Ticketautomaten NMBS
Re: Ticket automaten NMBS
Windows XP Embedded inderdaad. Ik stond in Vilvoorde net op de juiste plaats op het juiste moment om dit vast te leggen:
Net daarvoor toonde het scherm "Booting Windows XP Embedded" of iets dergelijks. Het is alweer even geleden.

Er bestaat anders ook Windows Embedded 7, gebaseerd op de grote broer die minstens nog tot 2020 (extended updates) ondersteuning krijgt.overweg13 schreef:En dan zagen dat ze een systeem gebruiken dat nog niet van zijn kinderfouten verlost is?apestaart schreef:Een verouderd systeem dus, kunnen ze geen Windows 8 plaatsen?
http://windows.microsoft.com/nl-be/wind ... /lifecycle
IK kreeg de vraag of onze nieuwe automaten ook een reisje kunnen plannen en uitprinten....
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Hoi,
Vandaag zag ik dat men in Leuven 4 nieuwe automaten geplaatst heeft in de nieuwe onderdoorgang.2 werden geplaatst aan de kant Leuven centrum en de andere 2 werden geplaatst aan de kant Kessel Lo.Ze waren nog niet in dienst.De 2 oude automaten werden al verwijderd.
Lukas
Vandaag zag ik dat men in Leuven 4 nieuwe automaten geplaatst heeft in de nieuwe onderdoorgang.2 werden geplaatst aan de kant Leuven centrum en de andere 2 werden geplaatst aan de kant Kessel Lo.Ze waren nog niet in dienst.De 2 oude automaten werden al verwijderd.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Ik zag er gisteren zelfs een staan in Méry.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
In Jette vreemd genoeg nog geen spoor van een automaat, terwijl er bijvoorbeeld in Bockstael (met 3 keer minder reizigers) wel een staat. Akkoord, er is een loket, maar in het weekend en 's avonds is dat potdicht...
In Kortrijk was de automaat in het station zondag laatstleden defect. Het groene lampje brandde en het scherm lichtte op.
Er hing een handgeschreven blad aan
Blijkbaar kan de automaat zelf geen mededeling geven
Er hing een handgeschreven blad aan

Blijkbaar kan de automaat zelf geen mededeling geven

In Blankenberge staat er 1 automaat maar is nog niet in werking zodoende heb ik een ticket moeten kopen aan het loket.
Hoi,
Vandaag zag ik dat men in het tijdelijk stationsgebouw in Leuven 4 nieuwe automaten geplaatst heeft.3 van de 4 automaten waren in werking.
Lukas
Vandaag zag ik dat men in het tijdelijk stationsgebouw in Leuven 4 nieuwe automaten geplaatst heeft.3 van de 4 automaten waren in werking.
Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE DE DESIRO!!
In Duffel staat er ook eentje. Een probleem, hij staat met zijn scherm naar het zuiden! Gevolg, als de zon door de wolken breekt is het scherm niet te lezen!
Bij de Fortisbank in Duffel heeft men biljettenautomaat ook recht naar het zuiden gezet.
Misschien is het in Duffel wel verplicht
Bij de Fortisbank in Duffel heeft men biljettenautomaat ook recht naar het zuiden gezet.
Misschien is het in Duffel wel verplicht

Gisteren was er al één van de vier in werking, degene het dichtst bij Kessel-Lo - enfin, iemand was op het scherm aan het tikken, dat wil nog niets zeggen natuurlijk. Ze zijn jammer genoeg wel vergeten de automaat aan de fietsenstalling aan de kant van spoor D te vervangen... Die al een lange periode een 'technisch probleem met de printer heeft', maar je wel toelaat om een ticket te kopen en te betalen, maar dan een amper leesbaar ticket afprint. Toegegeven, je hebt het dan misschien een beetje zelf gezocht, maar het zou toch een ietsje logischer zijn moest je dan gewoon géén ticket meer kunnen kopen?Lukas schreef:Hoi,
Lukas
Dat is eigenaardig, normaal worden de oude automaten buiten werking gesteld van het ogenblik dat de nieuwe in werking worden gezet. 

