Ik zou dan opteren maar van iets met dezelfde capaciteit, maar ik denk niet dat er zo een type is. Met 4 treinen per uur zie je dat een klassiekje voldoende capaciteit biedt. Ik denk dat een Sabena stel het beste zou zijn
De remmen worden nog steeds vervangen. Den 195 piepte eens geweldig toen hij moest remmen toen hij E672 vezekerde, toen hij een week later E4122 verzekerde, remde hij zo zoet als hij maar kon
Ik zou beginnen denken dat ieder klassiekje die naar een technische controle gaat onmiddellijk ter zijde wordt gesteld als er iets versleten is. Al wat nu nog vervangen wordt, is verloren omdat het de kans niet meer krijgt te verslijten.
Is gewoon een veronderstelling natuurlijk, want ik ben niet op de hoogte van de beslissingscriteria om het ene stel ter zijde te schuiven en het andere te herstellen.
Gisteren nog de 268 zien rijden in Brugge, reeds goed geroest
AM'er schreef:Ik zou beginnen denken dat ieder klassiekje die naar een technische controle gaat onmiddellijk ter zijde wordt gesteld als er iets versleten is. Al wat nu nog vervangen wordt, is verloren omdat het de kans niet meer krijgt te verslijten.
Is gewoon een veronderstelling natuurlijk, want ik ben niet op de hoogte van de beslissingscriteria om het ene stel ter zijde te schuiven en het andere te herstellen.
Gisteren nog de 268 zien rijden in Brugge, reeds goed geroest
Wordt zo'n remblok of ander onderdeel bij het afvoeren van een rood klassiekje dan niet gerecupereerd voor een gemoderniseerd klassiekje? Daarvan rijdt er immers nog steeds een heel pak rond, en dat zal nog wel de nodige jaren zo blijven.
Hallo,
Die remblokken blijven normaal zitten tot bij het verschroten. Desnoods steekt men zelfs nieuwe remblokken, enkel en alleen voor het schroottransport, je moet het materieel daar natuurlijk veilig krijgen... (was zo bij de laatste 25'ers trouwens)
Groeten.
AM'er schreef:Ik zou beginnen denken dat ieder klassiekje die naar een technische controle gaat onmiddellijk ter zijde wordt gesteld als er iets versleten is. Al wat nu nog vervangen wordt, is verloren omdat het de kans niet meer krijgt te verslijten.
Is gewoon een veronderstelling natuurlijk, want ik ben niet op de hoogte van de beslissingscriteria om het ene stel ter zijde te schuiven en het andere te herstellen.
Gisteren nog de 268 zien rijden in Brugge, reeds goed geroest
Wordt zo'n remblok of ander onderdeel bij het afvoeren van een rood klassiekje dan niet gerecupereerd voor een gemoderniseerd klassiekje? Daarvan rijdt er immers nog steeds een heel pak rond, en dat zal nog wel de nodige jaren zo blijven.
Niet alle types van klassiekjes hebben dezelfde remmen. De reeks 200 heeft bijvoorbeeld enkel remschijven, andere stellen hebben dan weer schijven en blokken. Er zit dus variatie op.
Maken hun laatste reis: 185, 224, 226, 232 en 265.
En om in te gaan op enkele van de posts hierboven: uiteraard worden alle onderhoudswerkzaamheden uitgevoerd die de veiligheid van het spoorverkeer verzekeren, tot en met het slooptransport. Dat wil in de eerste plaats zeggen dat de remmen en wielen in orde moeten zijn.
Anderzijds is het logisch, als ze er aan dit tempo uitgaan, en met het definitieve einde zo kort bij, dat het verdere onderhoud, zowel preventief als herstellingen, quasi stil valt.
Het gaat echt snel nu, gaat het de komende maanden even snel, nog sneller of trager?
Gisteren heb ik nog in stel 256 gezeten, en dan nog wel in eerste klasse, van Leuven tot Sint-Joris-Weert. Misschien was het wel de laatste keer dat ik in een roodje gezeten heb.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Steve schreef:Wordt zo'n remblok of ander onderdeel bij het afvoeren van een rood klassiekje dan niet gerecupereerd voor een gemoderniseerd klassiekje? Daarvan rijdt er immers nog steeds een heel pak rond, en dat zal nog wel de nodige jaren zo blijven.
Het zal volgens mij toch niet meer zo heel veel jaren zijn. Het eerste gemoderniseerde stel rijdt ondertussen ook al 14 jaar in het wit rond.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.