Mysterieuze locos

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Mysterieuze locos

Bericht door Trein30 »

Eerder op de dag was ik op de terugreis van de kust (Heist via Brugge en Gent-SP naar Antwerpen), toen ik op de goederenbundel van Gent-Dampoort een Crossrail-66 zag. Hierachter hingen twee locos - waarschijnlijk toekomstig voer voor de verschrootmachines van Van Heygen.

Echter, ik kan niet thuisbrengen over welke machines het hier gaat. Ik kon slechts een vluchtige blik krijgen, gezien de combinatie ietswat afgeschermd achter een reeks wagons stond, maar van wat ik zag, leek het dat ze lampen op z'n HLE 22's of HLE 25's hadden. Aan de zijkant, echter, hadden ze slechts één raam in de machinekamer aan elke kant, en een reeks van vier dubbele verluchtingsroosters onderaan. Ik had slechts de tijd om één foto te nemen in het voorbijrijden:
Afbeelding Is er soms iemand die me kan zeggen over welke loco's het hier gaat?
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steve
Berichten: 5296
Lid geworden op: 17 nov 2007, 10:51
Locatie: Brussel

Re: Mysterieuze locos

Bericht door Steve »

Lijkt me duidelijk een HLE 16... :)
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Mysterieuze locos

Bericht door Trein30 »

Ah - nu zie ik het ook. Dan moet ik toch wel verkeerd hebben gezien met die lampen. >.<

Zou het dan om de 1601 en 1604 gaan? Dat lijken mij immers de enige twee kandidaten...
AfbeeldingAfbeelding
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Mysterieuze locos

Bericht door BlubBlub »

Er staan er twee (twee weken geleden dan toch) en ze staan er al een hele tijd. De ene is de 1601, de andere heb ik nog niet kunnen ontcijferen.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Mysterieuze locos

Bericht door Trein30 »

Volgens B-Foto is de vloot zowiezo gehalveerd van 8 naar 4, met de 1607 verschroot in 1995, en de 1603, 1605 en 1606 verschroot in 2012. Gezien de 1602 deel uitmaakt van het NMBS patrimonium, en de 1608 van de TSP is, blijven logischerwijze enkel de 1601 en 1604 over, die staan immers genoteerd als 'mogelijk verkocht aan een Tsjechisch bedrijf'.
AfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: Mysterieuze locos

Bericht door trainfreak »

BlubBlub schreef:Er staan er twee (twee weken geleden dan toch) en ze staan er al een hele tijd. De ene is de 1601, de andere heb ik nog niet kunnen ontcijferen.
In oktober vorig jaar stonden ze er al.
Misschien zijn ze ondertussen al vastgeroest aan de sporen :lol:
BlubBlub
Berichten: 233
Lid geworden op: 06 dec 2011, 14:55
Locatie: Negenendertigzeventig
Contacteer:

Re: Mysterieuze locos

Bericht door BlubBlub »

Op een foto die ik vorig jaar in oktober gemaakt heb, was "1601" nog leesbaar. Ondertussen durf ik daarover ook al niet zoveel meer te zeggen.
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Mysterieuze locos

Bericht door e49memling »

Alleen aan de toestellen op het dak kan je al zien dat het om een T 16 gaat.
Plaats reactie