Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Hij heeft waarschijnlijk ergens online gevonden dat die treinen met de reeks 13 worden gedaan naar Visé en Eupen maar dat klopt natuurlijk niet meer.
-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
hallo,
er wanneer zouden alle stellen dan weer door gaan rijden tot Luxembourg Ville in uurdienst ?
de MS 96 hebben toch allen TBL1+ of niet ? en al jaren reden die de grens over totdat nu de CFL blijkbaar strenger wordt wat ook nodig is voor de veiligheid
volgens inside info NMBS gaat dit nog tot januari 2014 duren totdat de HLE 13 wel naar Luxembourg kan ?
(dat doet ze toch al ?)
er wanneer zouden alle stellen dan weer door gaan rijden tot Luxembourg Ville in uurdienst ?
de MS 96 hebben toch allen TBL1+ of niet ? en al jaren reden die de grens over totdat nu de CFL blijkbaar strenger wordt wat ook nodig is voor de veiligheid

volgens inside info NMBS gaat dit nog tot januari 2014 duren totdat de HLE 13 wel naar Luxembourg kan ?

Laatst gewijzigd door railtravelmanager op 04 aug 2013, 13:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Volgens de Franstalige media, eerder deze week, mogen na nieuw 'topoverleg' de AM46 (!) opnieuw de grens over.
(Elders in het artikel ging het wel over de AM96, maar in de titel was dat plots AM 46 geworden.)
We moeten niet alles geloven wat in de media gezegd wordt, maar ik denk toch dat dit probleem nu spoedig opgelost zal zijn.
(Elders in het artikel ging het wel over de AM96, maar in de titel was dat plots AM 46 geworden.)
We moeten niet alles geloven wat in de media gezegd wordt, maar ik denk toch dat dit probleem nu spoedig opgelost zal zijn.
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Klopt niet.Steven schreef:nee maar tot nu toe stelde dat probleem zich niet. Er was geen enkel materieel dat men de grens aldaar wilde oversturen met TBL1+, men is maar recent begonnen met die MS96 (501 tot en met 524) aan te passen, je moet eerst aangepast materieel hebben voor je de procedure kan starten, want met wat ga je anders de proeven doen. Je moest dus 1 aangepaste MS96 uit die reeks hebben om die proeven met bijkomende homologatie te doen (het zijn namelijk de enige motorstellen die Luxemburg nog binnen mogen).
Men is maar later begonnen met de 501-524 aan te passen omdat men de toelating voor Luxemburg zo lang mogelijk afwachtte, zonder de limietdatum voor TBL1+ op alle NMBS-materieel van 31-12-2013 in gevaar te brengen. De homologatieprocedures kan je al starten voordien. En dat is ook gebeurd.
Ondertussen is er overigens (eindelijk) wat beweging in dit dossier.
Het homologeren van materieel, zelfs voor de kleinste prutswijziging, wordt hoe langer hoe meer een kafkaiaanse helletocht.
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Beweging is er genoeg, vorige week het bericht gezien dat het materieel et TBL1+ naar Luxemburg mag, er zijn geen grootse aanpassingen voor de bestuurder ivm de regels.
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Al het materieel?Steven schreef:Beweging is er genoeg, vorige week het bericht gezien dat het materieel et TBL1+ naar Luxemburg mag, er zijn geen grootse aanpassingen voor de bestuurder ivm de regels.
Ook HLE 13, waarop binnenkort TBL1+ op actief wordt?
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Het laatste bericht zei enkel iets over de ms96 maar de hle13 zal wel snel volgen denk ik.
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
De HLE 13 zit wel helemaal anders in elkaar dan de MS96. Bij de MS 96 is er voorlopig nog een standalone TBL1+, in de HLE 13 is de TBL1+ een STM van de ETCS-computer. En laat ETCS nu net een groot kluwen zijn daar in LuxemburgSteven schreef:Het laatste bericht zei enkel iets over de ms96 maar de hle13 zal wel snel volgen denk ik.

-
- Berichten: 298
- Lid geworden op: 29 aug 2008, 14:34
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Steven schreef:reeks 13 is daar idd welkom en komt al enige tijd totaal niet meer voor op de door u vermelde IC-treinen hoor. Daar zit al anderhalf jaar enkel nog reeks 18 op, die is op zijn beurt nog niet welkom in Luxemburg.
Reeks 13 doet nu alle IC treinen naar Luxemburg die bestaan uit rijtuigen type M6, i6, i10 en SBB rijtuigen. Kortweg alle gesleepte treinen op die lijn zouden met een HLE13 moeten zijn, uitzonderlijk zie je nog is een HLE20.
hallo, Steven dus men zet geen AM 96 meer in naar Luxembourg ?
In de NMBS treinplanner zie je vanaf 2 september 2013 terug alles rechtstreeks staan zonder overstap in Arlon

