reeks 20 op passagierstreinen
Re: reeks 20 op passagierstreinen
Een vraagje voor de bestuurders: hoe is eigenlijk het rijgedrag van een 20 vergeleken met de vierassige types?
Aangename machine om te bedienen?
Aangename machine om te bedienen?
Vanaf 2 september zullen de 20'ers die nog in dienst zijn alle Eurocity-treinen tussen Brussel en Luxemburg verzekeren, dit tot december aangezien de 13'ers toelaing moeten krijgen met TBL1+.
Bron: Wallorail.
Voorlopig zullen ze nog wel te zien zijn voor de VSOE en dergelijke zware gezelschapstreinen. HLE13 mag voor een reizigerstrein nog steeds niet in treinschakeling rijden.
Wat heeft dat er nu mee te maken. HLE 13 kan perfect zo 'n trein alleen slepen. Idem voor HLE 18
En bovendien zijn trekkracht en vermogen van de drie genoemde locs goed vergelijkbaar, dus ik zie niet in welk voordeel het gebruik van een HLE 20 dan zou bieden...
Een TS van 13nen voor een passagierstrein is toch ook helemaal niet nodig?deadlock schreef:Voorlopig zullen ze nog wel te zien zijn voor de VSOE en dergelijke zware gezelschapstreinen. HLE13 mag voor een reizigerstrein nog steeds niet in treinschakeling rijden.

Ik quootte SJ!Shrek schreef:Een TS van 13nen voor een passagierstrein is toch ook helemaal niet nodig?deadlock schreef:Voorlopig zullen ze nog wel te zien zijn voor de VSOE en dergelijke zware gezelschapstreinen. HLE13 mag voor een reizigerstrein nog steeds niet in treinschakeling rijden.
Hoi,
Gisteren zag ik HLE 2001 met M6 rijtuigen in Brussel Zuid.
Lukas
Gisteren zag ik HLE 2001 met M6 rijtuigen in Brussel Zuid.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Ik zag gisteren de 2005 met M6-en richting Luxemburg.
L162 Braibant 14u37.
L162 Braibant 14u37.
Kennelijk is dat plan weer gewijzigd, want nu worden op eens ook HLE13'en die eigenlijk voor Logistics rijden, ingezet voor treinen naar Luxemburg. Ik zag vandaag de 1316 zonder B-logo's met M6'en in Luxemburg. Ook de EC's zijn nog allemaal HLE 13.Stijn91 schreef:Vanaf 2 september zullen de 20'ers die nog in dienst zijn alle Eurocity-treinen tussen Brussel en Luxemburg verzekeren, dit tot december aangezien de 13'ers toelaing moeten krijgen met TBL1+.
Hallo, kan iemand mij zeggen op welke lijnen ik de reeks 20 nog kan fotograferen?
L0, L161 en L162, of m.a.w. Brussel-Namen-Luxemburg.flyingscotchman schreef:Hallo, kan iemand mij zeggen op welke lijnen ik de reeks 20 nog kan fotograferen?