Railtime

Alles over reizigerstreinen in België.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Er staan op Railtime 10 storingen waarvan 9 met de seininrichting.
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Re: Railtime

Bericht door Mechanik »

Retard schreef:Hoe kan een trein tussen Brussel-Zuid en Gent-Sint-Pieters op de L50a nu in een verkeersongeval betrokken zijn?
Er heeft ooit eens een auto op de sporen gestaan van de L50A, thv Niewerkerken dacht ik.
TC wou de bestuurder eerst niet geloven dat er een auto op/naast de sporen stond .... bestuur(ster)der van de wagen was naast de brug gereden ipv erop ... :-)
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Kan er mij iemand is zeggen waarom L1766 (vertrek om 16:58 in Denderleeuw) +6 niet wacht op IR3537 (aankomst in Denderleeuw om 16:53+12). Volgende trein naar Geraardsbergen was om 17:28+6. Eventjes mensen 30 min. laten wachten.
BVG1988
Berichten: 565
Lid geworden op: 11 feb 2012, 20:26
Locatie: Erembodegem Terjoden
Contacteer:

Re: Railtime

Bericht door BVG1988 »

Mechanik schreef:
Retard schreef:Hoe kan een trein tussen Brussel-Zuid en Gent-Sint-Pieters op de L50a nu in een verkeersongeval betrokken zijn?
Er heeft ooit eens een auto op de sporen gestaan van de L50A, thv Niewerkerken dacht ik.
TC wou de bestuurder eerst niet geloven dat er een auto op/naast de sporen stond .... bestuur(ster)der van de wagen was naast de brug gereden ipv erop ... :-)
Dat kan zijn dat in Nieuwerkerken is gebeurd. Daar gaat de lijn van bovengronds naar gelijkgronds en er zijn een aantal straten die er gelijkgronds naast liggen en waar geen afsluiting is voorzien. Ik denk dat er ook een trein is tegen een kudde koeien gereden in de buurt. Ik ga regelmatig spotten in de buurt daar.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Railtime

Bericht door Shrek »

Stijn91 schreef:Kan er mij iemand is zeggen waarom L1766 (vertrek om 16:58 in Denderleeuw) +6 niet wacht op IR3537 (aankomst in Denderleeuw om 16:53+12). Volgende trein naar Geraardsbergen was om 17:28+6. Eventjes mensen 30 min. laten wachten.
Omdat de aansluitingen van de L op andere plaatsen dan niet gehaald worden...
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Kan er mij iemand is zeggen waarom L1766 (vertrek om 16:58 in Denderleeuw) +6 niet wacht op IR3537 (aankomst in Denderleeuw om 16:53+12). Volgende trein naar Geraardsbergen was om 17:28+6. Eventjes mensen 30 min. laten wachten.
Omdat de aansluitingen van de L op andere plaatsen dan niet gehaald worden...
De 1e trein die in Geraardsbergen vertrekt na de L-trein terug naar Aalst is de L-trein naar Dendermonde van 17:51, de L-trein naar Geraardsbergen 2 tot 3 minuten langer laten wachten kon geen kwaad denk ik dan wetende dat ze die al 6 min. lieten wachten en een minuut later de IR zou toekomen. Waarschijnlijk had die dan wel wat vertraging toen die weer in Denderleeuw zou komen iets na 18u maar genoeg marge om geen vertraging extra te maken op de IR naar de luchthaven.

Zomerregeling trekt gewoon op niet veel.
Retard
Berichten: 2980
Lid geworden op: 30 jun 2012, 11:23
Locatie: De Kust

Re: Railtime

Bericht door Retard »

Stijn91 schreef:
Shrek schreef:
Stijn91 schreef:Kan er mij iemand is zeggen waarom L1766 (vertrek om 16:58 in Denderleeuw) +6 niet wacht op IR3537 (aankomst in Denderleeuw om 16:53+12). Volgende trein naar Geraardsbergen was om 17:28+6. Eventjes mensen 30 min. laten wachten.
Omdat de aansluitingen van de L op andere plaatsen dan niet gehaald worden...
De 1e trein die in Geraardsbergen vertrekt na de L-trein terug naar Aalst is de L-trein naar Dendermonde van 17:51, de L-trein naar Geraardsbergen 2 tot 3 minuten langer laten wachten kon geen kwaad denk ik dan wetende dat ze die al 6 min. lieten wachten en een minuut later de IR zou toekomen. Waarschijnlijk had die dan wel wat vertraging toen die weer in Denderleeuw zou komen iets na 18u maar genoeg marge om geen vertraging extra te maken op de IR naar de luchthaven.
Maar hetgeen wat dat je vader heeft meegemaakt met zijn aansluiting, is niets in vergelijking met wat dat ik gisterenavond heb meegemaakt, Stijn:
E672 moest in Lichtervelde maar liefst vierendertig minuten wachten op vijfendertig minuten in vertraging zijnde E3643, alhoewel de voorziende wachttijd 'maar' dertig minuten bedraagt. Uiteindelijk bleek dat we stonden te wachten op maar één overstappende reiziger. Ik miste natuurlijk E543 in Brugge, waardoor ik nog eens zesendertig minuten moest wachten in Brugge op E544.
Er dient wel vermeld te worden dat de treinbegeleider van E672 ons het onheil persoonlijk kwam melden.
Laatst gewijzigd door Retard op 11 dec 2013, 17:59, 1 keer totaal gewijzigd.
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Railtime

