Vraagje over trein 6904/6954

Voorlopige place-holder voor topics tot deze in de juiste categorie geplaatst zijn. Hier geen nieuwe topics openen!
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Merijn
Berichten: 477
Lid geworden op: 05 jul 2006, 19:40
Locatie: Haacht

Vraagje over trein 6904/6954

Bericht door Merijn »

Hallo iedereen,

Ik heb een vraagje over deze treinen die van Charleroi naar De Panne rijden, en omgekeerd:

6904
6954

Deze bestaan normaal gezien uit Desiro's, maar vorige zomer was het zo dat er de laatste week van augustus ander materieel gebruikt werd voor deze verbinding (omdat er terug meer P-treinen rijden onder andere). Zou iemand mij kunnen melden (liefst maandag, dinsdag of woensdag) welk materieel er gebruikt wordt deze week voor deze verbinding. Ik weet dat ik nu héél moeilijk doe: ik zou liefst het werkelijk gebruikte materieel weten, dus niet de theoretische samenstelling.

Alvast enorm bedankt!

Merijn
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Vraagje over trein 6904/6954

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Sta me toe dat ik van de gelegenheid gebruik maak om precies dezelfde vraag te stellen voor het treinpaar 6831/6817 (N67). Hiervoor worden tijdens de rijperiode RTP/NCV vaak interessante samenstellingen voorzien. Zo ging het eind juni en begin juli om een rijtuigstam met zeven I6 Bc-rijtuigen (ligrijtuigen) en één I10 A. Bij aanvang van de rijperiode RTP/RCV werd deze vervangen door een stam met zeven I10 B en één I6 A. Benieuwd wat het vanaf morgen weer wordt...

Groeten,
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Vraagje over trein 6904/6954

Bericht door rvdborgt »

Molenbruch Y. schreef:Sta me toe dat ik van de gelegenheid gebruik maak om precies dezelfde vraag te stellen voor het treinpaar 6831/6817 (N67). Hiervoor worden tijdens de rijperiode RTP/NCV vaak interessante samenstellingen voorzien. Zo ging het eind juni en begin juli om een rijtuigstam met zeven I6 Bc-rijtuigen (ligrijtuigen) en één I10 A. Bij aanvang van de rijperiode RTP/RCV werd deze vervangen door een stam met zeven I10 B en één I6 A. Benieuwd wat het vanaf morgen weer wordt...
Ik ook. Donderdag was de trein trouwens duidelijk langer dan 8 rijtuigen. Ik meen 10 of 11.

Groetjes,
Rian
rvdborgt
Berichten: 4314
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Vraagje over trein 6904/6954

Bericht door rvdborgt »

Molenbruch Y. schreef:Sta me toe dat ik van de gelegenheid gebruik maak om precies dezelfde vraag te stellen voor het treinpaar 6831/6817 (N67). Hiervoor worden tijdens de rijperiode RTP/NCV vaak interessante samenstellingen voorzien. Zo ging het eind juni en begin juli om een rijtuigstam met zeven I6 Bc-rijtuigen (ligrijtuigen) en één I10 A. Bij aanvang van de rijperiode RTP/RCV werd deze vervangen door een stam met zeven I10 B en één I6 A. Benieuwd wat het vanaf morgen weer wordt...
In de laatste week van de vakantie bestond de trein uit ca. 6 I6/I10-rijtuigen met airco. Dat was dus een andere stam dan in de weken daarvoor. Verder is de trein halverwege de week nog een rijtuig ingekort nadat hij 's avonds in Leuven werd opgeheven toen een van de rijtuigen veel rook ontwikkelde (remprobleem vermoed ik).

Groetjes,
Rian
Plaats reactie