Dienstregeling december 2013

Alles over reizigerstreinen in België.
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door KB »

^^ Ik mag hopen dat degene(n) die verantwoordelijk is (zijn) voor dat voorval daar op zijn minst toch over aangesproken wordt.
L'union fait la force.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Even wijzen op onderstaand bericht, afkomstig van railpassion.org. Dit is toch een vroege aprilgrap, neem ik aan?
Après 2 ans d'essais intenses le train P Neerpelt - Bruxelles-Midi commencera à rouler dès l'été. Il sera composé de voitures I11 ou M6 tractées par 2 HLR 77.
Groeten,
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door kika »

En als het geen aprilvis is, zullen er wel heel veel wenkbrauwen omhoog gaan.
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door dcr »

Inhuldigingsrit op 1 april..... spijtig had interessant geweest indien het echt doorging :(
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Shrek »

dcr schreef:Inhuldigingsrit op 1 april..... spijtig had interessant geweest indien het echt doorging :(
Voor zo'n trein ga je wel iets beter nodig hebben dan een 77 :lol:
In België rijdt enkel Europorte met locomotieven die zoiets zouden kunnen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Steven »

Het zal dan ook koud en donker zijn op die rijtuigen bij gebrek aan elektriciteit.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Bordensteker »

kika schreef:En als het geen aprilvis is, zullen er wel heel veel wenkbrauwen omhoog gaan.
Over omhooggaan gesproken: aan de foto op Railpassion is goed te zien dat het slechte uitzicht vanuit de stuurpost van de HLD 77 best vermeden had kunnen worden. De machinekamer is i.v.m. de hoogte van de Gentse zes-in-lijn scheepsdiesel hoger ontworpen dan bij een standaard Vossloh loc, maar men had de stuurpost méé kunnen verhogen!

_________________
Qua kleur valt de loc bij die rijtuigen overigens helemaal niet uit de toon.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Opvallend: tussen de specifieke dienstregelingbrochures op de NMBS-website (http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... sbrochures) is ineens een pdf verschenen met vertrek- en aankomstlijsten (gele en witte affiches), enkel en alleen voor het station van Ciney. Dergelijke info stond volgens mij tot nu toe nooit online. Waarom dat nu ineens voor Ciney wel gebeurt, is me niet meteen duidelijk. Vallen die affiches trouwens niet meer onder de bevoegdheid van Infrabel?

Groeten,
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door kika »

Er leest iemand mee op Wallorail :wink:

(dat was een flauw mopje)
Laatst gewijzigd door kika op 28 aug 2013, 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Molenbruch Y. »

Dag,

Opvallend: tussen de specifieke dienstregelingbrochures op de NMBS-website (http://mobility-brochures.b-rail.be/nl/ ... sbrochures) is ineens een pdf verschenen met vertrek- en aankomstlijsten (gele en witte affiches), enkel en alleen voor het station van Ciney. Dergelijke info stond volgens mij tot nu toe nooit online. Waarom dat nu ineens voor Ciney wel gebeurt, is me niet meteen duidelijk. Vallen die affiches trouwens niet meer onder de bevoegdheid van Infrabel?

Groeten,
Er leest iemand mee op Wallorail :wink:
???
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Stijn91 »

Ik stond zaterdag in Jette, had daar net de trein gemist maar dat zorgde er wel voor dat ik de gelegenheid had om de trein L-trein Dendermonde - Brussel te zien, alleen snap ik niet waarom er op die verbinding maar 1 trein per uur is in het weekend, wetende dat er in de week toch een aantal treinen meer zijn en ik toch wel vrij veel mensen op die trein zag zitten.
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Hobbes »

Dat is geen alleenstaand geval, sommige lijnen kennen helemaal geen bediening in het weekeinde (bv. L52 en L26).
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met regelmatig serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.


Ook de werken op L25 (en andere lijnen zoals L59) blijven maar aanslepen, vorig weekeinde was het weer van dat, men was blijkbaar in Duffel aan de bovenleiding bezig zodat alles over L27 moest.

In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit. :roll:
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Stijn91 »

Hobbes schreef:Dat is geen alleenstaand geval, sommige lijnen kennen helemaal geen bediening in het weekeinde (bv. L52 en L26).
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met soms serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.

In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit. :roll:
Ik zag in Denderleeuw de IR-trein naar Gent komende van de luchthaven van iets voor 19u, de samenstelling was 1 Desiro, de trein zat gewoon vol, een extra stel had daar ook gemogen. Het is weekend dan kan men toch makkelijk de juiste samenstelling kiezen, waarom melden TBG's dat niet als de trein vol zit.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Shrek »

Hobbes schreef: Ook de werken op L25 (en andere lijnen zoals L59) blijven maar aanslepen, vorig weekeinde was het weer van dat, men was blijkbaar in Duffel aan de bovenleiding bezig zodat alles over L27 moest.

In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit. :roll:
Die bovenleiding op L27 moet er ooit eens gehangen worden, en dat is dus het weekend.
Maar dat hoeft geen probleem te zijn, L25 kan genoeg treinen aan. Het enige probleem is dat die treinen stelselmatig te kort zijn, dat heeft niets met die werken te maken.
Hobbes
Berichten: 746
Lid geworden op: 30 mei 2006, 18:08
Locatie: Hemiksem

Re: Dienstregeling 2013

Bericht door Hobbes »

Stijn91 schreef:
Hobbes schreef:Dat is geen alleenstaand geval, sommige lijnen kennen helemaal geen bediening in het weekeinde (bv. L52 en L26).
Zelfs de lijn Antwerpen-Brussel is maar karig bedeeld met treinen in het weekeinde, met soms serieus volle treinen tot gevolg.
Ook lijn 12 (Antwerpen-Essen-Roosendaal) heeft maar 1 stoptrein/ uur, deze zitten dan ook overvol.

In Brussel denkt men nog altijd dat er in het weekeinde geen volk op de treinen zit. :roll:
Ik zag in Denderleeuw de IR-trein naar Gent komende van de luchthaven van iets voor 19u, de samenstelling was 1 Desiro, de trein zat gewoon vol, een extra stel had daar ook gemogen. Het is weekend dan kan men toch makkelijk de juiste samenstelling kiezen, waarom melden TBG's dat niet als de trein vol zit.
Ik weet uit eigen ervaring dat de te korte samenstellingen op L25 in het weekeinde al zeer dikwijls zijn gemeld door de TBG'ers, maar in Brussel wordt blijkbaar gewoon de kop in het zand gestoken.
Plaats reactie