Maar tegenwoordig wil men elk stuk bagage door de scanner halen. Dat wordt natuurlijk moeilijk in de trein zelf.LHOON schreef: Dit controleprobleem zal pas ophouden als UK toetreedt tot Schengen, maar eer het zover is zal er nog véél water door het Kanaal vloeien...
En wat is er mis met controles op de trein, zoals vroeger in Oost-Europa, daar kon dat ook wel even duren, maar men moest tenminste niet uitstappen.
Eurostar
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Bagage controle heeft niks met Schengen te maken, enkel met de aanpak van het UK veiligheidscordon.LHOON schreef:Dit controleprobleem zal pas ophouden als UK toetreedt tot Schengen, maar eer het zover is zal er nog véél water door het Kanaal vloeien...FLV-FGSP schreef:Dat gaat nog wat geven in Brussel. Voor de toekomstige treinen Amsterdam - Londen denkt men nu aan ritten Amsterdam - Brussel-Zuid, waar iedereen moet uitstappen voor bagagecontrole, en dan weer instappen om verder te gaan naar Londen. De terugrit zou wel overstapvrij zijn.
En wat is er mis met controles op de trein, zoals vroeger in Oost-Europa, daar kon dat ook wel even duren, maar men moest tenminste niet uitstappen.
Dus bagage(of inhoud voertuigen) gaan door scanner en CYCLAMEN system.In ttheorie komt niks UK binnen zonder passage door CYCLAMEN
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Wat is een Cyclamen? Als ik het opzoek, leer ik wat meer over de plantenwereld… mooi bloemetje, maar het is vast iets anders?nighttrain schreef:Bagage controle heeft niks met Schengen te maken, enkel met de aanpak van het UK veiligheidscordon.
Dus bagage(of inhoud voertuigen) gaan door scanner en CYCLAMEN system.In ttheorie komt niks UK binnen zonder passage door CYCLAMEN
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Volgens de summiere informatie op de website van Serco is het een terrorismebestrijdingsmaatregel*. Hier is nog wat meer: http://www.nibusinessinfo.co.uk/content ... d-airports
* Driedubbele woordwaarde
* Driedubbele woordwaarde

-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
kika schreef:Wat is een Cyclamen? Als ik het opzoek, leer ik wat meer over de plantenwereld… mooi bloemetje, maar het is vast iets anders?nighttrain schreef:Bagage controle heeft niks met Schengen te maken, enkel met de aanpak van het UK veiligheidscordon.
Dus bagage(of inhoud voertuigen) gaan door scanner en CYCLAMEN system.In ttheorie komt niks UK binnen zonder passage door CYCLAMEN
http://www.sicherheitsforschung-europa. ... 202010.pdf
Zonder ook de pets controls te vegeten,waar ze nog altijd zeer alert op zijn en terecht denk ik.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Word in de praktijk werkelijk elke auto gescand? Ook op de ferries?nighttrain schreef:Bagage controle heeft niks met Schengen te maken, enkel met de aanpak van het UK veiligheidscordon.LHOON schreef:Dit controleprobleem zal pas ophouden als UK toetreedt tot Schengen, maar eer het zover is zal er nog véél water door het Kanaal vloeien...FLV-FGSP schreef:Dat gaat nog wat geven in Brussel. Voor de toekomstige treinen Amsterdam - Londen denkt men nu aan ritten Amsterdam - Brussel-Zuid, waar iedereen moet uitstappen voor bagagecontrole, en dan weer instappen om verder te gaan naar Londen. De terugrit zou wel overstapvrij zijn.
En wat is er mis met controles op de trein, zoals vroeger in Oost-Europa, daar kon dat ook wel even duren, maar men moest tenminste niet uitstappen.
Dus bagage(of inhoud voertuigen) gaan door scanner en CYCLAMEN system.In ttheorie komt niks UK binnen zonder passage door CYCLAMEN
Want ik heb de indruk dat het eigenlijk allemaal maar nutteloos theater is...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Op de ferry denk ik dat er slechts steekproeven gedaan worden, ik kan het me in elk geval niet herinneren in Calais of later in Dover. Als het niet al te druk is wordt wel iedereen gecontroleerd (had ik voor bij het terugkeren).K V B schreef:Word in de praktijk werkelijk elke auto gescand? Ook op de ferries?
Want ik heb de indruk dat het eigenlijk allemaal maar nutteloos theater is...
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Word in de praktijk werkelijk elke auto gescand? Ook op de ferries?
