Fyra

Hobbes

Re: Fyra.

Bericht door Hobbes »

Kan het nu aub terug over de Fyra zelf gaan? Dat is nu al weken dat ik op dit topic klik in de hoop dat er meer geweten is over de toekomst van Fyra maar het gaat hier de laatste tijd alleen over de veiligheidssystemen...
Steven

Bericht door Steven »

Ik denk dat we voor nieuws over de Fyra moeten wachten tot de nmbs/ns er zelf mee naar buiten komen. En van die partijen vermoed ik dat ze nu met koudwatervrees zitten om heel snel nieuws te brengen zolang ze niet zeker zijn.
Shrek

Bericht door Shrek »

Een beetje geruchten mogen toch? Ik heb opgevangen dat er "iets" met traxxen op de HSL zou voorbereid worden.
Steven

Bericht door Steven »

Geruchten mogen zeker, maar ik betwijfel dat ze rechtstreeks van NMBS of NS zullen komen. Eerder uit de wandelgangen van :mrgreen: .
franksken

Bericht door franksken »

Steven schreef:Geruchten mogen zeker, maar ik betwijfel dat ze rechtstreeks van NMBS of NS zullen komen. Eerder uit de wandelgangen van :mrgreen: .
En toch,zoals ik al eerder heb laten weten in dit topic,zijn er testrit(ten) geweest met de Fyra
AlexNL

Bericht door AlexNL »

Shrek schreef:Een beetje geruchten mogen toch? Ik heb opgevangen dat er "iets" met traxxen op de HSL zou voorbereid worden.
Ik mag toch hopen dat dat geen definitieve oplossing wordt. :?
Shrek

Bericht door Shrek »

AlexNL schreef:
Shrek schreef:Een beetje geruchten mogen toch? Ik heb opgevangen dat er "iets" met traxxen op de HSL zou voorbereid worden.
Waarschijnlijk niet, maar waarom zou het niet kunnen?
Stel dat je een TRAXX zou kunnen uitrusten met draaistellen voor 200km/h en dan een verbinding Brussel-Antwerpen-Breda-Rotterdam-Amsterdam maakt, dan ben je toch al goed bezig denk ik :)
K V B

Bericht door K V B »

Shrek schreef:
AlexNL schreef:
Waarschijnlijk niet, maar waarom zou het niet kunnen?
Stel dat je een TRAXX zou kunnen uitrusten met draaistellen voor 200km/h en dan een verbinding Brussel-Antwerpen-Breda-Rotterdam-Amsterdam maakt, dan ben je toch al goed bezig denk ik :)
Een 200 km/u TRAXX kan je bij Bombardier inderdaad krijgen. Alleen rijden er zo op dit moment geen rond...
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Net gehoord van een collega dat 20 juni D-day is voor de Fyra in België, dan zou beslist worden of de V250 ooit nog in België zou mogen rijden...
Eimai

Bericht door Eimai »

Hobbes schreef:Kan het nu aub terug over de Fyra zelf gaan? Dat is nu al weken dat ik op dit topic klik in de hoop dat er meer geweten is over de toekomst van Fyra maar het gaat hier de laatste tijd alleen over de veiligheidssystemen...
De treinbestuurders die zelf met de Fyra/Benelux rijden weten zelf nog van niks, dan gaat er hier niet veel nieuws te rapen zijn denk ik... Moest het met de Fyra echt niet meer lukken wordt er wel al uitgewerkt hoe ze terug 16 treinen kunnen laten rijden naar Amsterdam, maar dat is het zowat.
Hobbes

Bericht door Hobbes »

Eimai schreef:
Hobbes schreef:Kan het nu aub terug over de Fyra zelf gaan? Dat is nu al weken dat ik op dit topic klik in de hoop dat er meer geweten is over de toekomst van Fyra maar het gaat hier de laatste tijd alleen over de veiligheidssystemen...
De treinbestuurders die zelf met de Fyra/Benelux rijden weten zelf nog van niks, dan gaat er hier niet veel nieuws te rapen zijn denk ik... Moest het met de Fyra echt niet meer lukken wordt er wel al uitgewerkt hoe ze terug 16 treinen kunnen laten rijden naar Amsterdam, maar dat is het zowat.
Ik ben zelf treinbestuurder van de Fyra, en wij weten inderdaad weinig of niks, maar soms weten sommige mensen zoals tractieverdelers of mensen uit Nederland iets meer.
deadlock

Bericht door deadlock »

Het is wachten op het rapport van Mott Macdonald. Juni als alles goed gaat.
Accelerat

Bericht door Accelerat »

AlexNL schreef:
Ik zou al een gat in de lucht springen als er überhaupt een trein vanuit Breda naar België gaat rijden zonder reservering en "hippe tarieven". De huidige situatie noem ik on.aan.vaard.baar. Ik reis geregeld doordeweeks naar Bruxelles en dat vind ik "nog wel gaan", ondanks het bekende half uur overstap in Roosendaal, de slakkengang tot Antwerpen, de doorreis in Bruxelles-Nord waardoor ik moet terugsteken in Bruxelles-Central. De terugweg op zaterdag/zondag is echter een ander verhaal met minstens een vol half uur overstap in Antwerpen en dan met een dom stoptreintje naar Roosendaal, of een uitpuilende InterCity die om de twee uur rijdt, waarvan het personeel al tegen de zomer op ziet als het om reizigersstromen gaat.

Ik heb in ieder geval al m'n vertrouwen verloren in het internationaal treinreizen. Alles is constant "wil niet, kan niet" en daar heb ik nu schoon genoeg van. Mij zijn ze als pendelaar en frequent reiziger binnen 2 jaar definitief kwijt. :)
rvdborgt

Bericht door rvdborgt »

Accelerat schreef:De huidige situatie noem ik on.aan.vaard.baar. Ik reis geregeld doordeweeks naar Bruxelles en dat vind ik "nog wel gaan", ondanks het bekende half uur overstap in Roosendaal, de slakkengang tot Antwerpen, de doorreis in Bruxelles-Nord waardoor ik moet terugsteken in Bruxelles-Central. De terugweg op zaterdag/zondag is echter een ander verhaal met minstens een vol half uur overstap in Antwerpen en dan met een dom stoptreintje naar Roosendaal, of een uitpuilende InterCity die om de twee uur rijdt, waarvan het personeel al tegen de zomer op ziet als het om reizigersstromen gaat.
Heb je foto's van uitpuilende Beneluxen? Die zijn zeer welkom. Je kunt ze ook op Facebook posten, in de groep "Géén afschaffing van de Beneluxtrein Brussel-Amsterdam" of "Beneluxpendelaar". NMBS zegt dat er geen klachten zijn over de Benelux en ook NS zegt dat het met de klachten meevalt.

Groetjes,
Rian
neigezug

Bericht door neigezug »

Er zou stilletjesaan nieuws moeten komen over de Lage Landelijn.De aanbestedingstijd is afgelopen.Morgen zetelt het Haagse College van Burgemeester en Wethouders.
Plaats reactie