Let op, dit is wat ik vandaag heb meegemaakt (tekst is klacht die daarnet is vertrokken naar NMBS Klantendienst en Ombudsman):Matthias schreef:Gisteren was er al één van de vier in werking, degene het dichtst bij Kessel-Lo - enfin, iemand was op het scherm aan het tikken, dat wil nog niets zeggen natuurlijk. Ze zijn jammer genoeg wel vergeten de automaat aan de fietsenstalling aan de kant van spoor D te vervangen... Die al een lange periode een 'technisch probleem met de printer heeft', maar je wel toelaat om een ticket te kopen en te betalen, maar dan een amper leesbaar ticket afprint. Toegegeven, je hebt het dan misschien een beetje zelf gezocht, maar het zou toch een ietsje logischer zijn moest je dan gewoon géén ticket meer kunnen kopen?Lukas schreef:Hoi,
Lukas
"Op dinsdag 3 september 2013 merkte ik op dat in de tunnel van station Leuven (kant Kessel-Lo) een nieuwe automaat in werking was gesteld. Omdat ik behoefte had aan een nieuwe Rail Pass, wilde ik die via deze automaat aankopen.
Het bestellen en betalen van de Rail Pass verliepen perfect, maar bij de afgifte van de Rail Pass om 21.18 uur ging het mis: ik kreeg een strookje van amper 3 cm ipv een Rail Pass.
Aan het loket van station Leuven verwees men mij naar de klantendienst voor terugbetaling van de Rail Pass. Ik vraag u dus asap 76 EUR te storten op (...). Hieronder vindt u het bewijs (KBC online) dat ik op 3 september 2013 tweemaal kort na elkaar een product van NMBS aankocht: om 21.18 uur aan de automaat (ticket als ingescande bijlage, origineel wordt afgegeven aan loket station Leuven) en om 21.27 uur aan het loket.
(...)
Ook vraag ik een commerciële geste onder de vorm van een of meerdere waardebonnen ter compensatie van de rompslomp en het aangerichte leed.
De loketbediende van station Leuven vertelde mij tot mijn verbijstering dat dinsdag 3 september 2013 de eerste dag was dat de nieuwe automaat in werking was gesteld en dat er al meerdere klanten aan het loket hadden gemeld dat de afgifte van vervoerbewijzen problematisch was. Het was volgens de loketbediende echter niet toegelaten om de nieuwe automaat buiten werking te stellen. Rond 21.50 uur zag ik aan de bewuste automaat een klant een biljet van 14 EUR bestellen dat ook als snipper werd afgeleverd. Ik vermoed dus dat ik niet de enige ben die een gelijkaardige klacht indient.
Het niet ingrijpen door NMBS bij de defecte automaat, waarbij men perfect op de hoogte is van het defect, lijkt mij schuldig verzuim te zijn, en regelrechte diefstal ten aanzien van klanten die zich niet de moeite willen getroosten om de hele mallemolen van de klantendienst te doorlopen voor terugbetaling van een totaal onbruikbaar biljet.
Dit bericht gaat onmiddellijk naar de ombudsman en TreinTramBus als signalering en voor opvolging."
Allee, de mensen worden er mooi ingeluisd, de NMBS heeft liever een stortregen van klachten over zich te krijgen dan die automaat buiten werking te stellen.
En als zelfs geen transactie ticket wordt afgesprint, dan je helemaal geen poot om op te staan, als dat de methode is om de mensen geld af te troggelen, hewel merci
, dan zijt uw geld onherroepelijk kwijt, stel dat je abonnement wilt verlengen bv voor het heel net 1ste klasse voor €400/maand en er wordt niks afgeprint noch uw abo noch een transactieticket, WEL DAN ZIJT GE UW € 400 (16000 BF) KWIJT!!
Op die manier zakt het vertrouwen in een automaat onder het nulpunt en gaat men de automaat massaal de rug toekeren en zal men voortaan aankopen aan het loket, dan zal men verwonderd zijn dat er bijna geen gebruik wordt gemaakt van de automaat.

En als zelfs geen transactie ticket wordt afgesprint, dan je helemaal geen poot om op te staan, als dat de methode is om de mensen geld af te troggelen, hewel merci

Op die manier zakt het vertrouwen in een automaat onder het nulpunt en gaat men de automaat massaal de rug toekeren en zal men voortaan aankopen aan het loket, dan zal men verwonderd zijn dat er bijna geen gebruik wordt gemaakt van de automaat.

Heb dat inderdaad al eens meegemaakt, betaald met banccontact, maar noch mijn validatie, noch mijn transactiebewijs gekregen. Naar het loket gegaan: 'dat kan iedereen beweren e meneer'. Gelukkig was het maar een campuskaartvalidatie, maar toch, klantvriendelijk is anders...