Het deel "andere producten" valt inderdaad nog enigszins mee, al kun je bij de MIVB echt gewoon alles erop zetten (een abonnement, een dagkaart, een 10-rittenkaart, enzovoort). Maar vooral het deel "meerdere personen" is een groot verschil. Hoe kun je bijvoorbeeld zeer occasionele reizigers als een groepje toeristen overtuigen om voor je chipkaart te kiezen, als iedereen eerst even 7,50 euro moet betalen (en met een beetje pech ook in een lange wachtrij staan)...kika schreef: Railrunnertje erbij is geen probleem, maar flexibiliteit is inderdaad ver te zoeken.
Wat ik ermee bedoel: als je een nieuw abonnement wilt of een bepaald product op je kaart laden, dan is dat hier echt bijna overal mogelijk. In Nederland is dat op sommige plaatsen echter een pak moeilijker. Willekeurig voorbeeld: in Amsterdam is het niet eens mogelijk in alle metrostations, je moet al naar een of andere supermarkt of krantenwinkel in de buurt die natuurlijk lang niet altijd open. Hier is dat ondenkbaar: meerdere automaten in elk metrostation en ook nog eens aan tientallen bovengrondse haltes.kika schreef: Dat mag je even toelichten? Er zijn vervoerders/haltes zonder loket. En je kan niet bij de GVB je NS-producten halen. Maar je bedoelt misschien wat anders?
Welja, dat is het 'm net: je moet al een omweg maken (en soms een flinke omweg) om te kijken wat er overblijft. Hier kan het dus gewoon aan dezelfde toestellen die je gebruikt om "in te checken".kika schreef: Niet bij het in-/uitchecktoestel, wel bij andere paaltjes en/of automaten. Je ziet bij het uitchecken wel wat het je gekost heeft. Ik ben het niet helemaal met je eens.