HLE 20 depot Stockem waren die niet verhuisd naar de goederendienst vanuit Zeebrugge ?
Of gaan deze oudere loks volgend jaar uit dienst gaan ?
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Er is inderdaad minstens 1 AM 96 die aangepast is om naar Luxemburg te mogen rijden. Maar of die al gehomologeerd is?
De HLE 20 zouden allemaal aan de kant moeten gestaan hebben.
Die van de goederendienst dienen als donors voor de HLE 20 die nog naar Luxemburg kunnen.
HLE 2001 t.e.m HLE 2007 waarvan er ook al een x-aantal van aan de kant staan.
De HLE 20 zouden allemaal aan de kant moeten gestaan hebben.
Die van de goederendienst dienen als donors voor de HLE 20 die nog naar Luxemburg kunnen.
HLE 2001 t.e.m HLE 2007 waarvan er ook al een x-aantal van aan de kant staan.
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Men zet nog wel ms96 in op Luxemburg. Gewoon iets minder door de ombouw naar tbl1+. Doch die werken lopen ver op hun einde denk ik.railtravelmanager schreef:Steven schreef:reeks 13 is daar idd welkom en komt al enige tijd totaal niet meer voor op de door u vermelde IC-treinen hoor. Daar zit al anderhalf jaar enkel nog reeks 18 op, die is op zijn beurt nog niet welkom in Luxemburg.
Reeks 13 doet nu alle IC treinen naar Luxemburg die bestaan uit rijtuigen type M6, i6, i10 en SBB rijtuigen. Kortweg alle gesleepte treinen op die lijn zouden met een HLE13 moeten zijn, uitzonderlijk zie je nog is een HLE20.
hallo, Steven dus men zet geen AM 96 meer in naar Luxembourg ?
In de NMBS treinplanner zie je vanaf 2 september 2013 terug alles rechtstreeks staan zonder overstap in Arlon![]()
HLE 20 depot Stockem waren die niet verhuisd naar de goederendienst vanuit Zeebrugge ?
Of gaan deze oudere loks volgend jaar uit dienst gaan ?
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Blijkbaar is wat hierboven gepost werd niet duidelijk genoeg.
Hierbij een overzicht van alle tractievoertuigen die van dicht of van ver iets met verkeer naar Luxemburg te maken hebben. Van stuurrijtuigen (gebruikt aan kop van een trein) is bewust geen sprake. Met rijtuigen is er geen probleem gezien wegens gebrek aan stuurpost van TBL1+ e.d.m. geen spoor is.
- Bijna alle MR 96 hebben ondertussen TBL1+. De laatste worden aangepast vòòr het jaareinde. De stellen met Memor2+ (501-524) mogen sinds kort ook na inbouw van TBL1+ van Arlon naar Luxemburg rijden.
- HLE 2001-2007 hebben Memor2+ aan boord en mogen naar Luxemburg. Ze krijgen geen TBL1+ en de overgebleven locomotieven gaan buiten dienst vòòr het jaareinde.
- Op HLE 1346-1360, die in principe in reizigersdienst rijden voor NMBS, wordt momenteel en vòòr het jaareinde TBL1+ geactiveerd. Ze mogen dan, tot de homologatie eindelijk bekomen wordt, niet meer naar Luxemburg.
- HLE 1301-1345, die in principe in goederendienst rijden voor Logistics, krijgen momenteel nog geen TBL1+ en mogen verder naar Luxemburg rijden.
- Homologatie van HLE 18 in Luxemburg is lopende, maar moet niet op korte termijn verwacht worden.
- MW 41 krijgt TBL1+ en mag daarmee niet meer in GH Luxemburg (reed voorheen naar Rodange).
Hierbij een overzicht van alle tractievoertuigen die van dicht of van ver iets met verkeer naar Luxemburg te maken hebben. Van stuurrijtuigen (gebruikt aan kop van een trein) is bewust geen sprake. Met rijtuigen is er geen probleem gezien wegens gebrek aan stuurpost van TBL1+ e.d.m. geen spoor is.
- Bijna alle MR 96 hebben ondertussen TBL1+. De laatste worden aangepast vòòr het jaareinde. De stellen met Memor2+ (501-524) mogen sinds kort ook na inbouw van TBL1+ van Arlon naar Luxemburg rijden.
- HLE 2001-2007 hebben Memor2+ aan boord en mogen naar Luxemburg. Ze krijgen geen TBL1+ en de overgebleven locomotieven gaan buiten dienst vòòr het jaareinde.
- Op HLE 1346-1360, die in principe in reizigersdienst rijden voor NMBS, wordt momenteel en vòòr het jaareinde TBL1+ geactiveerd. Ze mogen dan, tot de homologatie eindelijk bekomen wordt, niet meer naar Luxemburg.
- HLE 1301-1345, die in principe in goederendienst rijden voor Logistics, krijgen momenteel nog geen TBL1+ en mogen verder naar Luxemburg rijden.
- Homologatie van HLE 18 in Luxemburg is lopende, maar moet niet op korte termijn verwacht worden.
- MW 41 krijgt TBL1+ en mag daarmee niet meer in GH Luxemburg (reed voorheen naar Rodange).
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Maar moeten niet vooral de motorstellen 441-490 uitgerust worden met memor2? Want je schreef nog dit:
Overigens nog dit: http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... our-les-20
http://www.hgbtf.net/viewtopic.php?f=8& ... ng#p186938nahoj schreef:Bovendien zal ook wat dat betreft een herschikking plaats vinden eens Luxemburg - Namen onder 25kV komt.Steven schreef:Dat zijn welgeteld 24 motorstellen, nu niet bepaald een groot aantal te noemen aangezien die nooit alle 24 tegelijk binnen staan.
Overigens nog dit: http://www.wallorail.be/actu2013/index. ... our-les-20
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Nu memor2+ aankopen moet zowat de slechtste investering ooit zijnRetard schreef:Maar moeten niet vooral de motorstellen 441-490 uitgerust worden met memor2? Want je schreef nog dit:

Het Luxemburgse systeem verdwijnt namelijk in 2015, vanaf dan mogen er enkel nog treinen met ETCS Luxemburg binnen. Dat zal dan HLE 18 worden voor de IC's en Desiro voor de L-treintjes. (Want de ETCS in MS96 gaat niet echt vlot vooruit heb ik de indruk.)
Re: Belgische treinen mogen voorlopig GH Luxemburg niet in
Inderdaad. Daar heb je gelijk in. ETCS zal moeten rap geïnstalleerd worden in de tweespannige AM96's.
Doet men dit eigenlijk bij de grote revisies die ze krijgen?
Doet men dit eigenlijk bij de grote revisies die ze krijgen?