Uitzonderlijk. Normaal is 2307 & 2314 met 5 x M6 in het weekend, maar de loc was defect. Dus de "reserve" op spoor 1 gebruikt (9 x M6). 2 laatste ruituigen werden afgsloten.Steve schreef:Op de IC-L vandaag minstens één stam gezien met 9 of 10 M6'en, misschien zelfs twee stuks. Vermoedelijk de stam die in het weekend altijd in diepe rust staat op spoor 1 in Poperinge...
Normaal gesproken wordt in het weekend enkel de stam van 5 M6'en ingezet, al de rest zijn Breaks.
Uitzonderlijk of is dit vanaf nu altijd zo (misschien een verband met de zomerregeling)?
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
E8956 is weer met Klassiekskes, zeker wegens de zomerdienstregeling:
Dit was eergisteren, toen de 645 en den 210 deze trein verzekerden:

Dit was eergisteren, toen de 645 en den 210 deze trein verzekerden:

Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag ergens rond 21-22 u een M5-stam door station Ruisbroek zien vlammen, richting Brussel. Een 21 of 27 vooraan, en een andere achteraan als rijtuig (neergelaten panto's). Niet kunnen kijken hoeveel rijtuigen M5 er waren.
Iemand een idee wat die daar deed? Er is geen enkele reguliere verbinding mee gepland, en ik zie ook niet meteen een ICT of EXT vanaf de kust hierlangs rijden.
Iemand een idee wat die daar deed? Er is geen enkele reguliere verbinding mee gepland, en ik zie ook niet meteen een ICT of EXT vanaf de kust hierlangs rijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
Zoals in een van mijn uitstapverslagen al vermeld: de IC Schaarbeek - Moeskroen - Oostende en terug wordt dit jaar met M5 gereden. Dat betekent dat je het M5-stel 4 keer kunt zien passeren tussen Moeskroen en Schaarbeek, want 's morgens rijdt het als gewone IC naar Schaarbeek en 's avonds ook weer terug naar Moeskroen, na zijn uitstapje naar de Belgische kust.Steve schreef:Vandaag ergens rond 21-22 u een M5-stam door station Ruisbroek zien vlammen, richting Brussel. Een 21 of 27 vooraan, en een andere achteraan als rijtuig (neergelaten panto's). Niet kunnen kijken hoeveel rijtuigen M5 er waren.
Iemand een idee wat die daar deed? Er is geen enkele reguliere verbinding mee gepland, en ik zie ook niet meteen een ICT of EXT vanaf de kust hierlangs rijden.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag zag ik IC 4505 in Brussel-Centraal, volgens Beluxtrains bestaat deze trein uit M6 + 18, vandaag bestond deze uit 3 Desiro's.
Re: gewijzigde samenstelling.
op die verbinding zitten al een tijdje desiro's, zowel in de week als weekend, heb echter geen idee of het altijd op dezelfde ritten is.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik zag om 16h18 ter hoogte van de ring van Antwerpen een AM 08 staan voor een rood sein richting Antwerpen Zuid.
Volgens railtime kan dit alleen maar de L 2586 zijn van Roosendaal naar Puurs.
Dit is niet de normale samenstelling. Mogen die dan nu Roosendaal binnen?
Volgens railtime kan dit alleen maar de L 2586 zijn van Roosendaal naar Puurs.
Dit is niet de normale samenstelling. Mogen die dan nu Roosendaal binnen?
Re: gewijzigde samenstelling.
Nee, desiro's mogen NL niet in, 2586 was met een 800 zoals gewoonlijk. Wat je zag was trein ME18318, oftewel de lege rit van Schijnpoort naar Blankenberge om van daaruit de toeristische trein naar Antwerpen te doen.
Re: gewijzigde samenstelling.
MR08 kan technische gezien zelfs Roosendaal niet binnen, wegens niet geschikt voor 1,5kV DC.
Re: gewijzigde samenstelling.
Ok dank je voor de opheldering!Eimai schreef:Nee, desiro's mogen NL niet in, 2586 was met een 800 zoals gewoonlijk. Wat je zag was trein ME18318, oftewel de lege rit van Schijnpoort naar Blankenberge om van daaruit de toeristische trein naar Antwerpen te doen.
Re: gewijzigde samenstelling.
L3764: 's-Gravenbrakel - Leuven was vandaag met 1 Desiro, tot vorige week was dit 1 klassiekje of 2 klassiekjes, ik ben niet zeker van het aantal.
Re: gewijzigde samenstelling.
E2321 werd tussen Poperinge en Kortrijk met drie stellen i.p.v. één gereden. Dit omdat al die drie stellen, 198, 236 en 691 volgens een treinmachinist uit Harelbeke slechte stellen waren. Daarom werd E691 met twee i.p.v. één stel gereden. Dat tweede stel, de 600 verzekerde E4122 tussen Kortrijk en Dendermonde en het eerste stel, dat normaalgezien E4122 moest verzekeren, verzekerde dan E2321 van Kortrijk tot Dendermonde.
Re: gewijzigde samenstelling.
Vandaag gaan kijken, en de IC Schaarbeek - Oostende via Moeskroen reed met M4, geen M5.overweg13 schreef:Zoals in een van mijn uitstapverslagen al vermeld: de IC Schaarbeek - Moeskroen - Oostende en terug wordt dit jaar met M5 gereden. Dat betekent dat je het M5-stel 4 keer kunt zien passeren tussen Moeskroen en Schaarbeek, want 's morgens rijdt het als gewone IC naar Schaarbeek en 's avonds ook weer terug naar Moeskroen, na zijn uitstapje naar de Belgische kust.Steve schreef:Vandaag ergens rond 21-22 u een M5-stam door station Ruisbroek zien vlammen, richting Brussel. Een 21 of 27 vooraan, en een andere achteraan als rijtuig (neergelaten panto's). Niet kunnen kijken hoeveel rijtuigen M5 er waren.
Iemand een idee wat die daar deed? Er is geen enkele reguliere verbinding mee gepland, en ik zie ook niet meteen een ICT of EXT vanaf de kust hierlangs rijden.
Re: gewijzigde samenstelling.
3306 zowel zaterdagochtend als zondagochtend met 2x break ipv 1x.
Zou er dan toch geluisterd zijn naar de overbezettingsklachten van de IRn in de weekends?
Of is dit omdat de Benelux in het weekend vanuit Antwerpen vertrekt en men meer reizigers verwacht voor de aansluiting?
Zou er dan toch geluisterd zijn naar de overbezettingsklachten van de IRn in de weekends?
Of is dit omdat de Benelux in het weekend vanuit Antwerpen vertrekt en men meer reizigers verwacht voor de aansluiting?