Fyra
Re: Fyra.
Alleen zijn dat allemaal puur AC locs. Meersysteemlocs die 200ph+ kunnen zijn vziw niet dik gezaaid... TRAXX MS locs echter kan je vrij snel krijgen.neigezug schreef:*Er bestaans zelfs LOKS die 230 kunnen:de Railjet.
Ik reed vorige week naar Kroatië.zat tussen Frankfurt en Stuttgart op een gewone IC die tussen Mannheim en Stuttgart ook de HSL op ging aan 200 km/h.Snelle locs zijn er.
Re: Fyra.
HLE 18/19?K V B schreef:Alleen zijn dat allemaal puur AC locs. Meersysteemlocs die 200ph+ kunnen zijn vziw niet dik gezaaid... (...)neigezug schreef:*Er bestaans zelfs LOKS die 230 kunnen:de Railjet.
Ik reed vorige week naar Kroatië.zat tussen Frankfurt en Stuttgart op een gewone IC die tussen Mannheim en Stuttgart ook de HSL op ging aan 200 km/h.Snelle locs zijn er.
HLE 13?
De hele Taurus-familie?
Fyra moet in beweging blijven
http://nos.nl/audio/548680-ns-fyratrein ... ijven.html
Best dat de Fyra niet vastroest:Als NS het proces met Ansaldo verliest, dan zullen ze toch nog met de talrijke Fyra's kunnen rijden.
Best dat de Fyra niet vastroest:Als NS het proces met Ansaldo verliest, dan zullen ze toch nog met de talrijke Fyra's kunnen rijden.
Re: Fyra.
Zo'n instandshoudingsrit, moet er daarvoor een paar meter bewogen worden, of moet er meer gebeuren? Deuren openen, koppelen, langere afstand rijden zoals met een dieselauto,…? Een paar keer goed remmen waarschijnlijk ook ivm die beroemde en beruchte oxidatie? Of past dit beter in een apart topic, dat zal wel gelijkaardig zijn voor andere treinen ook?
Even aanvullen naar aanleiding van die foto: blijkbaar moet ook de verlichting aan
Even aanvullen naar aanleiding van die foto: blijkbaar moet ook de verlichting aan

Laatst gewijzigd door kika op 07 sep 2013, 21:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Fyra.
Alleen een paar meter bewegen is natuurlijk geen rit te noemen.
De instandhoudingsrit die vannacht gereden werd was van de Watergraafsmeer naar Maarssen en terug, dan heeft het stel dus 60 km gereden.
Er heeft ook gelijk iemand een foto van gemaakt: http://www.flickr.com/photos/11087887@N03/9691111772/
De instandhoudingsrit die vannacht gereden werd was van de Watergraafsmeer naar Maarssen en terug, dan heeft het stel dus 60 km gereden.
Er heeft ook gelijk iemand een foto van gemaakt: http://www.flickr.com/photos/11087887@N03/9691111772/
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Fyra moet in beweging blijven
Waar dan? Het is al lang beslist dat die stellen nooit meer met passagiers zullen rijden.neigezug schreef:Best dat de Fyra niet vastroest:Als NS het proces met Ansaldo verliest, dan zullen ze toch nog met de talrijke Fyra's kunnen rijden.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Fyra moet in beweging blijven
Dat is nu ook weer niet waar.Dieselfreak schreef:Waar dan? Het is al lang beslist dat die stellen nooit meer met passagiers zullen rijden.neigezug schreef:Best dat de Fyra niet vastroest:Als NS het proces met Ansaldo verliest, dan zullen ze toch nog met de talrijke Fyra's kunnen rijden.
In België mogen ze niet meer rijden en de NS wilt er ook niet meer mee verder.
Maar dat sluit nog altijd niet uit dat ze in pakweg Marokko of Saudi-Arabië kunnen rijden. Zeker als ze voor een habbekrats van de hand gedaan moeten worden zijn er misschien nog geïnteresseerden. En dan is het best dat het niet vastgeroest zit.
Re: Fyra.
Zowel voor verkoop als voor de juridische procedures is het het beste om ervoor te zorgen dat het spul niet vastgeroest raakt. Je wilt AnsaldoBreda geen munitie geven ("Kijk maar, NS zorgt slecht voor de treinen, ons valt niets te verwijten!"), en het is ook wel handig als die treinen nog naar de sloop kunnen rijden.
Re: Fyra.
Nederland wil Fyra's zo snel mogelijk het land uit
De Nederlandse Spoorwegen (NS) willen dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in Amsterdam. Een woordvoerder van NS zei maandag dat er vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur is uitgegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.
NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen. "We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft, brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever." Het gaat om de negen treinen die al voor NS reden en nog zeven die al geleverd waren, maar nog getest moesten worden.
Volgens het vervoerbedrijf is het weghalen van de V250's een onderdeel van de juridische afhandeling na het opzeggen van het contract. Een ander deel is dat AnsaldoBreda 200 miljoen euro moet terugstorten die NS had betaald voor de snelle treinen. Bij de claim horen ook nog andere kosten die de Italianen volgens NS moeten terugbetalen.