Want ik heb de indruk dat het eigenlijk allemaal maar nutteloos theater is...[/quote]
elke auto elke vrachtwagen passeert deze systemen
Cyclamen/X ray/CO2 voor de vrachtwagens
CYCLAMEN voor personenwagens
Als U zegt dat het nutteloos theater is,dan kan ik U zeggen ,dat de cijfers e de dagelijkse ervaring het tegenspreken.
a) je kan niet verwachten dat telkens ze iets vinden ze daar gaan over communiceren,en moesten ze dit doen is er veel kans dat dit niet opgevangen wordt door de pers op het vaste land.
b) moesten ze het niet doen zou je in dezelfde dicussie komen van het clandenstine migratieprobleem. Een aanzuigeffect. U zou versteld staan van de hoeveelheid mensen een obusje van de "flanders fields" naar huis willen brengen om de gesneuvelde oom te herdenken.
Want ik heb de indruk dat het eigenlijk allemaal maar nutteloos theater is...[/quote]
elke auto elke vrachtwagen passeert deze systemen
Cyclamen/X ray/CO2 voor de vrachtwagens
CYCLAMEN voor personenwagens
Als U zegt dat het nutteloos theater is,dan kan ik U zeggen ,dat de cijfers e de dagelijkse ervaring het tegenspreken.
a) je kan niet verwachten dat telkens ze iets vinden ze daar gaan over communiceren,en moesten ze dit doen is er veel kans dat dit niet opgevangen wordt door de pers op het vaste land.
b) moesten ze het niet doen zou je in dezelfde dicussie komen van het clandenstine migratieprobleem. Een aanzuigeffect. U zou versteld staan van de hoeveelheid mensen een obusje van de "flanders fields" naar huis willen brengen om de gesneuvelde oom te herdenken.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik durf er om wedden dat het aantal terroristen dat deze systemem gestopt hebben exact 0 is.nighttrain schreef: Als U zegt dat het nutteloos theater is,dan kan ik U zeggen ,dat de cijfers e de dagelijkse ervaring het tegenspreken.
Ik verwacht dat degenen wiens brood van deze systemen afhangt inderdaad er voor zullen zorgen dat ze de systemen kunnen rechtvaardigen...a) je kan niet verwachten dat telkens ze iets vinden ze daar gaan over communiceren,en moesten ze dit doen is er veel kans dat dit niet opgevangen wordt door de pers op het vaste land.
En dan?b) moesten ze het niet doen zou je in dezelfde dicussie komen van het clandenstine migratieprobleem. Een aanzuigeffect. U zou versteld staan van de hoeveelheid mensen een obusje van de "flanders fields" naar huis willen brengen om de gesneuvelde oom te herdenken.
Waarom wordt bijvoorbeeld voor andere, vergelijkbare tunnels dergelijk theater niet nodig geacht?
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
b) moesten ze het niet doen zou je in dezelfde dicussie komen van het clandenstine migratieprobleem. Een aanzuigeffect. U zou versteld staan van de hoeveelheid mensen een obusje van de "flanders fields" naar huis willen brengen om de gesneuvelde oom te herdenken.[/quote]
En dan?
Waarom wordt bijvoorbeeld voor andere, vergelijkbare tunnels dergelijk theater niet nodig geacht?[/quote]
Ik heb niet gezegd dat dit voor "de eurotunnel" is om dat het de "tunnel" is.Ik heb enkel willen zeggen dat het aanzuigeffect voor al wat delikaat en niet gewenst is.
De politiek-geografisch ligging speelt daari natuurlijk ook een belangrijke rol.Je kunt natuurlijk alles riduciliseren wat met dit soort veiligheid te maken heeft.Alles kan je dan in vraag tellen bv waarom douane controles? So what dat er 10T drugs overgebracht worden,of namaak sigaretten? Het verlies voor de economie enz nemen we erbij.
Dan kun je ook de pets control ridicuul noemen! Wat kan de aardig Yorksjre terrier kwaad doen in de UK als hij overgaat zonder vacccinatie /zonder chip? Och niks toch. Wel bij detectie van zo een geval bv op de trein. Gaat de wagen +dier & inzittenden onmiddelijk terug naar Frankrijk met fikse boete zonder discussie.
Ik denk als een transportsysteem per dag 6000 vrachtwagens en tussen de 8000 & 16000 wagens vervoerd tussen 2 politiek gevoelige landen je deze standards kan eisen . Idem voor de Ferry's.Op de korte channel crossing spreken we dan van 10.000 vrachtwagens en +/-22.000 wagens.
En zo een theater is dit niet hoor,en voor de Britse reizigers is it a part of the game.
En dan?
