
- M6 in Maastricht?! Geen idee of het mogelijk is, kijkend naar het hele gedoe rond Roosendaal...
te onderzoeken
Steve schreef:
- Een halfuursfrequentie helemaal tussen Brussel en Verviers vereist plots een stuk meer materieel (dat er trouwens amper is), dus enkel in te passen in een volledig herzien aanbod
wat (volgens mij) Shrek bedoelt:
IC-A splitsen we in Luik, een stuk naar Verviers en een stuk naar Vise & Maastricht
IC-O, welke vandaag rijdt tussen Brussel Z en Vise, wordt dan een trein BrZ -Verviers & Eupen
(hopelijk met een stop in Leuven

)
veel extra matrieel heb je niet nodig, enerzijds je hebt al het materieel van de IC-o en al die I11-en van IC-A komen ook vrij...
Steve schreef:
- Met die M6 Bx kun je de HSL wel vergeten, dus zou die gesplitste trein verplicht over lijn 36 moeten
als NMBS dat wil (maw als ze daar geld voor over hebben) dan kan men daar wel een oplossing voor vinden.