Fyra
Re: Fyra.
Kan het nu aub terug over de Fyra zelf gaan? Dat is nu al weken dat ik op dit topic klik in de hoop dat er meer geweten is over de toekomst van Fyra maar het gaat hier de laatste tijd alleen over de veiligheidssystemen...
Re: Fyra.
Ik denk dat we voor nieuws over de Fyra moeten wachten tot de nmbs/ns er zelf mee naar buiten komen. En van die partijen vermoed ik dat ze nu met koudwatervrees zitten om heel snel nieuws te brengen zolang ze niet zeker zijn.
Re: Fyra.
Waarschijnlijk niet, maar waarom zou het niet kunnen?AlexNL schreef:Ik mag toch hopen dat dat geen definitieve oplossing wordt.Shrek schreef:Een beetje geruchten mogen toch? Ik heb opgevangen dat er "iets" met traxxen op de HSL zou voorbereid worden.
Stel dat je een TRAXX zou kunnen uitrusten met draaistellen voor 200km/h en dan een verbinding Brussel-Antwerpen-Breda-Rotterdam-Amsterdam maakt, dan ben je toch al goed bezig denk ik

Re: Fyra.
Een 200 km/u TRAXX kan je bij Bombardier inderdaad krijgen. Alleen rijden er zo op dit moment geen rond...Shrek schreef:Waarschijnlijk niet, maar waarom zou het niet kunnen?AlexNL schreef:Ik mag toch hopen dat dat geen definitieve oplossing wordt.Shrek schreef:Een beetje geruchten mogen toch? Ik heb opgevangen dat er "iets" met traxxen op de HSL zou voorbereid worden.
Stel dat je een TRAXX zou kunnen uitrusten met draaistellen voor 200km/h en dan een verbinding Brussel-Antwerpen-Breda-Rotterdam-Amsterdam maakt, dan ben je toch al goed bezig denk ik
Re: Fyra.
De treinbestuurders die zelf met de Fyra/Benelux rijden weten zelf nog van niks, dan gaat er hier niet veel nieuws te rapen zijn denk ik... Moest het met de Fyra echt niet meer lukken wordt er wel al uitgewerkt hoe ze terug 16 treinen kunnen laten rijden naar Amsterdam, maar dat is het zowat.Hobbes schreef:Kan het nu aub terug over de Fyra zelf gaan? Dat is nu al weken dat ik op dit topic klik in de hoop dat er meer geweten is over de toekomst van Fyra maar het gaat hier de laatste tijd alleen over de veiligheidssystemen...
Re: Fyra.
Ik ben zelf treinbestuurder van de Fyra, en wij weten inderdaad weinig of niks, maar soms weten sommige mensen zoals tractieverdelers of mensen uit Nederland iets meer.Eimai schreef:De treinbestuurders die zelf met de Fyra/Benelux rijden weten zelf nog van niks, dan gaat er hier niet veel nieuws te rapen zijn denk ik... Moest het met de Fyra echt niet meer lukken wordt er wel al uitgewerkt hoe ze terug 16 treinen kunnen laten rijden naar Amsterdam, maar dat is het zowat.Hobbes schreef:Kan het nu aub terug over de Fyra zelf gaan? Dat is nu al weken dat ik op dit topic klik in de hoop dat er meer geweten is over de toekomst van Fyra maar het gaat hier de laatste tijd alleen over de veiligheidssystemen...
Re: Fyra.
Ik zou al een gat in de lucht springen als er überhaupt een trein vanuit Breda naar België gaat rijden zonder reservering en "hippe tarieven". De huidige situatie noem ik on.aan.vaard.baar. Ik reis geregeld doordeweeks naar Bruxelles en dat vind ik "nog wel gaan", ondanks het bekende half uur overstap in Roosendaal, de slakkengang tot Antwerpen, de doorreis in Bruxelles-Nord waardoor ik moet terugsteken in Bruxelles-Central. De terugweg op zaterdag/zondag is echter een ander verhaal met minstens een vol half uur overstap in Antwerpen en dan met een dom stoptreintje naar Roosendaal, of een uitpuilende InterCity die om de twee uur rijdt, waarvan het personeel al tegen de zomer op ziet als het om reizigersstromen gaat.AlexNL schreef:Ik mag toch hopen dat dat geen definitieve oplossing wordt.Shrek schreef:Een beetje geruchten mogen toch? Ik heb opgevangen dat er "iets" met traxxen op de HSL zou voorbereid worden.
Ik heb in ieder geval al m'n vertrouwen verloren in het internationaal treinreizen. Alles is constant "wil niet, kan niet" en daar heb ik nu schoon genoeg van. Mij zijn ze als pendelaar en frequent reiziger binnen 2 jaar definitief kwijt.

Re: Fyra.
Heb je foto's van uitpuilende Beneluxen? Die zijn zeer welkom. Je kunt ze ook op Facebook posten, in de groep "Géén afschaffing van de Beneluxtrein Brussel-Amsterdam" of "Beneluxpendelaar". NMBS zegt dat er geen klachten zijn over de Benelux en ook NS zegt dat het met de klachten meevalt.Accelerat schreef:De huidige situatie noem ik on.aan.vaard.baar. Ik reis geregeld doordeweeks naar Bruxelles en dat vind ik "nog wel gaan", ondanks het bekende half uur overstap in Roosendaal, de slakkengang tot Antwerpen, de doorreis in Bruxelles-Nord waardoor ik moet terugsteken in Bruxelles-Central. De terugweg op zaterdag/zondag is echter een ander verhaal met minstens een vol half uur overstap in Antwerpen en dan met een dom stoptreintje naar Roosendaal, of een uitpuilende InterCity die om de twee uur rijdt, waarvan het personeel al tegen de zomer op ziet als het om reizigersstromen gaat.
Groetjes,
Rian