
http://www.flickr.com/photos/98438918@N02/9499296727/
Steve schreef:Wordt zo'n remblok of ander onderdeel bij het afvoeren van een rood klassiekje dan niet gerecupereerd voor een gemoderniseerd klassiekje? Daarvan rijdt er immers nog steeds een heel pak rond, en dat zal nog wel de nodige jaren zo blijven.
Een nieuw remblok moet enige tijd inslijten tot het precies op de wieldiameter van het betrokken wiel aansluit. Tot die tijd zal het niet mooi over het hele oppervlak raken, denk ik.Joris schreef:Hallo,
Die remblokken blijven normaal zitten tot bij het verschroten. Desnoods steekt men zelfs nieuwe remblokken, enkel en alleen voor het schroottransport, je moet het materieel daar natuurlijk veilig krijgen... (was zo bij de laatste 25'ers trouwens)
Groeten.
HalloAM'er schreef:Worden er nog gemoderniseerde klassiekjes in de werkplaats gebracht voor een kleine revisie (K)?
Is die hun einde ook in zicht?nahoj schreef:en het naderende einde van de gemoderniseerde klassiekjes
Dat is toch onmogelijk, die hun modernisatie hebben te veel gekost, of het zou moeten zijn dat ze de minst goeie gemoderniseerd eruit halen.Dieselfreak schreef:Is die hun einde ook in zicht?nahoj schreef:en het naderende einde van de gemoderniseerde klassiekjes
In 1999 verschenen de eerste gemoderniseerde, en na een modernisatie heeft een trein nog een levensverwachting van zo'n 15 jaar, wordt vaak gezegd. Misschien dat die eerste er dus binnenkort uit zullen gaan?Stijn91 schreef:Dat is toch onmogelijk, die hun modernisatie hebben te veel gekost, of het zou moeten zijn dat ze de minst goeie gemoderniseerd eruit halen.
Nog maar eens vijf exemplaren. Het gaat erom spannen - ik vrees dat ze het eind van oktober niet meer gaan halen als een serie; als er elke week een vijftal uitgaan, hebben ze nog exact acht weken te 'leven'... :/nahoj schreef:Maria wordt dit jaar vergezeld door 180, 231, 234, 237 en 250.
Als die eruit gaan dan zal dat sowieso na de bordeauxkes zijn, maar ik zie die gemoderniseerde klassiekjes echt niet te snel verdwijnen, misschien dat nahoj hierover meer uitleg kan geven.Dieselfreak schreef:In 1999 verschenen de eerste gemoderniseerde, en na een modernisatie heeft een trein nog een levensverwachting van zo'n 15 jaar, wordt vaak gezegd. Misschien dat die eerste er dus binnenkort uit zullen gaan?Stijn91 schreef:Dat is toch onmogelijk, die hun modernisatie hebben te veel gekost, of het zou moeten zijn dat ze de minst goeie gemoderniseerd eruit halen.
Amai, dat is rap voor den 180. En dinsdag zag ik dat stel nog staan in de bundel van Brugge.nahoj schreef:Maria wordt dit jaar vergezeld door 180, 231, 234, 237 en 250.
Waarom zijn de tafeltjes eigenlijk vervangen in de meeste stellen?Retard schreef:Nu 234 buiten dienst is, is de 204 waarschijnlijk de enige met nog volledig originele tafeltjes. Ook de 209 heeft nog één orgineel tafeltje.
Welk stel is dat? Ik zie al heel wat jaren geen rode stellen meer met nummers boven de 600.Retard schreef:Ook is het laatste gemoderniseerde stelletje maar vorig jaar in dienst gekomen. Die kun je nu toch nog niet wegdoen?