Waarom wordt bijvoorbeeld voor andere, vergelijkbare tunnels dergelijk theater niet nodig geacht?[/quote]
Ik heb niet gezegd dat dit voor "de eurotunnel" is om dat het de "tunnel" is.Ik heb enkel willen zeggen dat het aanzuigeffect voor al wat delikaat en niet gewenst is.
De politiek-geografisch ligging speelt daari natuurlijk ook een belangrijke rol.Je kunt natuurlijk alles riduciliseren wat met dit soort veiligheid te maken heeft.Alles kan je dan in vraag tellen bv waarom douane controles? So what dat er 10T drugs overgebracht worden,of namaak sigaretten? Het verlies voor de economie enz nemen we erbij.
Dan kun je ook de pets control ridicuul noemen! Wat kan de aardig Yorksjre terrier kwaad doen in de UK als hij overgaat zonder vacccinatie /zonder chip? Och niks toch. Wel bij detectie van zo een geval bv op de trein. Gaat de wagen +dier & inzittenden onmiddelijk terug naar Frankrijk met fikse boete zonder discussie.
Ik denk als een transportsysteem per dag 6000 vrachtwagens en tussen de 8000 & 16000 wagens vervoerd tussen 2 politiek gevoelige landen je deze standards kan eisen . Idem voor de Ferry's.Op de korte channel crossing spreken we dan van 10.000 vrachtwagens en +/-22.000 wagens.
En zo een theater is dit niet hoor,en voor de Britse reizigers is it a part of the game.
-
- Berichten: 2706
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Persoonlijke bedenking: Als je spreekt van "theater": De leken op spoorweggebied konden vroeger het ook een "theater" vinden , als de schouwer met zijn visiteurshamer op de wielbanden kwam tikken in grote stations bv na loc wissel/samenstellingsweiziging bv in Basel/FBMZ enz... En deze taak uitgevoerd werdt zelfs als de trein vertraging had. En waarom aan die kraan trekken er komt toch altijd lucht uit!
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Overigens ben ik wel benieuwd hoe het nu zit met het reviseren van de bestaande TMST stellen. Ik heb al een tijdje terug gelezen dat eenheid 3015/3016 in revisie zou zijn maar ik heb nog nergens foto's gezien van een gereviseerde Eurostar in de nieuwe kleurstelling, alleen van een schaalmodel op een modeltreinen site.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Ik ridiculiseer niet alles. Echter de bagagecontroles die men uitvoert bij Eurostar hebben aantoonbaar nauwelijks een meerwaarde wat de veiligheid betreft, maar hebben wel een behoorlijk minwaarde wat de exploitatiemogelijkheden betreft.[1]nighttrain schreef: De politiek-geografisch ligging speelt daari natuurlijk ook een belangrijke rol.Je kunt natuurlijk alles riduciliseren wat met dit soort veiligheid te maken heeft.
Dankzij die verplichte bagage scan is het veel moeilijker voor Eurostar om bijvoorbeeld meer bestemmingen in Europa aan te doen. Het maakt ook cabotage moeilijker, en zonder die cabotage is het ook weer lastiger om meer bestemming aan te doen.
Als men nu gewoon de immigratiecontrole verplaatst naar st. Pancras (met andere woorden, het hele station als deel van Schengen beschouwt) en de bagagecontrole afschaft dan is het opeens een stuk makkelijker om bijvoorbeeld Amsterdam - Londen, Frankfurt - Londen of Geneve - Londen te gaan aanbieden.
[1] Als Obussen meegebracht van de slachtvelden zo een probleem zijn, waarom worden dat de TGVs van Lille naar Parijs niet gescand. het beste bewijs dat die bagagescan niks toevoegt is het simpele waarnemingsfeit dat met de honderden TGVs die dagelijks in Paris Nord vertrekken en aankomen, en waar nooit gescand wordt, nog nooit iets gebeurt is.
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
In did geval ging het om een procedure die het mogelijk maakte om internationale treinen te doen rijden. In het geval van Eurostar procedures gaat het om procedures die juist een expansie in de weg staan.nighttrain schreef:Persoonlijke bedenking: Als je spreekt van "theater": De leken op spoorweggebied konden vroeger het ook een "theater" vinden , als de schouwer met zijn visiteurshamer op de wielbanden kwam tikken in grote stations bv na loc wissel/samenstellingsweiziging bv in Basel/FBMZ enz... En deze taak uitgevoerd werdt zelfs als de trein vertraging had. En waarom aan die kraan trekken er komt toch altijd lucht uit!
Overigens zie ik in Basel geen mannetjes met hamers meer op wielbanden kloppen...
Re: Eurostar en Kanaaltunnel
Het aantal wielbanden is dan ook heel laag. Het merendeel bolt nu rond met monoblocwielen.