Inderdaad: voor de reiziger is dit materiaal een zegen qua comfort (in tegenstelling tot een desiro), maar voor het personeel is dit iedere dag opnieuw een kwelling (vooral s'ochtends en in het bijzonder op maandagmorgen).am62 schreef:aiai is er dan nog één trein die een wereld van comfort kan bieden, loopt het weer verkeerd. Gelukkig reed hij vanavond wel maar ik zat in de 3336/8572
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ha dat maandagochtendgevoel dat gaat ook absoluut niet samen met een M5m-stam die een heel weekeinde stil staat... alhoewel het de laatste tijd in FGRA gelukkig beter gaat op dat vlak.
@ Jens : hopelijk eens tot op de 3307/7572 3308/7574 hé
S
@ Jens : hopelijk eens tot op de 3307/7572 3308/7574 hé
S
Re: gewijzigde samenstelling.
Dat zal dan helaas tot na de zomer zijn denk ik, want door het ongeval in Wetteren zijn de diensten gewijzigd en wij doen de 3308/7574 voorlopig niet meer. Dat gebeurt nu door de collega's van FGRA.am62 schreef:Ha dat maandagochtendgevoel dat gaat ook absoluut niet samen met een M5m-stam die een heel weekeinde stil staat... alhoewel het de laatste tijd in FGRA gelukkig beter gaat op dat vlak.
@ Jens : hopelijk eens tot op de 3307/7572 3308/7574 hé
S
Re: gewijzigde samenstelling.
of een 8572 ?
Sinds ik verhuisd ben mis ik die tbg's van FLS toch ! 
1556 was vandaag weer met 3 desiro's . Weten ze zelf nog wel wat de samenstelling is ? de ene dag zijn het er 2 en de andere keer zijn het er 3


1556 was vandaag weer met 3 desiro's . Weten ze zelf nog wel wat de samenstelling is ? de ene dag zijn het er 2 en de andere keer zijn het er 3

Re: gewijzigde samenstelling.
Hoi,
Afgelopen zaterdagavond (1 juni) werd de IC trein van 22u30(vertrek in Brussel Zuid) verzekerd door 2 gemoderniseerde klassieke motorstellen in de plaats van Desiro's.De bestemming van deze trein was Charleroi Zuid.
Lukas
Afgelopen zaterdagavond (1 juni) werd de IC trein van 22u30(vertrek in Brussel Zuid) verzekerd door 2 gemoderniseerde klassieke motorstellen in de plaats van Desiro's.De bestemming van deze trein was Charleroi Zuid.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Re: gewijzigde samenstelling.
Gisteren reed L1766 met 2 ipv 3 klassiekjes, tot vorig jaar reed deze er met 3 sinds de dienstregeling in december 2012 een verandering kreeg werden er het 2, waarschijnlijk hebben ze het aantal Desiro's waar deze trein mee reed gewoon overgenomen nadat ze die er afhaalden. De samenstelling van P8952 is ook altijd anders, vandaag bestond deze uit 3 ipv 2 klassieke stellen, de Desiro's zijn al een aantal maanden van deze trein.
Re: gewijzigde samenstelling.
IC 1521 van Gent naar Hasselt (via Aarschot) reed vanavond met 2x gemoderniseerd klassiekje tot Brussel. De rit werd dus beperkt tot Brussel-Zuid waar er diende te worden overgestapt op een sleep M6'en. Blijkbaar was in de heenrit met die M6'en tot stilstand gekomen op L50A vanwege een seinstoring na een koperdiefstal. Aangezien de TB 'over zijn uren' dreigde te gaan, heeft men de trein teruggezonden naar Zuid en dan maar voor de tegenrit een klassiekje ingelegd.
Re: gewijzigde samenstelling.
Zaterdagavond rond 19u20 reed in Drongen een stam M6 zonder ingesloten stuurrijtuigen met voor- en achteraan een 18/19 met panto omhoog richting Brugge. Iemand een idee welke rit dit was?
Re: gewijzigde samenstelling.
Mogelijk iets te maken met de extratreinen die dag (rond 11 uur zag ik bijvoorbeeld in Brussel-Zuid een EXT Leuven - Blankenberge met die samenstelling). Al is het natuurlijk vreemd dat het richting Brugge was...rdv schreef:Zaterdagavond rond 19u20 reed in Drongen een stam M6 zonder ingesloten stuurrijtuigen met voor- en achteraan een 18/19 met panto omhoog richting Brugge. Iemand een idee welke rit dit was?
Re: gewijzigde samenstelling.
Misschien lege rit voor EXT18320 dan (vertrek in Blankenberge om 20u08)Steve schreef:Mogelijk iets te maken met de extratreinen die dag (rond 11 uur zag ik bijvoorbeeld in Brussel-Zuid een EXT Leuven - Blankenberge met die samenstelling). Al is het natuurlijk vreemd dat het richting Brugge was...rdv schreef:Zaterdagavond rond 19u20 reed in Drongen een stam M6 zonder ingesloten stuurrijtuigen met voor- en achteraan een 18/19 met panto omhoog richting Brugge. Iemand een idee welke rit dit was?
Re: gewijzigde samenstelling.
Maar natuurlijk was het die EXT. Er was ook zo'n rit met 2 27's en M4's.
Re: gewijzigde samenstelling.
En ik in m'n naïviteit maar denken dat dergelijke ritten tegenwoordig enkel nog met M6-stammen gedaan werden (maximale capaciteit en airco), waarvan er in het weekend toch een heel pak werkloos aan de kant staat... niet dus...Retard schreef:Maar natuurlijk was het die EXT. Er was ook zo'n rit met 2 27's en M4's.

Re: gewijzigde samenstelling.
Akkoord, maar zo warm was het nu ook weer niet en M4's hebben per slot van rekening meer bagageruimte voor de toeristen 
Nog meer dan een M6 is een M4 geschikt voor alle werk.

Nog meer dan een M6 is een M4 geschikt voor alle werk.
Re: gewijzigde samenstelling.
Toch niet in de zomer hoor, dan moet je zoveel mogelijk gekoeld materieel gebruiken.Retard schreef:Akkoord, maar zo warm was het nu ook weer niet en M4's hebben per slot van rekening meer bagageruimte voor de toeristen
Nog meer dan een M6 is een M4 geschikt voor alle werk.
En vermits je Desiro's liefst niet op een EXT zet en de MS96 slechts 2 man+paardenkop kan vervoeren moet het wel met M6 gebeuren.
Re: gewijzigde samenstelling.
Maar dan is er wel minder ruimte om al die bagage van de toeristen te vervoeren 