Bericht door Stijn91 »

Retard schreef:Maar hetgeen wat dat je vader heeft meegemaakt met zijn aansluiting, is niets in vergelijking met wat dat ik gisterenavond heb meegemaakt, Stijn:
E672 moest in Lichtervelde maar liefst vierendertig minuten wachten op vijfendertig minuten in vertraging zijnde E3643, alhoewel de voorziende wachttijd maar dertig minuten bedraagt. Uiteindelijk bleek dat we stonden te wachten op maar één overstappende reiziger. Ik miste natuurlijk E543 in Brugge, waardoor ik nog eens zesendertig minuten moest wachten in Brugge op E544.
Er dient wel vermeld te worden dat de treinbegeleider van E672 ons het onheil persoonlijk kwam melden.
Een wachttijd van 30 min. :o
In Denderleeuw is de wachttijd voor de L-treinen naar Geraardsbergen maar 3 min.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Railtime

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Tot enkele jaren geleden waren dergelijke wachttijden van een halfuur courant indien het de laatste trein van de dag betrof, zoals dat in het voorbeeld van Retard het geval is. Tegenwoordig is deze wachttijd in de meeste gevallen, doch niet overal (zie Lichtervelde), verminderd tot ongeveer tien minuten. Je kan trouwens in veel overstapstations een overzicht raadplegen.

Groeten,
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Railtime

Bericht door am62 »

Molenbruch Y. schreef:Dag,

Tot enkele jaren geleden waren dergelijke wachttijden van een halfuur courant indien het de laatste trein van de dag betrof, zoals dat in het voorbeeld van Retard het geval is. Tegenwoordig is deze wachttijd in de meeste gevallen, doch niet overal (zie Lichtervelde), verminderd tot ongeveer tien minuten. Je kan trouwens in veel overstapstations een overzicht raadplegen.

Groeten,
Inderdaad, maar spijtig dat deze info niet online raadpleegbaar is of misschien toch ergens ? Het kan altijd van pas komen als je een reisje wil maken.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Railtime

Bericht door Molenbruch Y. »

Inderdaad, maar spijtig dat deze info niet online raadpleegbaar is of misschien toch ergens ? Het kan altijd van pas komen als je een reisje wil maken.
De volledige overzichtsfiches staan bij mijn weten inderdaad niet online, maar de NMBS-planner geeft voor verplaatsingen met overstap wel de maximale wachttijd weer (indien deze vastgelegd is), meer bepaald via het oranje infosymbool in de kolom 'opmerkingen'. De wachttijd van de tweede trein is hierbij, rekening houdend met de benodigde overstaptijd, wel omgerekend in functie van de maximale vertraging die de eerste trein mag oplopen. Opvallend: L 672 (N67) wacht volgens deze info te Lichtervelde indien IR 3643 minder dan 32 minuten vertraging heeft. In het geval van Retard werd er dus in feite onreglementair gewacht.

Groeten,
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Re: Railtime

Bericht door am62 »

Molenbruch Y. schreef:
Inderdaad, maar spijtig dat deze info niet online raadpleegbaar is of misschien toch ergens ? Het kan altijd van pas komen als je een reisje wil maken.
De volledige overzichtsfiches staan bij mijn weten inderdaad niet online, maar de NMBS-planner geeft voor verplaatsingen met overstap wel de maximale wachttijd weer (indien deze vastgelegd is), meer bepaald via het oranje infosymbool in de kolom 'opmerkingen'. De wachttijd van de tweede trein is hierbij, rekening houdend met de benodigde overstaptijd, wel omgerekend in functie van de maximale vertraging die de eerste trein mag oplopen. Opvallend: L 672 (N67) wacht volgens deze info te Lichtervelde indien IR 3643 minder dan 32 minuten vertraging heeft. In het geval van Retard werd er dus in feite onreglementair gewacht.

Groeten,
Bedankt Yves, het is de eerste keer dat mij dit opvalt, omdat ik die planner nooit gebruik. Ik heb het even uitgeprobeerd en inderdaad : een ritje van Ninove naar Viane-Moerbeke (via Geraardsbergen) vandaag op deze feestdag geeft het keurig weer. De laatste trein wacht 35 minuten. Ik ben misschien van de oude stempel om die witte affiches ook graag per station te zien (in een PDF). Bedankt alvast.

S
speakervoice
Berichten: 111
Lid geworden op: 20 sep 2011, 10:25

Re: Railtime

Bericht door speakervoice »

Afbeelding
Treinenman
Berichten: 359
Lid geworden op: 22 nov 2008, 15:17

Re: Railtime

Bericht door Treinenman »

Probleem vandaag met de site Railtime:

"We ontvangen momenteel geen real time updates. We stellen alles in het werk om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen".

Website defect :?:
De trein is altijd een beetje reizen.
Trein30
Berichten: 1398
Lid geworden op: 25 jun 2013, 11:29
Locatie: FCV

Re: Railtime

Bericht door Trein30 »

De website lag daarstraks een hele tijd offline, blijkbaar was er het één of andere technische defect...
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie