TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Aankondigingen van evenementen, afspraken en meetings.
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door trainfreak »

Sparrow schreef:Het lijkt me dan ook handig die rit aantrekkelijker te maken voor meer mensen. Er zijn ook veel Nederlanders die deze rit aantrekkelijk vinden maar als je dan vanuit Brussel naar het Zuidoosten gaat rijden en dat van sochtends vroeg tot savonds laat maak je het voor de meeste nederlanders en mss ook veel belgen onbereikbaar. sowieso is de rit mss te lang, de datum in de vakantie niet handig en daarnaast zullen er altijd meer mensen naast het spoor ergens gaan staan voor foto's dan dat er mee gaan met een rit. Beetje jammer om dan al voor de tweede keer de rit af te blazen.
Heel veel Nederlandse ritten zijn voor ons als Belgen ook niet bereikbaar...
Zo heeft de SSN regelmatig mooie ritten maar daar geraak ik ook niet op één dag, terwijl Rotterdam niet eens zo heel ver weg is..
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door The_Knitter »

Ik (als medewerker SSN) kan vrij duidelijk zijn waarom wij zo "vroeg" vertrekken: Anders is de dag om voordat wij ergens zijn.
Als wij vanaf Rotterdam en via Utrecht en Venlo naar Keulen gaan, en voor 8 uur vertrekken, zijn we rond half 1 in Keulen. Inclusief waternemen onderweg.. Wij mogen maar 90km/h onderweg (loc kan sneller, maar wij gaan niet sneller ivm slijtage) en moeten daardoor steeds intercity's voorbij laten gaan.

De TSP kan ik ook niet op één dag redden met enkel de trein, maar door de auto te nemen naar Berchem en verder te sporen, is het goed te doen. En toen ik geen auto had, zat ik steevast in een hotel in Brussel.
groentje
Berichten: 7269
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door groentje »

In het weekend zijn er inderdaad goedkope tarieven voor de hotels, die leven vooral van de zakelijke toeristen, en hebben moeite om hun kamers te vullen in het weekend.
The_Knitter
Berichten: 587
Lid geworden op: 31 mei 2010, 14:33
Locatie: Zwijndrecht NEDERLAND

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door The_Knitter »

Bij Brussel-Zuid zat ik voor gemiddeld €70 voor 2 nachten(vrijdag-zondag verblijf). De ene keer iets minder, de andere keer iets meer. Inclusief ontbijtbuffet.
Sparrow

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Sparrow »

trainfreak schreef:
Sparrow schreef:Het lijkt me dan ook handig die rit aantrekkelijker te maken voor meer mensen. Er zijn ook veel Nederlanders die deze rit aantrekkelijk vinden maar als je dan vanuit Brussel naar het Zuidoosten gaat rijden en dat van sochtends vroeg tot savonds laat maak je het voor de meeste nederlanders en mss ook veel belgen onbereikbaar. sowieso is de rit mss te lang, de datum in de vakantie niet handig en daarnaast zullen er altijd meer mensen naast het spoor ergens gaan staan voor foto's dan dat er mee gaan met een rit. Beetje jammer om dan al voor de tweede keer de rit af te blazen.
Heel veel Nederlandse ritten zijn voor ons als Belgen ook niet bereikbaar...
Zo heeft de SSN regelmatig mooie ritten maar daar geraak ik ook niet op één dag, terwijl Rotterdam niet eens zo heel ver weg is..
Nee maar het verschil is dat het hier om een loc van de beneluxtrein gaat, dus ook Nederland, waar hij ruim de helft van zn kilometers reed. Het was een belgische loc, maar om zo'n afscheidsrit dan helemaal richting frankrijk/luxemburg te rijden vind ik een gemiste kans. Daaarnaast moest er een minimum aantal inschrijvingen zijn en die had je makkelijker gehaald als de rit voor Nederlanders beter haalbaar was. Maar goed, het is al heel leuk dat zo'n rit georganiseerd werd, hopelijk komt er nog een herkansing.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door e49memling »

Steve schreef:Noteer dat de 11 wel degelijk op lijn 162 geweest is: in de herfst van haar carrière op de Benelux is er eens een P-trein tot Jemelle (of zelfs Arlon?) door een 11 gedaan, door uitval van de voorziene loc... 8)
Ik ben er ooit mee naar Welkenraedt gereden (trein 503? niet zeker) omwille van een defecte T15.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22504
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Steven »

Zelfs tot arlon hebben ze gereden, ter vervangen van een uitgevallen HLE13 en dus met M6 rijtuigen op sleep.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door e49memling »

Goede loc als je ze goed behandelt... slipt minder snel als een T21: 4 motoren in parallel.
pronkie001
Berichten: 212
Lid geworden op: 06 mar 2012, 21:29
Locatie: Amersfoort (Nederland)
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door pronkie001 »

Hopelijk komt er een herkanssing, msschien starten vanuit Roosendaal, dat zou wel leuk zijn.
Krijg je misschien ook meer Nederlanders?
gysev
Berichten: 501
Lid geworden op: 10 mar 2008, 11:22

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door gysev »

Sparrow schreef:Het was een belgische loc, maar om zo'n afscheidsrit dan helemaal richting frankrijk/luxemburg te rijden vind ik een gemiste kans.
Als je weet dat de andere 11 loks in Stockem staan afgesteld, kun je wel raden wat de bedoeling van TSP was :wink:
Thieskes

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Thieskes »

pronkie001 schreef:Hopelijk komt er een herkanssing, msschien starten vanuit Roosendaal, dat zou wel leuk zijn.
Krijg je misschien ook meer Nederlanders?
Ik zou zeggen weinig kans. Alleen compleet onderhoud uitvoeren om dan 1 ritje te maken brengt VEEL MEER kosten mee dan dat er aan terug verdient worden
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door e49memling »

Spijtig, alle Locs van die familie t11, t12, t21, t27 waren behoorlijk goed materieel, als je ze goed behandelde. Nooit mee in nood gestaan, zelden defecten. T11-T12 waren gevoeliger, maar zoals ik al zei, behandelde je ze goed, dan deden ze ook hun werk. Het zijn natuurlijk nog altijd gelijkstroom-tractie-motoren, (collector-borstels-commutatie...) dus veel duurder in onderhoud dan synchroon- of asynchroon-tractie-motoren.
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Wilson »

Is er wat bekend over een nieuwe afscheidsrit ? Of wat er nu gaat gebeuren ?
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Sparrow

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Sparrow »

Is er nog iets bekend over de 11.8? Wordt er nog nagedacht/gewerkt aan een mooie rit?
Wilson
Berichten: 191
Lid geworden op: 03 jun 2009, 22:09
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: TSP: Afscheid van de elektrische locomotieven reeks 11

Bericht door Wilson »

Sparrow schreef:Is er nog iets bekend over de 11.8? Wordt er nog nagedacht/gewerkt aan een mooie rit?
Het is zo verschrikkelijk akelig stil rond de HLE 11. Omtrent alles gewoon. Wat de staat is, een eventuele afscheidsrit, een terugkeer misschien. Je hoort er niks van.
Groet, Wilson HLE 11 gek
http://www.youtube.com/wilsonhonda
Plaats reactie