Retard schreef:Maar dan is er wel minder ruimte om al die bagage van de toeristen te vervoeren
Is dat zo?
Je hebt tussen de banken van de M6 heel wat ruimte voor valiezen of zakken. Het multifunctioneel rijtuig kan je ook volstouwen met fietsen, buggys,... veel meer dan er in een M4Adx past.
De bagagerekken van een M6 zijn inderdaad wat kleiner dan die van een M4, maar er zijn er natuurlijk wel 1,5 keer zoveel als in een M4.
Dus ik denk toch dat je in totaal in een M6 meer bagage kwijt kan hoor.
P 8006 (eentje van de reeks Schaarbeek - Oostende) wordt vandaag door een 13 getrokken, nummer in de haast niet gezien. Die zullen ze in Oostende wel niet al te vaak meer zien.
E 7006 en E 8006 zouden tijdelijk met een T 13 zijn . Dat is om de bestuurders hun kennis van de T 13 te kunnen behouden .
Vandaag was E1556 met 1 break ipv 3 desiro's
Klopt, dat was de 1346.
Misschien moet de kennis behouden blijven om de ICT's van en naar Luxemburg te verzekeren.
Overiges bestond E670 uit twee klassiekskes i.p.v. vier. Dit waren de 604 en de 207. Ik nam deze trein tussen Lichtervelde en Brugge en zat op den 207.
Shrek schreef:Je hebt tussen de banken van de M6 heel wat ruimte voor valiezen of zakken.
Ik vraag mij af of er op zo een EXT per reiziger nu méér bagage wordt meegenomen dan op eender welke trein in het weekend? Er wordt hier gesproken over valiezen maar zouden er nog veel mensen de trein naar zee nemen om daar op vakantie te gaan? De reizigers lijken mij eerder dagjestoeristen te zijn. Bestaan er hierover cijfers?
P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg bestond vandaag niet uit de intussen gebruikelijke HLE 13 + 4 M4, maar wel uit een HLE 21 + 6 M4.
Wie weet meer? Toeval of structureel? Qua tractie is er de voorbije jaren in ieder geval heel wat veranderd (van 21 naar 11 naar 20 naar 13), maar zes rijtuigen M4 zijn bij mijn weten nog niet (structureel) voorgekomen.
Steve schreef:P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg bestond vandaag niet uit de intussen gebruikelijke HLE 13 + 4 M4, maar wel uit een HLE 21 + 6 M4.
Wie weet meer? Toeval of structureel? Qua tractie is er de voorbije jaren in ieder geval heel wat veranderd (van 21 naar 11 naar 20 naar 13), maar zes rijtuigen M4 zijn bij mijn weten nog niet (structureel) voorgekomen.
Ook 5327 reed met een aangepaste samenstelling 1 Break ipv 3, laat ons zeggen dat het een beetje op een sardienenblik leek.
Steve schreef:P 7095 Dendermonde - Brussel-Luxemburg bestond vandaag niet uit de intussen gebruikelijke HLE 13 + 4 M4, maar wel uit een HLE 21 + 6 M4.
Ook 5327 reed met een aangepaste samenstelling 1 Break ipv 3, laat ons zeggen dat het een beetje op een sardienenblik leek.
Is de normale samenstelling voor de 5327 niet 2 Breaks? 3 stuks heb ik er nog nooit op gezien. Hoe dan ook is het met de 2 Breaks inderdaad al enigszins krap, ook voor de 5328 trouwens. Beide treinen komen na een gat van ongeveer een halfuur (richting NZV dan toch), en dat in volle spits...
5327 is standaard voorzien met drie breaks hoor. Neem die trein bijna altijd om opleiding te kunnen volgen en met 2 breaks = sardientjes spelen, met 1 break is het Sardientjes in het kwadraat.
Stijn91 schreef:De samenstelling van L1760 reed vandaag op P8951, nog nooit meegemaakt.
De laatste tijd zijn ze nogal creatief bij ons in FLS wat betreft gewijzigde samenstellingen, koppelen/ontkoppelen en wisselen van materieel tussen 2 verbindingen...
Stijn91 schreef:De samenstelling van L1760 reed vandaag op P8951, nog nooit meegemaakt.
De laatste tijd zijn ze nogal creatief bij ons in FLS wat betreft gewijzigde samenstellingen, koppelen/ontkoppelen en wisselen van materieel tussen 2 verbindingen...
Er rijden dus normaal geen Desiro's meer tussen FDD/FLS en FGRA, ik kan op Railtime nergens iets vinden dat er gisteren een trein op spoor 7 waarop P8951 is vertrokken is aangekomen dus dan moet die samenstelling is leeg tussen FGRA en FLS gereden zijn.