Verbeterde versie
Maandagmiddag houdt AnsaldoBreda een persconferentie. Naar verwachting presenteert het bedrijf dan een verbeterde versie van de geplaagde Fyra. NS heeft al laten weten dat het niet zit te wachten op een aangepaste trein. "De NS is door AnsaldoBreda niet geïnformeerd. We hebben negen treinen staan die hersteld hadden moeten worden en waar geen deugdelijk herstelplan voor is aangeboden. Dat was voor NS veel relevanter geweest dan een opgepoetste trein in Italië", aldus een eerdere verklaring.
De Nederlandse Spoorwegen (NS) willen dat de fabrikant van de Fyra zo snel mogelijk zestien V250's komt ophalen die in de weg staan op een opstel- en werkterrein van NS in Amsterdam. Een woordvoerder van NS zei maandag dat er vrijdag een brief met die eis aan de Italiaanse fabrikant AnsaldoBreda de deur is uitgegaan. AnsaldoBreda heeft nog niet op de eis gereageerd.
NS zegt dat de Fyra's in de weg staan en dat het terrein nodig is voor andere treinen. De spoorwegen zegden eind augustus het contract voor de Fyra V250 op in verband met technische problemen. "We hebben toen gezegd: deze treinen komen niet meer bij NS in commerciële dienst. Wat ons betreft, brengt AnsaldoBreda ze terug naar de fabriek in Pistoia. Hoe eerder ze weg zijn, hoe liever." Het gaat om de negen treinen die al voor NS reden en nog zeven die al geleverd waren, maar nog getest moesten worden.
Volgens het vervoerbedrijf is het weghalen van de V250's een onderdeel van de juridische afhandeling na het opzeggen van het contract. Een ander deel is dat AnsaldoBreda 200 miljoen euro moet terugstorten die NS had betaald voor de snelle treinen. Bij de claim horen ook nog andere kosten die de Italianen volgens NS moeten terugbetalen.
Verbeterde versie
Maandagmiddag houdt AnsaldoBreda een persconferentie. Naar verwachting presenteert het bedrijf dan een verbeterde versie van de geplaagde Fyra. NS heeft al laten weten dat het niet zit te wachten op een aangepaste trein. "De NS is door AnsaldoBreda niet geïnformeerd. We hebben negen treinen staan die hersteld hadden moeten worden en waar geen deugdelijk herstelplan voor is aangeboden. Dat was voor NS veel relevanter geweest dan een opgepoetste trein in Italië", aldus een eerdere verklaring.
- Dieselfreak
- Berichten: 2102
- Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
- Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent
Re: Fyra moet in beweging blijven
Die treinen zullen in Marokko en Saudi-Arabië evengoed uiteenvallen als in België en Nederland.Shrek schreef:Maar dat sluit nog altijd niet uit dat ze in pakweg Marokko of Saudi-Arabië kunnen rijden. Zeker als ze voor een habbekrats van de hand gedaan moeten worden zijn er misschien nog geïnteresseerden. En dan is het best dat het niet vastgeroest zit.
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Re: Fyra moet in beweging blijven
Maar de kans op sneeuw is ginder een beetje kleinerDieselfreak schreef:Die treinen zullen in Marokko en Saudi-Arabië evengoed uiteenvallen als in België en Nederland.Shrek schreef:Maar dat sluit nog altijd niet uit dat ze in pakweg Marokko of Saudi-Arabië kunnen rijden. Zeker als ze voor een habbekrats van de hand gedaan moeten worden zijn er misschien nog geïnteresseerden. En dan is het best dat het niet vastgeroest zit.




-
- Berichten: 1291
- Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03
Re: Fyra.
Bah, in de luchtvaart bestaan plaatsen als Victorville en Davis-Monthan omdat ze heet en droog zijn, waardoor er minder kans is op corrosie.Bordensteker schreef:Hogesnelheidsspullen niet meer gewenst: in de woestijn is nog ruimte zat!
Daar gaat het dan ook meestal om vliegtuigen die ofwel wachten op een nieuwe koper, of tijdelijk in opslag staan totdat hun eigenaren ze terug nodig hebben; ofwel toestellen die afgedankt zijn wegens niet meer economisch inzetbaar (waarbij ofwel de onderhoudskosten dus groter zijn dan hun economische waarde, ofwel dat ze niet langer voldoen aan bepaalde regelgeving zoals geluidsbeperkingen), maar die dan aan de kant gehouden worden voor onderdelen voor andere, gelijkaardige toestellen... of gewoon totdat ze verschroot worden.
Met de Fyra zie ik dat zo niet zitten. Ik denk niet (en hoop niet) dat er veel treinen rondrijden die gebruik maken van Fyra-onderdelen. En stel je maar even het zicht voor: zestien Fyras op de Kalmthoutse Heide...


